Wersja do druku

Udostępnij

W pierwszy weekend marca Lubelski Teatr Tańca zaprasza na warsztaty z techniki tańca współczesnego, które poprowadzą w Lublinie Eryk Makohon i Paweł Łyskawa z Krakowskiego Teatru Tańca. Zajęcia w grupie A Średniozaawansowanej poprowadzi Eryk Makohon (6 lekcji, każda 60 min w 3 blokach po 2 h). Tancerzy POCZĄTKUJĄCYCHgrupę B poprowadzi Paweł Łyskawa(4 lekcji, każda 60 min w 2 blokach po 2h).

Opis warsztatów Makohona:
Warsztat Eryka Makohona bazuje na wieloletnich poszukiwaniach ruchowych, opierających się na doświadczeniach zdobywanych w Śląskim Teatrze Tańca, pracy z tancerzami Krakowskiego Teatru Tańca, praktyce własnej oraz inspiracji metodami reformatorów teatru: Grotowskiego i Barby. Warsztaty wykorzystują elementy techniki tańca współczesnego, tańca fizycznego, polskiej techniki tańca współczesnego i modern. W warstwie ruchowej istotę warsztatu stanowią policentryzm ruchowy, różna artykulacja impulsu ruchowego, znaczenie ciężaru pędu i pokonywania oporu, operowanie kręgosłupem jak kończyną, twórcza rola miednicy. Poprzez użycie labilnej równowagi, opozycji i wzmożonego wydatkowania energii odnoszą się do problematyki pre-ekspresji – tak zwanego poszerzenia. Ważnym elementem warsztatów są zagadnienia twórczej obecności, stymulowanej poprzez jedność ciało-umysłu i skokowy charakter myśli.

Opis warsztatów Łyskawy:
Warsztaty mają na celu przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu techniki tańca współczesnego, a także kształcenie umiejętności rozumienia ruchu i dostosowywanie techniki do własnych możliwości i predyspozycji fizycznych. W ramach prostych sekwencji ruchowych pracować będziemy nad podstawowymi zagadnieniami, takimi jak impuls, rozluźnienie, napięcie, swing.

Szczegółowe informacje o warsztatach: http://www.taniecpolska.pl/wydarzenia/show/3002

Ponadto w sobotę i niedzielę Lubelski Teatr Tańca zaprasza na pokazy spektakli, które zostaną pokazane w ramach Teatru Centralnego – gracerunners w wykonaniu własnym oraz choreografii Karen Foss, która po raz pierwszy dokonała przełożenia własnej pracy na inny zespół, a także Takarazuka camp Krakowskiego Teatru Tańca w choreografii Eryka Makohona. Oba spektakle zostaną pokazane w Sali Widowiskowej Warsztatów Kultury w Lublinie, kolejno 2 i 3 marca o godz. 19.00.

gracerunners:

Potrzeba intensywnego wysiłku, ciągłe wirowanie, nacisk na przekraczanie granic, wielokrotne przechodzenie przez wyjścia, wejścia i przejścia, intensywność masowych środków informacji, ograniczenia zmęczenia – gracerunners jako całość jest wyzwaniem zarówno dla wykonawców, jak i dla widowni. Wyzwaniem jest postrzeganie ulotnego stanu umysłu i ludzkiej bezbronności. Przełamywanie barier może stać się subtelną i ważną ciszą. – gracerunners jest pierwszą częścią trylogii Desert (Pustynia) kfQW

Takarazuka camp:

Spektakl inspirowany jest teatrem japońskim – popularną rewią żeńską – Takarazuka, działającą w mieście o tej samej nazwie od prawie stu lat. Specyfika i oryginalność teatru, w którym wszystkie role, zarówno męskie jak i żeńskie odgrywają kobiety, stały się punktem wyjścia do rozważań na temat teatralności płci, konstrukcji płci kulturowej oraz stereotypowego postrzegania płci przez społeczeństwo. Kandydatki na „Takarazinki” przygotowują się przez dwa lata w specjalnej szkole do odgrywania ról męskich i ról kobiecych. Przyswajają sobie kata, czyli charakterystyczne dla danej płci formy gramatyczne, sposoby zachowania, gesty, mimikę. Dla twórców spektaklu ciekawym zagadnieniem jest jednak odgrywanie ról kobiecych przez kobiety. Teatr Takarazuka wydaje się bowiem doskonale potwierdzać tezę Simone de Beauvoir: „nie rodzimy się kobietami – stajemy się nimi”.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close