Wersja do druku

Udostępnij

Na koniec sezonu artystycznego Polski Teatr Tańca przygotowuje dla swojej publiczności jubileuszową premierę – 45. Tytuł przedstawienia odnosi się właśnie do liczby sezonów – Conrad Drzewiecki założył zespół w 1973 roku. Spektakl 45, z choreografią i reżyserią Jacka Przybyłowicza, będzie miał formę interaktywnej podróży z udziałem publiczności. Jego „wędrująca” konstrukcja nawiązuje do historii PTT, który od powstania nie ma własnej sceny – to site-specific w przestrzeni hali wystawienniczej Międzynarodowych Targów Poznańskich. W spektaklu wykorzystano fragmenty kronik, recenzji, opisów i publikacji naukowych Polskiego Teatru Tańca z lat 1973-2018.

 

Premiera odbędzie się w ramach Malta Festival 2019, w sobotę 29 czerwca o godz. 21.00, w hali nr 2 Międzynarodowych Targów Poznańskich.

 

O spektaklu:

 Konstrukcja spektaklu jest pochodną historii PTT, który od chwili swojego powstania jest zespołem nieposiadającym własnej sceny. Formuła „wędrującego” przedstawienia będzie możliwa do odtworzenia po premierze także w innej, dowolnej przestrzeni architektonicznej – również w nowej siedzibie zespołu, która w bliskiej perspektywie stanowi kluczowy element rozwoju najstarszego teatru tańca w Polsce. Ideą twórców 45 jest wyjście poza tradycyjną formę korelacji choreografa i kompozytora. W pierwszej fazie powstaną obrazy choreograficzne, które na kolejnym etapie prac zostaną połączone i wzbogacone o warstwę muzyczną kwartetu jazzowego tworzącego ilustrację jam session. Istotnym pozamuzycznym elementem narracji będą fragmenty kronik, recenzji, opisów i publikacji naukowych Polskiego Teatru Tańca z lat 1973-2018 stanowiących oś dramaturgiczną 45.

 

Reżyseria i choreografia: Jacek Przybyłowicz

Asystent: Anna Krysiak

Muzyka: Andrzej Konieczny

Reżyser świateł: Carsten Wank
Kostiumograf: Joanna Klimas
Współtworzą i występują: Artyści Polskiego Teatru Tańca

 

Bilety: w cenie 15 zł (do kupienia online)

 

Jacek Przybyłowicz to jeden z najwybitniejszych choreografów swojego pokolenia. Polski Teatr Tańca w swoich założeniach programowych kontynuuje dorobek, w którym wspiera i kreuje dialog polskich twórców współczesnych z najcenniejszymi osiągnięciami polskiej tradycji. Zaproszony twórca jest absolwentem Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (pedagogika baletu). Od 2014 roku członek Rady Programowej ds. Tańca Instytutu Muzyki i Tańca oraz wykładowca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Kurator Programu Tańca Europy Środkowej w Azji, organizowanego przez Chińskie Ministerstwo Kultury. W latach 2009-2014 dyrektor Baletu w Teatrze Wielkim w Poznaniu. W tym czasie był również kuratorem artystycznym Poznańskiej Wiosny Baletowej i współtwórcą cyklu edukacyjnego Teren Tańca – Reinterpretacje, współorganizowanego przez Teatr Wielki w Poznaniu i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wielokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 1987-1991 tancerz Teatru Wielkiego w Warszawie. W 1991 roku wyjechał z Polski, tańczył w Kibbutz Contemporary Dance Company, gdzie tworzyli Mats Ek, Ohad Naharin, Jiři Kyliàn, Emanuel Gat, Itzik Galili i Rami Beer. W latach 1994-2001 wystąpił z zespołem Kibbutz na najbardziej prestiżowych festiwalach w ponad pięćdziesięciu krajach. Wystąpił w spektaklu Kyr chor. Ohad Naharin z Batsheva Dance Company. Choreografie obejmują m.in.: Verlorenheit oraz Orient Express (2002), trzy spektakle w Polskim Teatrze Tańca Naszyjnik gołębicy (2003), Barocco na zaproszenie Biennale de la Dance w Lyonie, Nuembir (2008), cztery balety dla Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie Kilka krótkich sekwencji (2005), z projekcją Katarzyny Kozyry, Alpha Kryonia Xe (2006), III Symfonię „Pieśń o nocy” (2006) oraz Sześć skrzydeł aniołów (2012), Monochrome (Kielecki Teatr Tańca, 2014), Infolia (Teatr Wielki w Poznaniu, 2015). W 2013 roku wyreżyserował operę Król Edyp zarejestrowaną przez TV ARTE. Obecnie większość swoich spektakli realizuje za granicą m.in. w: Hiszpanii (Dantzaz Kompainia), Czechach (Prague Chamber Ballet), Chinach (Beijing Dance LTDX) oraz w Niemczech (Tanzcompagnie Giessen). W 2012 roku został odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

 

Spektakl powstaje w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2019 realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Jednocześnie przypominamy, że zgłoszenia do edycji programu na rok 2020 można przesyłać do 28 czerwca (wersja elektroniczna do godz. 15.59, wersja papierowa, wydrukowany wniosek w 1 egz. podpisany przez osoby reprezentujace wnioskodawcę, do końca dnia). Więcej: tutaj

 

***

Celem programu Zamówienia choreograficzne jest animacja współpracy polskich zespołów tanecznych z uznanymi choreografami polskimi i zagranicznymi, a także wzbogacanie repertuaru polskich zawodowych zespołów i grup tanecznych o różnorodne pod względem choreograficznym spektakle taneczne. Projekt kończy się powstaniem nowego dzieła choreograficznego. W ramach programu możliwa jest również adaptacja na potrzeby polskiego zespołu uznanego dzieła, które dotychczas nie zostało w Polsce zrealizowane. 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close