Wersja do druku

Udostępnij

Opera na Zamku w Szczecinie zaprasza na premierę baletu Wizje miłości/Mity w choreografii Zofii Rudnickiej do muzyki Fryderyka Chopina i Karola Szymanowskiego, poświęconego pamięci wybitnej tancerki Ewy Głowackiej. Spektakl współorganizowany jest przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2021. Spektakl zostanie zagrany na żywo po raz pierwszy 13 lutego o godz. 19.00, a także 14 lutego o godz. 18.00. Premiera online zaplanowana jest na 14 lutego o godz. 20.30.

 

Dostęp do spektaklu jest płatny, ale to widzowie decydują o wyborze kwoty: 10, 20 lub 50 zł. Dostęp do Live Stream można wykupić: https://ewejsciowki.pl/szczecin/teatry/opera-na-zamku,422/wizje-milosci–mity-online,14280/192128/kup

Dostęp do transmisji online widzowie otrzymają drogą mailową po dokonaniu zakupu. 

 

Pierwsza część wieczoru to taneczna historia pięciu kobiet w różnym wieku. Ujrzymy je w parku, pogrążone w zadumie i zatrzymane w kadrze. Stopniowo poznamy marzenia, nadzieje i oczekiwania bohaterek: Dziewczynki, Panienki, Młodej, Dojrzałej i Przegranej. Pragnienia każdej z nich są ponadczasowe jak muzyka Chopina. Wybrane utwory kompozytora, w tym preludia – fortepianowe miniatury, należące do najpiękniejszych dzieł muzycznych artysty, stworzą nastrojowe tło dla pełnego wirtuozerii tańca klasycznego oraz emocjonującej podróży w głąb kobiecej duszy.

 

Druga część spektaklu to świat antycznej mitologii, w której fantastyczne przemiany bóstw i herosów wyjaśniają zachodzące w przyrodzie zjawiska. Ujrzymy tragedię zakochanego w sobie Narcyza oraz metamorfozy leśnych nimf uciekających przed zalotami lubieżnych bożków. Każdy mit to inny obraz, taniec i nastrój. Wszystkie doskonale oddają poezję hipnotyzującej muzyki Szymanowskiego, charakteryzującej się niezwykłą kolorystyką brzmieniową i dramatycznością. Neoklasyczny taniec podkreśli walory genialnej muzyki i w pełni zilustruje nadprzyrodzone przemiany mitycznych bohaterów.

 

Realizatorzy:

 

Kierownictwo muzyczne: Jerzy Wołosiuk

Choreografia: Zofia Rudnicka

Kostiumy i scenografia:

Wizje miłości: Tatiana Kwiatkowska

Mity: Jerzy Rudzki

 

Obsada:

Wizje miłości:

Dziewczynka: Stephanie Nabet

Panienka: Chiara Belloni

Młoda: Aleksandra Januszak

Dojrzała: Emma McBeth

Przegrana: Aleksandra Głogowska

Chłopiec: Patryk Kowalski

Amant: Pedro Rizzi

Dojrzały: Jeppe Jakobsen

Tajemniczy: Paweł Wdówka

 

Olga Bilas – fortepian

 

Muzyka: Fryderyk Chopin

1. Preludium C-dur op. 28 nr 1
2. Preludium Des-dur op. 28 nr 15
3. Preludium fis-moll op. 28 nr 8
4. Preludium D-dur op. 28 nr 5 
5. Preludium G-dur op. 28 nr 3
6. Contredanse Ges-dur 
7. Preludium cis-moll op. 28 nr 10, H-dur op. 28 nr 11
8. Preludium h-moll op. 28 nr 6
9. Ecossaise D-dur op. 72 nr 1 
10. Walc As-dur op. 64 nr 3
11. Preludium e-moll op. 28 nr 4
12. Impromptu As-dur op. 29
13. Preludium a-moll op. 28 nr 2
14. Preludium f-moll op. 28 nr 18
15. Preludium As-dur op. 28 nr 17

 

Mity

 

Narcyz: Paweł Wdówka

Lustra: Vasyl Kropyvnyi, Andrzej Śmiałek, Yu Yamani

Źródło Aretuzy: Patryk Kowalski, Olga Kuźmina-Pietkiewicz

Driady i Pan: Nadine De Lumé, Nayu Hata, Emma McBeth, Chiara Belloni, Piotr Nowak

Nokturn: Julia Safin, Aleksandra Głogowska, Jeppe Jakobsen

Tarantella Panie: Olga Kuźmina-Pietkiewicz, Viridiana Hernandez, Aleksandra Januszak, Nayu Hata

Tarantella Panowie: Patryk Kowalski, Pedro Rizzi, Roger Bernad

 

Olga Bila – fortepian

Krzysztof Buszczyk – skrzypce

 

Muzyka: Karol Szymanowski

1. Mity. Trzy poematy na skrzypce i fortepian op. 30 (części: 1. Źródło Aretuzy, 2. Narcyz, 3. Driady i Pan)
2. Nocturn i Tarantella op. 28

 

Zamówienia choreograficzne (miniaturka)

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close