Wersja do druku

Udostępnij

W weekend 30 listopada-1 grudnia Muzeum Susch w Szwajcarii organizuje, w ramach festiwalu Culturescapes:Polen, weekend performatywny pod hasłem Kto się boi (polskiej) choreografii?. Przyłączając się do obchodów piętnastolecia programu Stary Browar Nowy Taniec, podczas dwóch intensywnych dni Museum Susch będzie gościć siedmioosobową reprezentację  polskich artystów, którzy podczas ostatniej dekady dokonali pokoleniowej zmiany na rodzimej tanecznej scenie. Prezentacje w ramach programu Acziun Susch i we współpracy z festiwalem Culturescapes:Polen oferują szwajcarskiej publiczności wgląd w obecny pejzaż współczesnej polskiej praktyki choreograficznej. Pozwolą też na namysł nad  pytaniem Kto się boi (polskiej) choreografii? I dlaczego? W programie znalazły się spektakle Agaty Maszkiewicz, Pawła Sakowicza, Katarzyny Sitarz, Renaty Piotrowskiej-Auffret, Oli Maciejewskiej, Agaty Siniarskiej i Janusza Orlika. Kuratorką wydarzenia jest Joanna Leśnierowska.  

 

Choreograficzny boom dotarł do Polski! Jak to więc możliwe, że  pomimo otaczającego choreografię  entuzjazmu, coraz większej publiczności i coraz większego uznania, nie można oprzeć się wrażeniu, że dynamicznie rozwijająca się polska choreografia jest nadal zaskakująco zbyt mało widoczna w głównym nurcie dyskursu kulturalnego (a za granicą prawie niewidoczna)? Ile ma to wspólnego z faktem, że z natury buntownicza, pozostaje w krytycznym stosunku do mainstreamu i konsekwentnie odmawia obecności w nim? Że jest dyskursywna i polityczna, pełna odniesień do innych dziedzin? Że świadomie i odważnie zamieszkuje przestrzenie „pomiędzy”? Że celebruje wolność i różnorodność? Że nieustannie ujawnia i kwestionuje ogólnie przyjęte i narzucone sposoby postrzegania i doświadczania ciała i świata, by tworzyć całkowicie kontr- sposoby widzenia i bycia widzianym? I by przeciwstawiać się opresyjnym wizerunkom, ideom i ideologiom? Czy faktyczna ekonomiczna cenzura i brak obecności w oficjalnych kulturalnych kręgach jest wynikiem tego, że jako forma sztuki bezwzględnie kwestionuje artystyczne i społeczne, status quo, jak i wszelkie agendy mikro- i makropolityki?

 

 

Program

 

Sobota, 30 listopada

 

Godz. 12.00 

Powitanie – Joanna Leśnierowska

 

Godz. 13.00 (double bill)

Agata Maszkiewicz Polska

Paweł Sakowicz Jumpcore

 

Godz. 17.00 (double bill)

Katarzyna Sitarz Per-Sona

Renata Piotrowska-Auffret The Pure Gold is Seeping out of Me

 

Niedziela, 1 grudnia

 

Godz. 12.00 (triple bill)

Ola Maciejewska Loie Fuller: Research

Agata Siniarska The Soft Act of Killing

Janusz Orlik Mute

 

Po spektaklach odbędzie się dyskusja zamknięcia Who is afraid of (Polish) choreography? – MEET the ARTIST.

 

 

Szczegółowy program na stronie https://www.muzeumsusch.ch/en/1186/About-Who-is-afraid-of-Polish-choreography

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close