Wersja do druku

Udostępnij

Na dziś, 6 listopada na godz. 19.00 został przeniesiony Wieczór Młodych Choreografów, planowany w Operze Wrocławskiej na sobotę 7 listopada. Choreografie do niego przygotowali tancerze baletu Opery Wrocławskiej: Olga Markari, Sergi Martinez Castello, Andrea Aguado Campo, Alberto Pecetto, Bartłomiej Malarz, Michela Villa i Ludovico Tambara, Maria Isabel Trabalon, Jaume Deulofeu Segui, Daniel Agudo Gallardo.

Program wieczoru:

PATIENT NO8

Choreografia: Olga Markari

Muzyka: Antonio Bazzini

Czas trwania: 16 min

Obsada:

Sergi Martinez

Beatriz Gijon

Lucie le May

Daniel Agudo Galardo

Pablo Martinez Mendez

Magda Kurilec-Malinowska

Charalampos Skoupas

Gabriele Lucci

Opis:

6 osób uczestniczy w sesji terapii grupowej, ale wydarzenia przybierają nieoczekiwany obrót.

SKINS

Choreografia: Sergi Martinez Castello

Muzyka: Federico Albanese, Max Richter

Czas trwania: 6 min

Obsada:

Olga Markari

Daniel Agudoi Gallardo

Opis:

Skins to praca choreograficzna oparta na potrzebie bycia dotykanym i potrzebie odwzajemniania dotyku. Nie zawsze jesteśmy w stanie wyrazić się za pomocą słów, ale czasami pocałunek, uścisk czy nawet trzymanie za rękę potrafi być bardzo silnym przekazem, którym można się dzielić. Nie dotyczy to tylko kochanków, to może być ktokolwiek, kto tego potrzebuje – przyjaciel, członek rodziny, a nawet nieznajomy.

94

Choreografia: Sergi Martinez Castello

Muzyka: HVOB, Wonjun Choi

Czas trwania: 10 min

Obsada:

Beatriz Gijon – partia solowa

Andrea Aguado

Jaume Deulofeu

Olga Markari

Dahuin Han

Pablo Martinez Mendez

Gabrielę Lucci

Gabriela Dąbek

Daniel Agudo

David Oscar Blat

Opis:

Często czujemy się przytłoczeni własnymi myślami. Nie wiemy, jak sobie z nimi radzić, nasze myśli kontrolują nasze życie, stają się naszymi wrogami. Nie wiemy, jak zwalczać lęk i często jesteśmy zbyt dumni, żeby prosić o pomoc. 94 reprezentuje tę walkę i to, jak staramy się z tego wyjść.

BITTEN

Choreografia: Andrea Aguado Campo

Muzyka: Mario Benedetti, Ronnie Davis

Czas trwania: 4 minuty

Obsada:

Andrea Aguado Campo

Opis:

Jabłko, jako zakazany owoc, reprezentuje grzech. Ta praca opowiada historię kobiety, która próbuje uciec przed rolą przypisaną jej przez społeczeństwo. Silna, nieustraszona i przekonana, bez żalu zostawi za sobą stereotypowe zadania, i podda się pokusie. “Chciałam stworzyć tę pracę, żeby oddać w ruchu niektóre uczucia, które kobiety dźwigały ze sobą od zawsze” – mówi Andrea Aguado Campo.

BORN IN NAKED FLESH

Choreografia: Alberto Pecetto

Muzyka: Olafur Arnalds

Czas trwania: 5 min

Obsada:

Miho Okamura

Alberto Pecetto

Opis:

Born in naked flesh to okazja do podjęcia publicznej refleksji nad ogromnym I inwazyjnym rozróżnieniem, narzucanym nam przez społeczeństwo, na temat tego, co to znaczy być „prawdziwym mężczyzną” lub „prawdziwą kobietą”. Od narodzin jesteśmy oznaczani różowymi lub niebieskimi śpiochami, jesteśmy uczeni i narzuca się nam atawistyczne modele, które mają definiować, co jest „męskie”, a co „kobiece”. Jeśli dziewczyna wspina się na drzewa lub gra w piłkę, jest „chłopczycą”. Jeśli chłopak zrywa kwiaty lub płacze, jest „mięczakiem”. Te etykiety, nawet w XXI wieku, doprowadzają do silniejszej dyskryminacji kobiet, dyskryminacji ze względu na orientację seksualną, rasizmu itd.

Myśli, działania i emocje każdego z nas nie są ani różowe ani niebieskie. Koniec końców rodzimy się nadzy i jesteśmy do siebie bardziej podobni niż myślimy. Jesteśmy równi mimo różnic!

Last Water Dance/Ostatni Taniec Wody

Choreografia: Bartłomiej Malarz

Muzyka: Joby Talbot

Czas trwania: 17 min

Obsada:

Natsuki Katayama

Hannah Cho

Anna Mendakiewicz

Katarzyna Wola

Leonie Hansen

Opis:

W dobie kryzysu klimatycznego zmagamy się z prawdą, która pobudza percepcję człowieka na jego relację z naturą. Prawda jest zatrważająca i skłania do rachunku sumienia ze swojego osobistego stosunku do Ziemi. Ocieplający się klimat jest inicjatorem zjawiska topnienia lodowców – pięknych, monumentalnych brył zimnego lodu, które płyną w wodzie i dzielą się na coraz mniejsze i mniejsze kawałki, a każdy z nich topnieje w swoim tempie. Eleganckie w swojej surowości lodowce tracą swoje tworzywo. Na świecie coraz bardziej brakuje wody. Proces ten trwa już znaczący okres czasu. Zostało jeszcze tylko pięć kropel, które wykonują swój ostatni lamentujący taniec zanim wyparują, a woda, która jest źródłem życia, pozostanie tylko stopionym wspomnieniem.

TWO PEOPLE

Choreografia: Michela Villa i Ludovico Tambara

Muzyka: Kronos Media, Moderat, Pasquale Calatano

Czas trwania: 7 min

Obsada:

Michela Villa

Ludovico Tambara

Opis:

Two People zainspirowane jest potrzebą użycia siły tańca do połączenia dwóch różnych tożsamości i przetłumaczenia ich na język choreografii. Po jakimś czasie zorientowaliśmy się, że ta siła zawiera się w naturze ludzkiej, a taniec jest naszym własnym sposobem wyrażenia tego. Połączeniu, które rodzi się między tą dwójką, towarzyszy nieustanny bit, który przekształci się w walca.

Tocando Tierra

Choreografia: Maria Isabel Trabalon

Muzyka: Muerdo

Czas trwania: 6 min

Obsada:

Maria Isabel Trabalon

Opis:

Semillas to pozytywny przekaz, który emanuje optymizmem w trudnych czasach. To celebracja ducha samodoskonalenia i decyzji o pozostawieniu smutków i niepowodzeń za sobą. Wątkiem przewijającym się w Tocando Tierra jest wizja pierwszego ruchu o poranku, kiedy dokonujemy wyboru, aby rozpocząć dzień z czystym umysłem; wyboru, aby być wdzięcznym za to, co mamy zamiast nieszczęśliwym z powodu tego, czego nam brakuje.

PIANO CONCERTO #1

Choreografia: Jaume Deulofeu Segui

Muzyka: Piotr Czajkowski

Czas trwania: 15 min

Obsada:

Miho Okamura

Dahuin Han

Maria Isabel Trabalon Sanjuan

Gabrielę Lucci

Sergi Martinez Castello

Pablo Martinez Mendez

Opis:

Ta praca inspirowana jest wielkimi baletami i podkreśla wirtuozerię i muzykalność w balecie klasycznym. Choreografia jest skupiona przede wszystkim na muzyce, próbuje zmienić różne rejestry partytury w taniec. Na scenie mamy trzy pary, każda wykonuje inne pas de deux. Niebieski duet jest najbardziej romantyczny, skupia się na skomplikowanym partnerowaniu, gdzie dziewczyna jest bardzo eteryczna. Czerwony duet wymaga od obojga tancerzy technicznej sprawności, ponieważ jest bardzo energetyczny. Zielony duet oddaje tempo i wirtuozerię tańca klasycznego. Mimo różnych pas de deux, pary zgrywają się perfekcyjnie w zapierających dech w piersiach solówkach.

WHITE FREEDOM

Choreografia: Daniel Agudo Gallardo

Muzyka: Jules Massenet

Czas trwania: 6:30 min

Obsada:

Beatriz Gijon – taniec

Ashot Babrouski – fortepian

Jan Mleczko – skrzypce

Opis:

Znajdując drogę wyjścia bez najcenniejszego daru, jaki można ofiarować, ten anioł spada na Ziemię. Z dala od wieczności zaczyna żyć, przebudzają się jej zmysły i uczucia. Kiedy znika presja glorii, wyobraża sobie dwie postaci, z którymi próbuje się skomunikować. Niestety, bez skutku. Popada w szaleństwo, ale zdaje sobie sprawę, że biała wolność to zaledwie początek.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close