Wersja do druku

Udostępnij

We wrześniu widownia Bejiing Fringe Festival w Pekinie obejrzy polski taniec – spektakle młodych choreografów, tj. Marzena Krzemińska i Janusz Orlik (12-13 września) dopełni przedstawienie Teatru Dada von Bzdülöw (26-27 września). Orlik i Dada von Bzdülöw pokażą spektakle inspirowane Świętem wiosny, natomiast Krzemińska swoje solo 5-7-5 HAIKU, zrealizowane w ramach zeszłorocznego programu rezydencyjnego Solo Projekt w poznańskim Starym Browarze. Przedsięwzięcie organizuje Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z polską ambasadą w Pekinie.

Beijing Fringe Festival organizowany jest od 2008 roku (od 2010 roku w formule międzynarodowej), a jego celem jest promocja i rozwój teatrów niezależnych. Obecnie to jeden z najpopularniejszych chińskich festiwali sztuk performatywnych. Skierowany jest głównie do młodych osób i twórców, i cieszy się wśród nich dużą popularnością. Jego formuła powstała w oparciu o współpracę z festiwalem Fringe w Edynburgu oraz Festiwalem Teatralnym w Awinionie i do tych właśnie wzorców programowych nawiązuje.

O spektaklach:


Święto Wiosny w reżyserii Janusza Orlika to spektakl rozgrywany przez trzech tancerzy – choreografów na niewielkiej przestrzeni, wypełnionej intensywnym ruchem. Do współpracy przy spektaklu autor zaprosił dwóch wyjątkowych tancerzy, Joela Claessona ze Szwecji oraz Nicholasa Keegana z Wielkiej Brytanii. Przedstawieniu towarzyszy muzyka Igora Strawińskiego.

5-7-5 Haiku Marzeny Krzemińskiej to performans wykreowany wokół ekspresji emocjonalnej i jej kinestetycznego doświadczenia. Choreografka zadaje pytanie jak forma i struktura występu wpływa na zaangażowanie i emocje publiczności. Skupia się na narracji, powtórzeniach kształtów ciała, dynamicznych zmianach i wykorzystaniu . Muzykę do spektaklu stworzył Patryk Lichota, kostiumy Łukasz Czajkowski.

Le Sacre: Punktem wyjścia dla czterdziestego spektaklu w historii Teatru Dada von Bzdülöw jest Święto wiosnyIgora Strawińskiego. Przedstawienie odbija się jednak od tego “kamienia milowego” w historii teatru tańca, jest realizowane według apokryficznego zapisu rzekomej pierwotnej wersji baletu, odrzuconej przez Diagilewa. Muzykę do przedstawienia na podstawie dzieła Strawińskiego skomponował Mikołaj Trzaska, kostiumy stworzył Sławek Blaszewski.

Opracowanie na podstawie: http://www.culture.pl (źródło: materiały prasowe, materiały własne. oprac. SW)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close