Wersja do druku

Udostępnij

Po latach starań, dla uhonorowania najwybitniejszych przedstawicieli sztuki tańca, powołany został Ogólnopolski Konkurs PERŁY TAŃCA, którego organizatorem jest Instytut Muzyki i Tańca, a inicjatorem i współorganizatorem Fundacja Sztuki Tańca. Na ich patronów, dla zachowania upamiętnienia szczególnych zasług dla polskiego dziedzictwa kulturowego, zostali wybrani wielcy twórcy sztuki tańca: Leon Wójcikowski, Bronisława Niżyńska, Barbara Bittnerówna, Conrad Drzewiecki, Olga Sawicka i Janina Jarzynówna-Sobczak. Rozpoczynamy prezentację nominowanych w poszczególnych kategoriach.

 

Nominacje do Nagrody im. Conrada Drzewieckiego, przyznawanej za najlepszy debiut taneczny na scenach zawodowych teatrów operowo-baletowych i samodzielnych zespołów artystycznych, otrzymały: Alicja Bajorek, Ania Czeszejko-Gromadka i Michalina Drozdowska.

Alicja Bajorek – absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu, tancerka Teatru Wielkiego w Łodzi.
W 2018 roku ukończyła studia I stopnia na kierunku taniec w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. W latach 2015-2018 wykonała między innymi takie partie solowe jak: Wybranka w Święcie wiosny w choreografii Marthy Graham, Klara w Dziadku do orzechów w choreografii Giorgia Madii, Amorek w Don Kichocie w choreografii Aleksandra Polubentseva, na podstawie Mariusa Petipy i Alexandra Gorskiego, Królewna Śnieżka w Królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach w choreografii Witolda Borkowskiego.

 

Anna Czeszejko − koryfejka Polskiego Baletu Narodowego. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku.  Do Polskiego Baletu Narodowego dołączyła w sezonie 2010/2011, bezpośrednio po ukończeniu szkoły.  Od tamtej pory tańczy we wszystkich spektaklach z repertuaru zespołu, między innymi w baletach Krzysztofa Pastora, takich jak Casanova w Warszawie czy Burza. W sezonie 2016/2017 wystąpiła w partiach solistycznych w Chopinianie Michaiła Fokina oraz w Chromie Wayne’a McGregora. Jednak jej debiutem w partii pierwszoplanowej była podwójna rola Księżniczki Alix i Odetty w Jeziorze łabędzim w choreografii Krzysztofa Pastora, z białym aktem w wersji Lwa Iwanowa.

Michalina Drozdowska − absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu. Po ukończeniu szkoły w roku 2017 została zaangażowana do zespołu baletu Opery Śląskiej. Jako uczennica szkoły brała udział w wielu konkursach baletowych w Polsce oraz w konkursie Tanzolymp w Berlinie, a także uczestniczyła w spektaklach baletowych Opery Śląskiej. Na deskach bytomskiego teatru zadebiutowała w partii Klary w Dziadku do orzechów w reżyserii i choreografii Henryka Konwińskiego oraz w dwóch partiach: Zobeidy w Szeherezadzie i tytułowej roli w Medei w reżyserii i choreografii Roberta Bondary w 2018 roku. 

 

***

 

Organizatorzy konkursu: Instytut Muzyki i Tańca oraz Fundacja Sztuki Tańca || Partnerzy: Teatr Wielki – Opera Narodowa i Centrum Edukacji Artystycznej || Patroni medialni: TVP Kultura, Radio Dla Ciebie, magazyn Presto, e-teatr.pl, Teatralia, Taniec, Dziennik Teatralny, teatralny.pl i Going.

 

Patronat honorowy Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. dr. hab. Piotra Glińskiego.

 

Szczegółowe informacje: nr tel. 790 395 228 oraz promocja@imit.org.pl

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close