Wersja do druku

Udostępnij

Art Stations Foundation i Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu w dniach 1-5 października zapraszają na pierwsze powakacyjne spotkanie w ramach Alternatywnej Alademii Tańca. Tym razem coaching dla profesjonalistów poprowadzi Anne Juren – pochodząca z Francji tancerka i choreografka, mieszkająca w Wiedniu.



Od prowadzącej:


Cadavre exquis (wyrafinowany trup) to powstała w latach 20. ubiegłego stulecia ulubiona gra surrealistów. Polega ona na tym, iż trzech lub czterech uczestników tworzy kolejne elementy rysunku, kolażu lub zdania nie widząc, co stworzyli poprzednicy. Traktując tę grę jako punkt wyjścia do ćwiczeń grupowych warsztaty nastawione są na stworzenie metody choreograficznej wykorzystującej potencjał zarówno grupy, jak i jednostki. Na każdego z nas wpływają własne działania i doświadczenia życiowe prowadząc nas do różnych kontekstów i różnych osób. Pytanie brzmi, jak wykorzystać potencjał naszej wiedzy i stworzyć zbiór czynności obejmujących nas samych oraz inne osoby. W ramach warsztatów zapraszam uczestników do czynnej refleksji nad tym, jak możemy dzielić się tymi procesami tworząc nowe zdarzenia, formy i kształty.

Proponuję modułową strukturę, która będzie tworzona na nowo z dnia na dzień. Odpowiednim wydaje się tu zastosowanie podstawowej idei Cadavre exquis, aby podkreślić cechy indywidualne i dynamikę grupy. Celem jest stworzenie platformy skojarzeń wywołujących ciekawość oraz śmiałe nastawienie do tworzenia choreografii. Głównym dążeniem jest interpretacja i kwestionowanie znanych nam istniejących działań oraz ich przekształcenie w działania nowe. Ma to obejmować jakość ruchu, tkanki, metody pisania i wyrazu wokalnego, a także czynności i zadania związane z odczuwaniem przestrzeni, czasu i relacji.

Wprowadzeniem do dnia zajęć będą dwie godziny pracy nad kwestiami związanymi z odczuwaniem. Dlatego też, na początek podzielę się z uczestnikami swoimi doświadczeniami związanymi z Metodą Feldenkraisa, aby zaprezentować konkretne pojęcie dotyczące świadomości ciała. Będzie to miało na celu wywołanie zmienionych modalności odczuwania. Następnym krokiem będzie połączenie tych doświadczeń oraz indywidualnych narracji w kierunku stworzenia abstrakcyjnej zbiorowej choreografii. Surrealistyczna metoda z Cadavres Exquis przeniesiona na grunt choreografii stwarza eksperymentalny świat, po którym wędrują fikcyjne ciała, a ich świat wewnętrzny rozszerza się na nowe postrzeganie wymiaru rzeczywistego. Przerobimy różne fikcyjne narracje i odczucia fizyczne tworząc dzieło składające się z kilku odrębnych osób działających jako jeden większy organizm.

Anne Juren (1978, Grenoble, Francja) jest choreografką i tancerką mieszkającą w Wiedniu. Po uzyskaniu dyplomu Conservatoire National Supérieur de Danse de Lyon i ukończeniu studiów na kierunku literatury francuskiej na Sorbonie, w 2000 r. odbyła staż w Trisha Brown Company w Nowym Jorku.Jest założycielką stowarzyszenia Wiener Tanz- und Kunstbewegung w Wiedniu i autorką kilku choreografii takich jak solo „A?” (2003), „J’aime” (2004, we współpracy z Alice Chauchat), solo Code Series (2005) i Look Look (2007, we współpracy z Kroot Juurak) oraz utwór grupowy Komposition (2008).

W 2008 r. była artystką rezydentką w Tanzquartier Wien, gdzie uczestniczyła w dwóch europejskich programach artystycznych IDEE i APAP, w których stworzyła serię prac pt. „Patterns of Sport and Dance”. W 2009 r. pracowała jako choreograf dla Burgtheater i była jednym z kuratorów festiwalu „Quick Change” w Tanzquartier Wien w Wiedniu. W 2010 r. wraz z DD Dorvillier i Annie Dorsen zaprezentowała „Pièce Sans Paroles”, utwór Tenessee Williamsa dla dwóch postaci wykonywany bez słów. W tym samym roku współpracowała również nad premierą utworu Annie Dorsen „Magical” podczas Impulstanz Festival. Jej ostatnie dzieło „Tableaux Vivants” powstało we współpracy z artystą sztuk pięknych Rolandem Rauschmeierem i austriackim kompozytorem Johannesem Marią Staudem (premiera w listopadzie 2011 r. w TQW we współpracy z Tanzquartier Wien i WIEN MODERN). Obecnie Anne Juren pracuje nad „Lost and Found”, utworem choreograficznym będącym refleksją nad wzajemnym oddziaływaniem na siebie pamięci, projekcji i rzeczywistych zdarzeń. Ma on trafić na sceny pod koniec 2012 r. Ostatnio rozpoczęła również praktykowanie Metody Feldenkraisa.

Coaching dla profesjonalistów
Poniedziałek 01.10 – Piątek 05.10

Otwarty pokaz pracy
Piątek 05.10 / 19:00 / Studio Słodownia +3 / wstęp wolny
Zgłoszenianależy przesyłać na adres m.maciejewski@artstationsfoundation5050.com do 21 września 2012! Proszę dołączyć profesjonalne CV.
Koszt coachingu: 250 zł

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close