Wersja do druku

Udostępnij

Jak co roku Art Stations Foundation zaprasza na program Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W tym roku projekt odbędzie się w dniach 18-26 czerwca 2016 roku. Idea programu nawiązuje do festiwalowego idiomu Paradoks widza, o czym wspomina kuratorka SBNT na Malcie 2016 – Joanna Leśnierowska. Przede wszystkim pyta o to, czy współczesna choreografia może działać jako narzędzie zmiany świata? Czy w czasach kryzysu demokracji, ta „najbardziej demokratyczna ze sztuk”,  jak lubi się o niej mawiać, może stać się lekarstwem i dostarczyć alternatywnych scenariuszy? Proponuje rozumienie choreografii jako przestrzeni, w której zaktywizowany, poszukujący, eksperymentujący i –  przede wszystkim – doświadczający widz nie poddaje się cudzym ocenom i arbitralnym sądom by nie ulec żadnej władzy, zniewoleniu i opresji.

 

Oprócz spektakli powstałych w ramach Solo Projekt Plus 2015 (TOTAL Pawła Sakowicza, Partytura Agnieszki Kryst) i efektów rezydencji artystycznych towarzyszących wystawie Let’s Dance w roku 2015 (5 rzeczy albo kilka twierdzeń o choreografii Marty Ziółek, HYPERDANCES Agaty Siniarskiej oraz Nowe nieskończone solo na obuwie sportowe, czas przeszły i grupę osób Przemka Kamińskiego i Mateusza Szymanówki) pokazane zostaną prace przedstawicieli Aerowaves TOP2016 (noish ~[zamęt z umiarem] Marysi Zimpel, Staying alive Jasny L. Vinovrski, Elvedon Christosa Papadopoulosa – Leon & the Wolf). Po raz drugi od premiery w listopadzie 2015 roku zostanie pokazany spektakl Wspólne w choreografii Renaty Piotrowska-Auffret (produkcja: Art. Stations Foundation).

 

W ramach SBNT na Malcie 2016 i Alternatywnej Akademii Tańca coaching (27 czerwca – 1 lipca 2016 roku) dla tancerzy poprowadzi Andrew Morrish – niezależny performer, badacz, mediator i wybitny nauczyciel improwizacji dzielącym swój czas między Europę a Australią. Ponadto odbędzie się przeznaczony dla wszystkich widzów – teoretyków i praktyków warsztat  z metody feedbacku, który poprowadzi Bush Hartshorn. Warsztat ma na celu zwiększenie świadomości roli, jaką feedback odgrywa w procesie twórczym i rozwoju artysty. Zada także pytania o to, kiedy i jak feedbacku praktykowanie – oferowanie i przyjmowanie – może okazać się szczególnie użyteczne i skuteczne.

 

Ciekawym wydarzeniem, otwierającym tegoroczny program SBNT na Malcie będzie spotkanie Poznańskiej Grupy Czytającej. Grupa zaproponuje wspólne czytanie głośnego tekstu francuskiego filozofa Jacquesa Rancière’a , którego tezy stały się punktem wyjścia dla tegorocznego idiomu Festiwalu Malta. Czytając (po polsku) Widza wyemancypowanego, uczestnicy zastanowią się na nad możliwymi pozycjami widza wobec sztuki. Wspólne czytanie i rozmowa będą doskonałą okazją do przyjrzenia się bliżej kuratorskiej idei tegorocznego festiwalu.

 

Korespondując z tegorocznym idiomem Malty w Starym Browarze uznani artyści zaproponują działania pozbawione podziału na twórców i publiczność – niemiecki duet Deufert & Plischke zaprosi widzów do udziału w performansie Niemandszeit, Peter Pleyer wspólnie z kompozytorem wizualnym Michielem Keuperem i artystką wideo Andre Keiz włączą wszystkich w zdarzenie interwencyjno-improwizacyjne I SEE RED, a choreograf Ben J. Riepe wytworzy przestrzeń zmysłowej percepcji podczas Choreographic dinner.

 

Szczegółowy program prezentacji

 

Więcej na stronie festiwalu: http://malta-festival.pl/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close