W najnowszym numerze czasopisma teatralnego„Didaskalia” (nr 106, grudzień 2011) zostały opublikowane dwa teksty o tańcu współczesnym: Anny Królicy o projekcie Warszawskiej Sceny Tańca oraz Julii Hoczyk o jubileuszowej 10. edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego „Ciało/Umysł”.
W artykule Miejsce dla warszawskiego tańca Królica omawia założenia i pierwszą odsłonę projektu Warszawskiej Sceny Tańca, realizowaną przez Fundację Ciało/Umysł Edyty Kozak. W tekście autorka daje krótką charakterystykę stołecznego środowiska tańca współczesnego oraz wnikliwie opisuje rolę, jaką spełniać może dla niego WST, wymieniając mocne i słabsze strony projektu.
Fragment tekstu do przeczytania tu:
W relacji Metanarracje Hoczyk podsumowuje jubiluszową edycję festiwalu Ciało/Umysł, która została zogniskowana wokół zagadnienia historii i narracji historycznych, nade wszystko tych, które dotyczą rozwoju tańca współczesnego. Autorka problematyzuje powyższą tematykę, omawiając wybrane spektakle festiwalu: solo Portrait of a dancer Lutza Förstera, wieloletniego tancerza Tanztheater Wuppertal Pina Bausch; Fake it słoweńskiego artysty Janeza Janšy; remiks Ivonne, Ivonne Wroniki Pelczyńskiej oraz The show must go on Jérôme’a Bela z udziałem warszawskich performerów.