Wersja do druku

Udostępnij

Sezon włoski Opery Bałtyckiej to nie tylko spektakle operowe, czy koncerty w wykonaniu artystów Opery Bałtyckiej. Przyszedł wreszcie czas na długo oczekiwaną premierę baletową – Pinokia w choreografii Giorgio Madii – wybitnego reżyser i choreografa, byłego solistę Baletu XX Wieku Maurice’a Béjarta i tancerza San Francisco BalIet. Historia drewnianego pajacyka, który bardzo chciał zostać człowiekiem, oparta jest na słynnej powieści Carla Collodiego, wielokrotnie ekranizowanej i wystawianej na deskach teatrów na całych świecie. Gdański Pinokio to spektakl, który połączy balet klasyczny z elementami sztuki akrobacji. Spektakl będzie znakomitą okazją do podziwiania zespołu baletowego pod kierownictwem Wojciecha Warszawskiego i Izabeli Sokołowskiej-Boulton. Premiera odbędzie się w czwartek 23 lutego o godz. 19.00, a kolejne spektakle zaplanowane są w dniach 24-26 lutego, a także w marcu i kwietniu.

 

 

Opowiadanie historii jest moją pasją, używam „teatru” jako doświadczenia wszystkich zmysłów. W tym spektaklu „współpracuję” z włoskim kompozytorem muzyki filmowej  – Nino Rota, który wsławił się współpracą z Federico Fellinim oraz Francisem Fordem Coppolą („Ojciec chrzestny”). Zainspirowany możliwościami tancerzy Opery Bałtyckiej, bazując na balecie klasycznym, połączonym z elementami tańca współczesnego i akrobatyki, pragnę zaproponować widowni Opery Bałtyckiej prawdziwą komedię baletową dla dorosłych i dla dzieci, pełną rozmaitych emocji i humoru.

Giorgio Madia, twórca spektaklu

 

 

Realizatorzy:

 

choreografia, reżyserai reżyseria świateł:Giorgio Madia

scenografia i kostiumy: Stephan Mannteuffel

asystentka choreografa: Adriana Mortelliti

asystentki scenografa: Joanna Maciejewska Monika Ostrowska

dramaturg: Annegret Gertz

 

 

realizacja świateł: Piotr Miszkiewicz

efekty dźwiękowe:Marcin Dąbrowski

multimedia: Michał Lewandowski

inspicjenci: Magdalena Szlawska /Piotr Borowy

 

 

Więcej o spektaklu

 

***

 

O choreografie

 

Obok wielkich klasyków repertuaru baletowego: Śpiąca królewna, Dziadek do orzechów, Jezioro łabędzie, Romeo i Julia, Córka źle strzeżona i Coppelia – Madia stworzył pełnowymiarowe spektakle na podstawie własnej, nowej koncepcji ( napisanie libretta, wybór kompozytora, stworzenie całej kompozycji) i oryginalnej choreografii: Nudo, Alicja w Krainie Czarów, Kopciuszek, Czarnoksiężnik z Krainy OZ, Chopin imaginaire, La dolce vita, Piotruś PanDon Juan.

 

Jako dyrektor artystyczny baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, za zrealizowaną tam w 2006 roku swoją wersję choreograficzną Śpiącej królewny Piotra Czajkowskiego, otrzymał nagrodę krytyków „Złotą Maskę”. Łódzcy recenzenci przyznali mu ponownie tę nagrodę za Kopciuszka (kwiecień 2010 roku, Opera Krakowska, do muzyki Giaocchino Rossiniego) oraz za znakomitą inscenizację Opowieści Hoffmanna.

 

Polskie realizacje operowe i baletowe:

 

Teatr Wielki w Łodzi:

2006 Śpiąca królewna *

2007 Kopciuszek*

2007 Opowieści Hoffmanna*

Opera Krakowska

2010 Kopciuszek

2013 Orfeusz i Eurydyka

 

Opera Wrocławska

2012 Córka źle strzeżona

2013 Coppélia

 

*Nagroda „Złota Maska”

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close