Wersja do druku

Udostępnij

14 listopada o godz. 18.30 się w studio Polskiego Teatru Tańca przy ul. Koziej 4 w Poznaniu odbędzie się kolejna z cyklu czwartkowych Rozmównic – Jak porusza się muzyka?. Gośćmi tego spotkania będą: kompozytor prof. Zbigniew Kozub i choreograf Maciej Kuźmiński.

 

Zbigniew Kozub to kompozytor, organista, profesor sztuk muzycznych, wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu, kierownik Pracowni Warstwy Audialnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, laureat wielu nagród w konkursach kompozytorskich. Pan Profesor jest twórcą muzyki filmowej – otrzymał nagrodę specjalną Festiwalu Filmów Fabularnych i Telewizyjnych dla Dzieci i Młodzieży w Poznaniu (1992) za muzykę do filmu Mały Książę w reżyserii Waldemara Śmigasiewicza. W latach 1992–1999 był dyrektorem Festiwalu Poznańska Wiosna Muzyczna, poświęconego muzyce współczesnej. Z Polskim Teatrem Tańca współpracował jako autor muzyki do spektaklu Polka

 

Obecnie prof. Kozub komponuje warstwę dźwiękową spektaklu Fabula rasa w choreografii Macieja Kuźmińskiego, który będzie drugim rozmówcą wieczoru. Kuźmiński to tancerz, choreograf i pedagog, absolwent BA Dance Theatre w Konserwatorium Muzyki i Tańca Trinity Laban w Londynie. Tworzy formalnie odważne spektakle, dotykające tematyki filozoficzno-egzystencjalnej. Room 40, Różnica i powtórzenie czy Dominique mają rozpoznawalną formę choreograficzną dzięki dynamicznemu ruchowi, opartemu na autorskich technikach tańca i cieszą się uznaniem krytyków w kraju i za granicą. 

 

Od organizatorów:

Będziemy rozmawiać o pracy nad spektaklem z punktu widzenia choreografa i kompozytora. Poszukamy też wspólnie odpowiedzi na kilka pytań. Jak impuls ruchowy wyraża się w muzyce? W jaki sposób ciało podchwytuje ten impuls? Jak można zobaczyć muzykę poprzez ruch? Jakie gatunki, style i techniki tańca miały największy wpływ na wyobraźnię kompozytorów? Jakie dzieła muzyczne stymulują choreografa? Co wybitni kompozytorzy wnieśli do sztuki tańca? Jakie mogą być scenariusze współpracy choreografa z kompozytorem? Jaka może być przyszłość relacji między dźwiękiem a ruchem w spektaklach i koncertach? Czym są interaktywne systemy tańca i muzyki? Kim są kontrolerzy gestu? A przede wszystkim – jak porusza się muzyka? 

 

W drugiej części spotkania Maciej Kuźmiński poprowadzi improwizację ruchową z udziałem publiczności. Punktem wyjścia kompozycji będzie cytat z pism amerykańskiej filozofki Suzanne Langner, która określała taniec jako gestyczne ujęcie form muzycznych

 

Na zakończenie zabrzmi improwizowana kompozycja muzyczna w wykonaniu prof. Zbigniewa Kozuba i Andrzeja Koniecznego, będąca zaproszeniem do wspólnego tańca. 

 

Patronem medialnym cyklu jest kwartalnik „TANIEC”. 

 

Wstęp wolny.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close