Wersja do druku

Udostępnij

Podczas jubileuszowej XX edycji Flora Theater Festival w Ołomuńcu (Czechy) 15 maja 2016 o godz.19.00 odbędzie się prezentacja spektaklu Emergency/Plan ewakuacji w choreografii i reżyserii Piotra Stanka. Spektakl powstał w ramach programu rezydencji Krakowskiego Centrum Choreograficznego podczas BalletOFFFestival w roku 2015. W przedstawieniu wystąpią Katarzyna Kania i Dominika Wiak.

 

Spektakl Emergency Plan wprowadza widza w hermetyczną przestrzeń – metaforyczną izolatkę od świata. Dwie sfrustrowane kobiety nieustannie dokonują prób odnalezienia w sobie pokładów siły i determinacji, by zmienić sytuację, w której się znalazły. Spektakl z dystansem porusza temat kobiecości, ukazując w krzywym zwierciadle współczesną ikonę „kobiety idealnej”.

 

choreografia: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Dominika Wiak

wykonanie: Katarzyna Kania, Dominika Wiak

reżyseria świateł: Artur Oczkowski

producent: Nowohuckie Centrum Kultury – Krakowskie Centrum Choreograficzne

czas trwania: 35 minut

 

Logo Krakowskie Centrum Choreograficzne (miniaturka)

 

 

 

Miejsce pokazu: Divadlo K3, Umělecké centrum Univerzity Palackého, Univerzitní 283/2.

Strona festiwalu: http://www.divadelniflora.cz/2016

 

O twórcach:

 

Piotr Stanek przez 6 lat występował w zespole Tańca Ludowego Złocienie pod okiem Pani Romany Kowalewicz. Był uczestnikiem siedmiu edycji Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju, które prowadzą m.in.: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Igor Podsiadło, Dawid Lorenc, Krzysztof Skolimowski. Od 2011 roku jest studentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły. Uczestniczył w Ogólnopolskich Eliminacjach konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana, spektaklu produkcji Teatru Dada von Bzdülöw. Współtwórca i tancerz duetu Bad dancing – Good art, jak również spektaklu Zrabowali mi składaka, który stworzony był w ramach programu klubu Żak w Gdańsku: REZYDENCJA/PREMIERA 2014. Współtwórca spektaklu Samsara, który wygrał I Ogólnopolski Konkurs dla Młodych Choreografów na Połczyńskim Festiwalu Na bosaka, gdzie również zdobył nagrodę dla najlepszego tancerza. Jest współtwórcą i choreografem solo Why not pokazanej podczas finału konkursu Solo Dance Contest 2014 oraz festiwalu Deltebre Dansa 2015. Był odtwórcą głównej roli w spektaklu dyplomowym w reż. Jerzego Stuhra Ubu król, czyli Polacy oraz tancerzem w spektaklu Working title Ego, chor. Jens Van Daele. Tańczył i współtworzył choreografię w spektaklu Teatru Dada von Bzdülöw Intro. Był uczestnikiem dwóch edycji Międzynarodowego Festiwalu Deltebre Dansa pod dyrekcją Roberto Olivana.

 

Dominika Wiak jest studentką piątego roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Swoją edukację taneczną rozpoczęła od nauki Rock and Rolla Akrobatycznego, w tej właśnie dziedzinie w 2008 roku zdobyła Mistrzostwo Polski i drugie miejsce na Międzynarodowych Zawodach Klubów Partnerskich. Rok temu zakończyła pracę nad dyplomami: aktorskim w reż. Jerzego Stuhra oraz tanecznym: chor. Jensa van Daele’a. Jest tancerką w spektaklach m.in. Macieja Kuźmińskiego Room 40, który otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca, Jacka Łumińskiego Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę, Za mgłą oraz W drodze Sylwii Hefczyńskiej- Lewandowskiej. W ostatnich latach stworzyła własne projekty takie jak: Wyścig we współpracy z Dominikiem Więckiem (nagrodzony na festiwalu „3…2…1…TANIEC” oraz „Na Bosaka po trawie”), Zmruż oczy (wyróżniony na konkursie „Beksiński-interpretacje”) oraz inner place. Była uczestniczką wielu warsztatów, w tym w brała udział w projekcie badawczym Joy of discovering w prowincji Shanxi, w Chinach.

 

Katarzyna Kania – tancerka, choreografka. Edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanecznej little: interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tańczy w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Awiwie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Była asystentką prof. Jerzego Stuhra oraz współautorką choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy, za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentką belgijskiego choreografa Jensa Van Daele’a przy spektaklu Working title Ego. Obecnie pracuje z młodzieżą w Teatrze Muzycznym w Gdyni, jak również współpracuje z Wydziałem Teatru Tańca w Bytomiu w charakterze asystenta.

 

 

Więcej informacji dotyczących twórców i spektaklu dostęonych jest na fanpage’u projektu:

Link

 

 

Prezentacja spektaklu odbędzie się również dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kultura polska na świecie”.

 

Logo IAM (miniaturka)  Logo culture.pl (miniaturka)

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close