Opera na Zamku w Szczecinie zaprasza na premierę baletu Wizje miłości/Mity w choreografii Zofii Rudnickiej do muzyki Fryderyka Chopina i Karola Szymanowskiego, poświęconego pamięci wybitnej tancerki Ewy Głowackiej. Spektakl współorganizowany jest przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2021. Spektakl zostanie zagrany na żywo po raz pierwszy 13 lutego o godz. 19.00, a także 14 lutego o godz. 18.00. Premiera online zaplanowana jest na 14 lutego o godz. 20.30.
Dostęp do spektaklu jest płatny, ale to widzowie decydują o wyborze kwoty: 10, 20 lub 50 zł. Dostęp do Live Stream można wykupić: https://ewejsciowki.pl/szczecin/teatry/opera-na-zamku,422/wizje-milosci–mity-online,14280/192128/kup
Dostęp do transmisji online widzowie otrzymają drogą mailową po dokonaniu zakupu.
Pierwsza część wieczoru to taneczna historia pięciu kobiet w różnym wieku. Ujrzymy je w parku, pogrążone w zadumie i zatrzymane w kadrze. Stopniowo poznamy marzenia, nadzieje i oczekiwania bohaterek: Dziewczynki, Panienki, Młodej, Dojrzałej i Przegranej. Pragnienia każdej z nich są ponadczasowe jak muzyka Chopina. Wybrane utwory kompozytora, w tym preludia – fortepianowe miniatury, należące do najpiękniejszych dzieł muzycznych artysty, stworzą nastrojowe tło dla pełnego wirtuozerii tańca klasycznego oraz emocjonującej podróży w głąb kobiecej duszy.
Druga część spektaklu to świat antycznej mitologii, w której fantastyczne przemiany bóstw i herosów wyjaśniają zachodzące w przyrodzie zjawiska. Ujrzymy tragedię zakochanego w sobie Narcyza oraz metamorfozy leśnych nimf uciekających przed zalotami lubieżnych bożków. Każdy mit to inny obraz, taniec i nastrój. Wszystkie doskonale oddają poezję hipnotyzującej muzyki Szymanowskiego, charakteryzującej się niezwykłą kolorystyką brzmieniową i dramatycznością. Neoklasyczny taniec podkreśli walory genialnej muzyki i w pełni zilustruje nadprzyrodzone przemiany mitycznych bohaterów.
Realizatorzy:
Kierownictwo muzyczne: Jerzy Wołosiuk
Choreografia: Zofia Rudnicka
Kostiumy i scenografia:
Wizje miłości: Tatiana Kwiatkowska
Mity: Jerzy Rudzki
Obsada:
Wizje miłości:
Dziewczynka: Stephanie Nabet
Panienka: Chiara Belloni
Młoda: Aleksandra Januszak
Dojrzała: Emma McBeth
Przegrana: Aleksandra Głogowska
Chłopiec: Patryk Kowalski
Amant: Pedro Rizzi
Dojrzały: Jeppe Jakobsen
Tajemniczy: Paweł Wdówka
Olga Bilas – fortepian
Muzyka: Fryderyk Chopin
1. Preludium C-dur op. 28 nr 1
2. Preludium Des-dur op. 28 nr 15
3. Preludium fis-moll op. 28 nr 8
4. Preludium D-dur op. 28 nr 5
5. Preludium G-dur op. 28 nr 3
6. Contredanse Ges-dur
7. Preludium cis-moll op. 28 nr 10, H-dur op. 28 nr 11
8. Preludium h-moll op. 28 nr 6
9. Ecossaise D-dur op. 72 nr 1
10. Walc As-dur op. 64 nr 3
11. Preludium e-moll op. 28 nr 4
12. Impromptu As-dur op. 29
13. Preludium a-moll op. 28 nr 2
14. Preludium f-moll op. 28 nr 18
15. Preludium As-dur op. 28 nr 17
Mity
Narcyz: Paweł Wdówka
Lustra: Vasyl Kropyvnyi, Andrzej Śmiałek, Yu Yamani
Źródło Aretuzy: Patryk Kowalski, Olga Kuźmina-Pietkiewicz
Driady i Pan: Nadine De Lumé, Nayu Hata, Emma McBeth, Chiara Belloni, Piotr Nowak
Nokturn: Julia Safin, Aleksandra Głogowska, Jeppe Jakobsen
Tarantella Panie: Olga Kuźmina-Pietkiewicz, Viridiana Hernandez, Aleksandra Januszak, Nayu Hata
Tarantella Panowie: Patryk Kowalski, Pedro Rizzi, Roger Bernad
Olga Bila – fortepian
Krzysztof Buszczyk – skrzypce
Muzyka: Karol Szymanowski
1. Mity. Trzy poematy na skrzypce i fortepian op. 30 (części: 1. Źródło Aretuzy, 2. Narcyz, 3. Driady i Pan)
2. Nocturn i Tarantella op. 28