
fot. materiały organizatora
Dokładnie za tydzień, w środę 6 listopada, w Teatrze ROZBARK odbędzie się finał projektu Grajfka – taniec współczesny z Górnego Śląska. To autorski projekt Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, którego młodzi uczestnicy pod okiem znakomitych pedagogów (m.in. Victorii Kennett, Iwony Olszowskiej, Pawła Koniora czy Małgorzaty Mielech) przez trzy miesiące brali udział w regularnych lekcjach tańca współczesnego, klasycznego, improwizacji i improwizacji kontaktowej. Dodatkowo, w czasie zajęć teoretycznych, poszerzali wiedzę o różnych formach tańca i o historii jego przemian – co dało im możliwość sprawdzenia teorii w działaniu. Realizacja tego projektu była możliwa dzięki wsparciu Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Myśl w ruchu 2019.
Finał projektu obejmie dwa pokazy: o godz. 17.00 i drugi o 19.00. Wstęp wolny.
O projekcie:
Głównym celem projektu Grajfka – taniec współczesny z Górnego Śląska jest promocja i poszerzenie wiedzy o tańcu, teatrze tańca oraz ruchu, poprzez bezpłatne zajęcia praktyczne i teoretyczne. W czasie kreatywnych działań uczestnicy, dzięki atmosferze pełnej akceptacji i tolerancji, mogli otworzyć się na swobodną, twórczą ekspresję.
Działania Grajfki zachęcały do aktywnego uczestnictwa w procesie twórczym, skupiania się bardziej na samym procesie niż finalnym wyniku, koncentrując działanie na „tu i teraz”.
Do poprowadzenia zajęć, warsztatów i wykładów w ramach programu zaproszeni zostali:
Piotr Mateusz Wach, Joanna Brodniak, Joanna Chułek, Victoria Kennett, Iwona Olszowska, Paweł Konior, Małgorzata Mielech, Katarzyna Zioło, Artur Bieńkowski, Hubert Michalak, Alexey Torgunakov.
Partnerzy projektu:
Fundacja „Wielki Człowiek”
Fundacja „Ja też tak chcę”
Fundacja Rozwoju Tańca i Sztuki „ARTystyczna POZYtywka”
Miejska Szkoła Podstawowa Nr 12 w Piekarach Śląskich
Projekt współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu Myśl w ruchu 2019.
***
Program Myśl w ruchu jest programem własnym Instytutu Muzyki i Tańca, w ramach którego wspierane są projekty edukacyjne w dziedzinie tańca, adresowane do uczniów szkół podstawowych lub ponadpodstawowych oraz wychowanków ośrodków szkolno-wychowawczych, trwające minimum 3 miesiące. Adresatami mogą być dzieci i młodzież w wieku szkolnym bez niepełnosprawności i z niepełnosprawnościami oraz grupy integracyjne. Istnieje możliwość tworzenia także grup mieszanych z osobami dorosłymi (np. rodzice, seniorzy). Każdy z projektów w ramach programu składa się z warsztatów praktycznych i zajęć teoretycznych; w ramach projektu uczestnicy oglądają również spektakle tańca. Efekty praktycznej pracy warsztatowej prezentowane są w formie otwartego pokazu z udziałem publiczności. Projekty przygotowywane są we współpracy z lokalnym środowiskiem tanecznym.