Wersja do druku

Udostępnij

W Madrycie odbyły się pokazy spektaklu Happy w choreografii Nigela Charnocka i wykonaniu polskich tancerzy. Przedstawienie zainaugurowało projekt „nowy POLSKI taniec”, odbywający się w Madrycie i w Moskwie.

Happy powstało w poznańskim Starym Browarze jako efekt współpracy Charnocka – słynnego angielskiego choreografa, współtwórcy DV8 Physical Theatre oraz tancerek i tancerzy młodego pokolenia: Basi Bujakowskiej, Bartka Figurskiego, Macieja Kuźmińskiego, Janusza Orlika, Renaty Piotrowskiej, Ani Steller, Aleksandry Ścibor oraz Karola Tymińskiego. Premiera miała miejsce w marcu 2009 roku. Spektakl to ironiczna, mocno teatralna wypowiedź na temat wyobrażeń o cechach narodowych Polaków.

Założenia projektu „nowy POLSKI taniec” to prezentacja najnowszych osiągnięć polskiej choreografii w dwóch stolicach europejskich: w Madrycie i Moskwie, przedstawiająca międzynarodowej publiczności młode pokolenie polskich artystów. Będzie to spotkanie z młodymi polskimi choreografami i tancerzami skupionymi poznańskiego Starego Browaru, który od sześciu lat konsekwentnie wspiera rozwój młodej polskiej choreografii i poprzez swoje działania trwale wpisuje polski taniec na mapę tanecznej Europy. Projekt zakłada następujące wydarzenia; trzy pokazy spektaklu polskiego w Madrycie, pięć spektakli w Moskwie gdzie odbędzie się również wykład i panel dyskusyjny, który poprowadzi kurator tańca Starego Browaru Joanna Leśnierowska a także przygotowanie i druk specjalnej broszury wprowadzającej w zagadnienia współczesnego tańca polskiego. W grudniu swoje prace zaprezentują w Moskwie Marysia Stokłosa, Teatr Bretoncaffe, Harakiri Farmeres i Aleksandra Borys.

Jednym z podstawowych celów projektu jest zaznaczenie pokoleniowej i jakościowej „zmiany warty” w polskim tańcu związanej z wejściem na profesjonalną scenę artystów coraz częściej wykształconych w prestiżowych europejskich szkołach, aktywnych zarówno w obrębie polskiego, jak i międzynarodowego środowiska tańca, otwartych na formalne poszukiwania, poszukujących oryginalnego artystycznego języka w oparciu zarówno o polską tradycję, jak i światowe trendy w rozwoju choreografii.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close