
Projekt Ciało to narzędzie wyrażania w ruchu, Sokołów Podlaski.Fot. Dominika Simanowicz.
SIEDLCE/SOKOŁÓW PODLASKI
W sobotę 7 czerwca 2014 roku o godz. 18.00 w sali widowiskowej Miejskiego Ośrodka Kultury w Siedlcach w ramach programu Myśl w ruchu Instytutu Muzyki i Tańca odbędzie się prapremiera spektaklu Dwa światy na finał projektu Ciało to narzędzie wyrażania w ruchu – ruch to ekspresja wyrażania siebie. Celem projektu jest przybliżenie publiczności dwóch stylów tanecznych: ludowego i współczesnego, a także ich przenikanie się ze sobą. Przedstawienie Dwa światy to historia dwojga ludzi pochodzących ze światy kultury wiejskiej i aglomeracji miejskiej, którzy próbują nawiązać ze sobą wspólne relacje. W spektaklu wystąpią tancerze ZPiT „Sokołowianie” i Alternatywnego Teatru Tańca „LUZ”, a także uczniowie Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Sokołowie Podlaskim. Premiera zaplanowana jest na 12 czerwca 2014 roku w Publicznym Gimnazjum Nr 1 w Sokołowie Podlaskim o godz. 13.00.
Projekt finansowany ze środków Instytutu Muzyki i Tańca
Partnerzy projektu: Sokołowski Ośrodek Kultury oraz Publiczne Gimnazjum Nr 2 w Sokołowie Podlaskim.
Współpraca przy projekcie: Joanna Woszczyńska, Bartek Woszczyński, Maria Wnęk, Monika Hildebrand
Koordynator projektu: Iwona Kopiwoda
***
ZDUŃSKA WOLA
Pokaz w ramach projektu Myśl, Ruch, Taniec! realizowanego w Miejskim Domu Kultury w Zduńskiej Woli odbywał się będzie w dwóch grupach. Grupa III pokaże formę mini spektaklu tanecznego. Jest to grupa poznająca różne odmiany i odcienie tańca współczesnego. W spektaklu wykorzystane zostaną elementy zaczerpnięte od wszystkich instruktorów, z którymi młodzież się spotkała. Inspiracją stały się zajęcia z Leszkiem Bzdylem, Mikołajem Mikołajczykiem ,Pauliną Wycichowską i Edytą Kuldą – instruktorem lokalnym. W spektaklu znajdą się elementy improwizacji, jakości ruchu, improwizacji kontaktowej oraz fragmenty choreografii poznanych podczas zajęć z zaproszonymi gośćmi.
Pokaz II grupy to prezentacja w stylach ulicznych, uczestnicy projektu pokażą układ taneczny zawierający elementy break dance, dancehall, hip hop i jego odmiany takie jak house czy new age. Będzie to pokaz instruktorów Izabeli Wartalskiej i Jacka Wągrowskiego. Pokazy zaplanowano na 21 czerwca od godz. 14.00.
W piątek 4 lipca 2014 o godz. 18.00 Miejski Dom Kultury w Zduńskiej Woli zaprasza na drugi pokaz finałowy projektu Myśl, Ruch, Taniec!, kończący warsztaty letnie (obóz stacjonarny). Pokaz przygotowują prowadzący zajęcia: Agnieszka Łuczyńska, Paweł „Buli” Kokowski oraz Zuzanna Kasprzyk.
W ramach obozu młodzież pracuje intensywnie przez 5 dni w dwóch grupach. Poza uczestnictwem w warsztatach z jazzu, hip hopu i tańca współczesnego, osoby biorące udział w projekcie dowiedzą się jak prawidłowo powinien odżywiać się tancerz oraz poznają tajniki jogi. Do pracy z młodzieżą zaproszeni zostali znakomici choreografowie: Paweł „Buli” Kokowskie ze Street Dance Academy z Wrocławia, oraz Agnieszkę Łuczyńską z Łodzi – tancerkę, pedagoga i choreografa. To absolwentka Politechniki Łódzkiej oraz kaliskiego Studium Kształcenia Animatorów Kultury na specjalizacji Taniec Współczesny. Przez wiele lat związana z turniejową formą tańca towarzyskiego, następnie szkoliła się w innych formach tanecznych – jazz, modern-jazz, hip-hop, klasyka, techniki współczesne. Obecnie tancerka ekipy SKŁAD oraz instruktor i choreograf zespołu Krajki w Pałacu Młodzieży w Łodzi. Zajęcia poprowadzi także Zuzanna Kasprzyk z Gliwic – studentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (PWST w Krakowie) i absolwentka ogólnokształcącej szkoły baletowej w tym samym mieście. Pokaz jest otwarty dla mieszkańców.
***
GRODZISK MAZOWIECKI
W powarszatatowym pokazie pracy wieńczącym I część projektu A po lekcjach… tańczę zaprezentują się dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 1 w pokazie pt.: Suita tańców śląskich, przygotowanym pod opieką Katarzyny Lipińskiej oraz dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 2 w pokazie pt. Sometimes… pod opieką Magdaleny Wacowskiej. Oprócz tańca w trakcie wydarzenia zostanie pokazany film w skrócie prezentujący wydarzenia związane z projektem.
Projekt A po lekcjach… tańczę! realizowany był przez Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości i Inicjatyw Społecznych w czterech szkołach znajdujących się na terenie Grodziska Mazowieckim – dwóch szkołach podstawowych, technikum oraz szkole specjalnej. W szkołach podstawowych oraz technikum prowadzone były lekcyjne warsztaty (w tym zajęcia z historii tańca oraz zajęcia praktyczne z takich technik oraz stylów tanecznych jak taniec klasyczny, taniec współczesny, taniec ludowy [z akompaniamentem fortepianu i bez], taniec jazzowy, stepowanie, hip-hop, także wyjazdy na spektakle taneczne.
Pokaz odbędzie się 25 czerwca o godz. 15.00 w Centrum Kultury w Grodzisku Mazowieckim (ul. Spółdzielcza 9).
***
DĄBRÓWKA/pokaz w KONARZEWIE
Fundacja Rozwoju INTEGRO przy współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Myśl w ruchu realizuje projekt taneczny Ruch – Dźwięk – Myśl. W projekcie bierze udział 30 dzieci z powiatu poznańskiego, uczniów szkół podstawowych Gminy Dopiewo. Uczniowie klas IV, V, VI od lutego aktywnie uczestniczą w zajęciach tańca współczesnego, klasycznego i ludowego, wyjeżdżają na spektakle Polskiego Teatru Tańca i biorą udział w warsztatach teatralnych. Partnerem projektu jest Szkoła Podstawowa w Dąbrówce. Przy pracy nad projektem zaangażowanych jest trzech choreografów, kostiumolog, muzycy i szereg innych osób, które sprawują nadzór nad projektem.
Projekt Ruch – Dźwięk – Myśl przybliża dzieciom idee ruchu naturalnego, zapoznając z tańcem współczesnym i ludowym, który w dzisiejszych czasach staje się niszowy i zapomniany w środowisku młodzieżowym. Głównym założeniem jest eksplorowanie ruchu wynikającego z emocji bliskich naturze człowieka. W spektaklu podsumowującym projekt odwołujemy się także do warstwy wspomnieniowej. Sięgając do korzeni, przyglądając się sobie, możemy lepiej integrować się z ciałem, a także próbować odpowiedzieć na pytanie: skąd jesteśmy i dokąd zmierzamy…? W egzystencji człowieka, podobnie jak w tańcu każdy ruch ma swoją przyczynę i skutek, wyrasta z określonego źródła, dając początek kolejnym zdarzeniom. Młodzi tancerze biorący udział w projekcie przywołują swoje pochodzenie, historię, przodków; szukają swojego początku. Utworom ludowym i współczesnym towarzyszą nowoczesne – popowe, a nawet hip-hopowe – aranżacje.
Finałowy spektakl taneczny: 26 czerwca 2014 (czwartek) godz.19.00 w sali widowiskowej Centrum Rehabilitacyjno-Kulturowego Fabryka Kultury w Konarzewie, ul.Poznańska 19 WSTĘP BEZPŁATNY.
***
STOSZOWICE
Projekt AIR – PLAY – GROUND, w ramach którego przeprowadzono warsztaty z różnych dziedzin tańca (m.in break dance, taniec ludowy, współczesny i klasyczny) dla dzieci i młodzieży oraz wyjazdy na spektakle taneczne do Wrocławia był realizowany przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Stoszowicach, partnerami projektu były Szkoła Podstawowa w Budzowie oraz Gimnazjum w Budzowie. Myśl, wokół której poruszali się uczestnicy warsztatów to gra słów „AIR – PLAY – GROUND” (powietrze -gra- ziemia, powietrzny plac zabaw, współgranie nieba i ziemi, pogranicze nieba i ziemi, gra między ziemią i powietrzem, przestrzeń gry i zabawy) i ukryte w niej elementy: model zabawy, jako fundamentalny element ludzkiej ekspresji, klucz do komunikacji i kreatywności, odkrywanie przyjemności w wyrażaniu emocji i występowaniu na scenie, ale również naturalna potrzeba ciała każdego dziecka; oraz techniki tańca w powietrzu, jako atrakcyjne, przystępne i alternatywne formy ruchu i pracy z ciałem dla dzieci i młodzieży, rozwijające wyobraźnię ruchową, a także twórcze podejście do ruchu i myślenia o tańcu.
Pokazy powarszatowe projektu AIR – PLAY – GROUND gminy Stoszowice zostały zaplanowane na 24 czerwca o godz 15.30 oraz 26 czerwca godz 10.00 w Srebrnogórskiej Przestrzeni Artystycznej. Zamieni się ona w Świątynię Dzieciństwa, w której powstanie instalacja plastyczna, łącząca w sobie mapę placów zabaw, powietrzne rekwizyty i filmy wideo, w której tańczyć będą uczestnicy warsztatów.
***
Teatr Miniatura w GDAŃSKU: Taneczna Misja
Od marca grupa 40 uczniów klas 1-3 z zaproszonej do projektu Szkoły Podstawowej nr 39 w Gdańsku wzięła udział w serii wydarzeń przybliżających im sztukę teatru tańca. W ramach programu odbył się w szkole cykl 10 warsztatów tanecznych, prezentujących różne techniki tańca, od baletu, przez street dance po współczesne formy improwizacji ruchowej. Zajęcia poprowadzili: Katarzyna Ustowska, Zulu Kuki i Ula Zerek.
Część warsztatowa obejmowała także dodatkowych 5 spotkań, w trakcie których dzieci pod okiem Robotników Sztuki (Sylwestra Gałuszki i Mikołaja Jurkowskiego) przygotowali pracę video w technice animacji poklatkowej. Do nagrania uczestnicy projektu mieli okazję wykorzystać scenografię (aut. Katarzyna Wołowska) i muzykę (aut. Patryk Zakrocki) ze spektaklu Teatru Miniatura pt. Tam i Tu. Poza tym dzieci biorące udział w Tanecznej Misji obejrzały 3 spektakle taneczne: przedpremierowy pokaz w Teatrze Miniatura pt. Krajobrazy Marjańskie, w którym wystąpili Ula Zerek i muzyk Patryk Zakrocki, spektakl Sopockiego Teatru Tańca pt. Art Cafe oraz There is a name for it – spektakl artystów z Kolumbii i Mozambiku pokazany w ramach VI Gdańskiego Festiwalu Tańca. Każdej prezentacji spektaklowej towarzyszył komentarz teatrologa dr Barbary Świąder, która pomagała w odczytywaniu spektakli i rozmawiała z dziećmi o ich wrażeniach.
W czerwcu odbędzie się finał projektu, czyli prezentacja pracy wideo, stworzonej przez uczestników projektu: 27 czerwca o godzinie 10:30 w Szkole Podstawowej nr 39 w Gdańsku w ramach uroczystości zakończenia roku szkolnego.
***
WROCŁAW
Projekt Twórcza dyspozycja w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Myśl w ruchu jest realizowany we Wrocławiu, w okresie od marca do listopada 2014. Zajęcia z dziećmi i młodzieżą odbywają się m. in.: na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 10 , w Centrum Inicjatyw Artystycznych, w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 11, w placówce MONAR, w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 2 i w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 3. Uczestnicy projektu zapoznają się z takimi technikami tańca jak: improwizacja, jazz dance, taniec współczesny, improwizacja kontaktowa.
W ramach projektu odbywają się wykłady o ruchu, tańcu przygotowane przez Magdalenę Zamorską. Tematyka: o sztuce ruchu, artystach, muzyce, tańcu, estetyce przestrzeni publicznej, stylach, technikach tanecznych.
Młodzież miała okazję obejrzeć spektakle taneczne prezentowane w centrach sztuki we Wrocławiu. (Centrum Sztuki IMPART, Centrum Inicjatyw Artystycznych), m.in. spektakl Wrocławskiego Teatru Pantomimy, Historia brzydoty, przedstawienie Ciało w wykonaniu Niezależnej Manufaktury Tanecznej.
Podsumowaniem zajęć tanecznych będą pokazy powarsztatowe realizowane dla publiczności w Centrum Inicjatyw Artystycznych (ul. Tęczowa 79/81) 23 listopada 2014, o godz:18.00. Wstęp wolny.
Program pokazów obejmuje:
Prezentacje instalacji filmowo-performatywno-ruchowej DADA, przygotowanie: Darek Orwat, Kacper Lipiński, Jakub Gontarski)
Pokazy etiud ruchowych, improwizacji taneczno-muzycznych inspirowanych twórczością Johna Cage’a, przygotowanie: Ewa Staroń, Edyta Kamińska, Piotr Michałowski, Maciej Kuźmiński).
Wykład Magdaleny Zamorskiej: awangarda taneczno- muzyczna w Nowym Jorku, m.in. John Cage.
***
LUBLIN
Listopad w Lublinie kojarzy się tradycyjnie ze świętem teatru tańca – Międzynarodowymi Spotkaniami Teatrów Tańca. Niedługo po zakończeniu ich osiemnastej edycji dobiegnie końca także czwarta edycja projektu Myśl w ruchu – edukacyjnego programu autorskiego Anny Żak, który od 2011 roku jest realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca i ze wsparciem Urzędu Miasta Lublin. Przez trzy lata trwania projektu został on zrealizowany w 10 klasach pierwszych siedmiu szkół podstawowych w Lublinie. W roku 2014 w Lublinie projekt prowadzony jest warsztatowo w klasach drugich publicznych szkół podstawowych na terenie Lublina, jako element edukacji artystycznej, łączącej ruch i ekspresję twórczą z treściami nauczania zintegrowanego, w tym języka polskiego i matematyki oraz przyrody.
W tym samym czasie odbywa się integralna część projektu dla chętnych uczniów klas drugich zainteresowanych zgłębianiem tematu tańca w cyklu zajęć odbywających się w siedzibie Lubelskiego Teatru Tańca/Centrum Kultury w Lublinie w czterech grupach. Te grupy do zaprezentowania finałowej choreografii przygotowują instruktorki związane z Lubelskim Teatrem Tańca i Grupą Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej: Barbara Czajkowska, Ewelina Drzał-Fiałkiewicz, Joanna Szot i Lilianna Żabińska. Zajęcia taneczne z obszaru teatru tańca mają za zadanie wspieranie młodych talentów, łączenie sztuki tańca z innymi dziedzinami sztuki, wyzwolenie twórczej pracy rozwijającej kreatywną wyobraźnię ruchową, umożliwienie najmłodszym systematycznego obcowania z żywą sztuką tańca. Dzieci poznają taniec, mogąc w przyszłości dysponować wiedzą i umiejętnościami, by jeśli tylko zechcą rozwinąć zainteresowanie tańcem w pasję, stając się jednocześnie aktywnymi odbiorcami sztuki.
Prezentacja choreograficzna Cztery kąty i piec piąty, czyli Bajki-nie-Bajki kończąca IV edycję projektu Myśl w ruchu realizowanego przez Lubelski Teatr Tańca/Centrum Kultury w Lublinie we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Myśl w ruchu 2014. Prezentacji finałowej grup projektowych Myśl w ruchu będzie towarzyszył pokaz grup dziecięcych działających na co dzień w Centrum Ruchu Lubelskiego Teatru Tańca oraz tancerzy Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Pokaz odbędzie się w Sali Widowiskowej Centrum Kultury w Lublinie 27 listopada o godz. 16.00.
BIELSKO-BIAŁA/KATOWICE/BYTOM
Niech każdy zacznie tańczyć
Tytuł projektu, realizowanego przez Fundację Śląskiego Teatru Tańca, nawiązuje do popularnego przeboju Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now) grupy C+C Music Factory z końca lat 90., który wyznaczył początek ruchu house w muzyce. Let the music take control of your heart an J soul, Unfold your body is free and behold, Dance till you can’t dance till you can’t dance no more (…), Everybody dance now. Korzystając z historycznego znaczenia tego przeboju w muzyce hip hop, organizatorzy starają się nawiązać relacje z młodzieżą licealna i młodzieżą z grup podwyższonego ryzyka. Taniec jest formą komunikacji, która sprzyja kreatywnemu myśleniu i wzajemnym kontaktom. Młodzi ludzie, w ramach projektu, mogą korzystać z tańca i twórczych działań ruchowych, aby odnaleźć sens życia, odkryć wartości wspólnej pracy w grupach rówieśniczych zgodnie z określonymi regułami i strukturami. Projekt realizowany był w dwóch różnych grupach docelowych: 1) młodzież z grup podwyższonego ryzyka w świetlicach specjalistycznych; 2) młodzież licealna. Rezultaty obydwu zostaną pokazane w Bielsku i Katowicach.
Bielsko-Biała: Dom Kultury im. Wiktorii Kubisz, duża sala, ul.Słowackiego 17, 27 listopada 2014 godz. 18.00
Część pierwsza
Pokaz uczestników projektu III LO im Stefana Żeromskiego Bielsko-Biała
Obertaniec Kompozycja choreograficzna (ok. 7 min.) stworzona w założeniach Polskiej Techniki Tańca współczesnego.
Założenia, praca z partnerem: lider-naśladowca, oddawanie ciężaru, ruch stworzony w wyniku na bazie improwizacji dzieci i skomponowany w krótką forme (3 minuty) łączy się z 2 częścią. Główne założenie to uzyskanie pulsu i pędu grupy tancerzy w rytmie mazurkowym do polskiej muzyki oberkowej.
Choreografia: Janusz Skubaczkowski, Mateusz Wojtasiński, Katarzyna Kania
Występują: uczestnicy projektu Niech każdy zacznie tańczyć
Muzyka: Ober zapustny Witold Broda, Ulubiony chłop Witkowskich, Tęgie chłopy
Czas: 6.30 min
Część druga
Pokaz pracy studentów Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu
Cio Bella Mała forma spektaklu egzaminacyjnego przygotowanego
Choreografia: Janusz Skubaczkowski
Występują: studenci III roku
Muzyka: Silk Road Ensamble, Chor Aleksandrowa, Matulu moja – kurpiowska polska pieśń ludowa
Czas: 20min
Część trzecia
Spotkanie i dyskusja pomiędzy uczestnikami projektu, studentami WTT i widzami.
Katowice: Miejski Dom Kultury„Koszutka” , ul. Grażyńskiego 47, 1 grudnia 2014.
Pokaz uczestników projektu I LO im. Marii Konopnickiej Katowice
Sortie kompozycja choreograficzna z wykorzystaniem zapisu wideo i głosu
Punktem wyjścia do naszej pracy podczas warsztatów była inspiracja filmem „Into the Wild” w reżyseri Sean’a Penn’a. Obraz Penna wpisuje się w ten sam nurt filmów rozważających ludzką naturę, co „Gerry” Gusa Van Santa czy dokument Herzoga „Człowiek niedźwiedź”. Wszystkie one dobitnie pokazują alienację człowieka. Problem samotności jednostki w zglobalizowanym świecie i poszukiwanie własnego miejsca, który dostrzegamy w filmie był dla nas swoistym motorem do pracy nad naszym pokazem „Sortie”.
Podczas pracy twórczej zostały wyodrębnione trzy światy o różnym ładunku energetycznym, które przekształciły się w struktury choreograficzne. Wykorzystując różne narzędzia pracy, m.in. improwizację, naukę gotowych sekwencji wygenerowanych na podstawie wspólnych warsztatów, samodzielne tworzenie choreografii oraz przy równorzędnej pracy z głosem i kamerą. Zostały stworzone sceny naszym zdaniem oddające istotę tematów, które poruszamy.
Choreografia: Agnieszka Bednarz
Wykonanie: młodzież z I LO im Mikołaja Kopernika w Katowicach
Praca nad głosem i ruchem: Katarzyna Kania
Praca z kamera i ruchem: Robert Wasiewicz
Muzyka: Eddie Veder Into the Wild, Jack and Jack Wild Live
Czas trwania: 15 minut
Część druga
Pokaz małej formy teatru tańca
W wykonaniu studentów Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu
Trzy Czwarte – mała forma spektaklu teatru tańca
Choreografia: Anna Mikuła
Wykonanie: studenci Wydzialu Teatru Tańca
Muzyka: Nino Rota The Godfather waltz
Czas trwania: 9 minut
Część trzecia
Spotkanie i dyskusja pomiędzy uczestnikami projektu, studentami WTT i widzami.
Bytom: Katowice: Miejski Dom Kultury„Koszutka” , ul. Grażyńskiego 47, 3 grudnia 2014 godz. 16.00.
Część pierwsza
Pokaz uczestników projektu Gimnazjum nr 7 w Bytomiu
Znam was mała forma kompozycyjna
Wykonanie: uczniowie Gimnazjum nr 7 w Bytomiu
Muzyka: Dismantling Frank i Know You w wykonaniu Bonobo
Choreografia: uczniowie Gimnazjum nr 7 w Bytomiu pod kierunkiem Dominiki Wiak i Sebastjana Zajkowskiego
Część druga
Pokaz duetu Dominiki Wiak i Dominika Więcka
Duet
Choreografia Dominika Wiak
Wykonanie: Dominika Wiak i Dominik Więcek
Czas: 6 minut
Część trzecia
Spotkanie i dyskusja pomiędzy uczestnikami projektu, studentami WTT i zaproszonymi widzami.
***
Tytuł projektu nawiązuje do popularnego przeboju Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now) grupy C+C Music Factory z końca lat 90., który wyznaczył początek ruchu house w muzyce. Let the music take control of your heart an J soul, Unfold your body is free and behold, Dance till you can’t dance till you can’t dance no more (…), Everybody dance now. Korzystając z historycznego znaczenia tego przeboju w muzyce hip hop staramy się nawiązać relacje z młodzieżą licealna i młodzieżą z grup podwyższonego ryzyka. Taniec jest formą komunikacji, która sprzyja kreatywnemu myśleniu i wzajemnym kontaktom. Młodzi ludzie, w ramach projektu, mogą korzystać z tańca i twórczych działań ruchowych, aby odnaleźć sens życia, odkryć wartości wspólnej pracy w grupach rówieśniczych zgodnie z określonymi regułami i strukturami. Projekt realizowany był w dwóch różnych grupach docelowych: 1) młodzież z grup podwyższonego ryzyka w świetlicach specjalistycznych; 2) młodzież licealna. Rezultaty obydwu zostaną pokazane w Bielsku i Katowicach.
***
Myśl w ruchu to ogólnopolski program edukacyjny oparty na naborze konkursowym skierowany do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym (różne grupy wiekowe). Każdy z projektów w ramach programu przygotowywany jest we współpracy z lokalnym środowiskiem tanecznym. Podczas praktycznych warsztatów uczestnicy zapoznają się z różnorodnymi technikami tanecznymi, w ramach zajęć oglądają również spektakle tańca, integralną częścią programu są też wykłady teoretyczne. Projekty trwają jeden lub dwa semestry szkolne. Efekty kilkumiesięcznej praktycznej pracy warsztatowej prezentowane są w formie otwartego pokazu z udziałem publiczności.
W 2014 roku w ramach Myśli w ruchu realizowanych jest 9 projektów w następujących miastach i miejscowościach: Lublin, Bytom, Stoszowice, Zduńska Wola, Gdańsk, Wrocław, Sokołów Podlaski, Dąbrówka, Grodzisk Mazowiecki.