Wersja do druku

Udostępnij

Po wczorajszym wieczorze z „We solo men”, poruszającym temat kulturowo warunkowanej męskości, ujętej w ramy rockowego koncertu i bezwględnej cielesnej ekspozycji, w piątek i sobotę zostaną w Lublinie pokazane kolejne dwa spektakle Ann van den Broek: Ohm – cover Mojego Solo dla Marie (Zniszczone), stworzonego w 1997 przez Marca Vanrunxta – belgijskiego twórcę, który od lat 80. znany jest w świecie tańca i performance’u. Przedstawienie podejmuje temat oporu i ciała walczącego/poddającego się. Natomiast w Q61 powracają wcześniejsze prace choreografki, takie jak FF+Rew 60, nagradzanego Cote(le)tte, „I solo ment i We Solo Men. Oba pokazy odbędą się w Chatce Żaka.

O spektaklach

Ohm

Opór. Strata. Działanie. Bezruch. Samotna walka. Ciężki bieg sztafetowy bez końca. Ruch staje się przymusową walką o utrzymanie kontroli. Opieranie się temu, co ulotne i efemeryczne. Ciała opierające się, ciała poddające się.W pracach Ann Van den Broek te porównywalne skrajności są przeważnie wyrażone niebezpośrednio poprzez oddzielne tematy. W Ohm uwaga skupia się na idei oporu i odziera jej pracę ze zbędnych emocji, aby dotrzeć do sedna.Fascynujący styl sprawia, że namacalny opór utrzymuje się tu i teraz. Ohm jest jak niekończący się tunnel. Wciągający, a w sumie destruktywny skecz.

Ohm jest coverem Mijn solo voor Marie (Vernietigd), czyli Mojego Solo dla Marie (Zniszczone), stworzonego w 1997 przez Marca Vanrunxta – belgijskiego twórcę, który od lat 80. znany jest w świecie tańca i performance’u.Niek Kortekaas storzył scenografię w oparciu o oryginalny projekt. Arne Van Dongen napisał nową muzykę, a za światłą odpowiada Bernie van Velzen.

Q6

Q6 jest spektaklem przeznaczonym na szóstkę tancerzy składającym się z elementów zaczerpniętych ze wcześniejszych choreografii Ann Van den Broek, takich jak: FF+Rew 60, nagradzanego Cote(le)tte, I solo ment czy We Solo Men. Mamy tu do czynienia z sześcioma osobowościami błąkających się po ograniczonej, przestrzeni, wiecznie zanurzonymi w spiralę swoich emocji − ból, pożądanie, agresja, strach, pragnienie i miłość. Nieokiełzana energia staje się tu bezcelowa; walka nie ma znaczenia. Rezygnacja i piękno akceptacji. Ciała w emocjach. Ciała w zgodzie.

Nowa choreografia Anna Van den Broek jest umiejscowiona w strefie zmierzchu, stanie zawieszenia. W ruchomym krajobrazie osamotnionych emocji. Q61 powoli i rytmicznie przeradza się w długi, delikatny krzyk. Q61 jest dziełem bezgranicznie zasmucającym, a jednocześnie pełnym nadziei.W spektaklu Ann Van den Broek czerpie z materiału, który powstał w czasie dziesięciu lat badań rytmu, emocji i ruchu. Tworzy białą, delikatnie pulsującą kompozycję stale przekształcającego się ruchu.

Poprzez Q61 Ann Van den Broek w pewien sposób zamyka okres, w ramach którego wprowadziła na scenę skrajne emocje takie jak ból, pożądanie, agresja i strach. Dla niej produkcja ta jest końcem serii poprzednich produkcji, który łączą się wzajemnie. Jednocześnie, Q61 wyznacza nowy początek w rozwoju artystycznym Ann. W pewien sposób nadaje nowego wymiaru 10-letniej pracy Ann w charakterze choreografa w WArd/waRD. Podczas tworzenia Q61 Ann Van den Broek współpracowała ze swoją w miarę stałą grupą tancerzy i twórców. Arne van Donggen jest odpowiedzialny za muzykę, Niek Kortekaas za scenografię, a Bernie van Velzen za światła.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close