Wersja do druku

Udostępnij

20 listopada o godz. 20.00 w Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek w Poznaniu zobaczymy najnowszy spektakl Polskiego Teatru Tańca Fabula rasa w choreografii Macieja Kuźmińskiego. Jak zapowiadają twórcy, będzie to niepokojąca, hipnotyczna podróż w głąb osobowości człowieka, która ulega zagładzie, aby odrodzić się w perspektywie metafizycznej. Punktem zwrotnym jest moment przejścia granicy dwóch światów – doczesności i wieczności. Maciej Kuźmiński portretuje w spektaklu kondycję jednostki i współczesnego społeczeństwa w dobie globalizacji, sięgając po pozornie odległe inspiracje – szkic literacki jednego z polskich „twórców przeklętych”, Edwarda Stachury oraz nacechowaną narodowo twórczość muzyczną Stanisława Moniuszki.

 

Ten spektakl nie jest do obejrzenia. Ten spektakl jest do odkrycia.

– na podstawie prozy poetyckiej Edwarda Stachury Fabula rasa.

 

Koncepcja i choreografia: Maciej Kuźmiński 

Kostiumy i scenografia: Ilona Binarsch 

Muzyka: Stanisław Moniuszko, Zbigniew Kozub 

Reżyseria oświetlenia: Paweł Murlik 

Współpraca twórcza i asystent choreografa: Monika Witkowska 

Taniec i kreacja: Amy Basley, Evelyn Blue, Julia Hałka, Agnieszka Jachym, Paulina Jaksim, Katarzyna Kulmińska, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Dominik Kupka, Daniel Michna,  Paweł Malicki, Michał Przybyła, Adrian Radwański

Dramaturgia: Paul Bargetto

Projekt graficzny: Piotr Zdanowicz

Produkcja: Polski Teatr Tańca 2019 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu Moniuszko – Promesa 2019, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

 

Patroni medialni: Kultura Poznań/IKS, WTK/epoznan.pl, www.e-teatr.pl

Wsparcie medialne: www.taniecpolska.pl

 

 

Bilety w cenie 50 zł (bilet normalny) oraz 25 zł (bilet ulgowy) można zakupić w kasie Centrum Kultury Zamek oraz online w serwisie www.bilety24.pl.

 

 

Biogramy twórców:

 

Maciej Kuźmiński – koncepcja i choreografia

Choreograf, tancerz, pedagog, producent. Ukończył z wyróżnieniem studia MA Choreography oraz BA Dance Theatre w Konserwatorium Muzyki i Tańca Trinity Laban w Londynie. Jego niezależne produkcje Powtórzenie, I fought piranhas, Archipelag, Rożnica, Dominique tworzą repertuar Maciej Kuźmiński Company. Angielski magazyn „Dance Tabs“ opisał spektakl Room 40 Kuźmińskiego jako „doskonale łączący piękno i koncept”, co trafnie określa styl choreografa. Jego spektakle, formalnie odważne i operujące dynamicznym ruchem, dotykają tematyki filozoficzno-egzystencjalnej. Od 2014 roku prace Kuźmińskiego prezentowane były ponad 100 razy w Anglii, Niemczech, Izraelu, Brazylii, Kanadzie, Austrii, Finlandii, Holandii, Słowenii, Czechach, Serbii, Macedonii, na Ukrainie i Białorusi, w Armenii, Gruzji, we Włoszech, na Węgrzech oraz wielokrotnie w Polsce. Twórca zdobył kilkanaście nagród za choreografię, w tym Nagrodę Publiczności na Polskiej Platformie Tańca 2014, II Nagrodę i Nagrodę Scapino Ballett Award na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Hanowerze w 2016 roku, czy I Nagrodę, Nagrodę Krytyki oraz Nagrodę Specjalną na międzynarodowym Konkursie Miniatur choreograficznych w 2017 roku Belgradzie w Serbii. Od 2009 roku choreograf rozwija i uczy trzech różnych technik ruchu autorskiej techniki Dynamic Phrasing, pracy z podłogą (Floor Work) oraz natychmiastowej kompozycji (instant composition). Od 2013 roku gościnny wykładowca Instytutu Tańca Współczesnego w Belgradzie.  Inicjator i organizator Polskiej Sieci Tańca.

Źródło: www.taniecpolska.pl

 

Ilona Binarsch – kostiumy i scenografia

Projektantka kostiumów, scenografka w teatrach dramatycznych, muzycznych, lalkowych, w teatrze tańca i filmie. Autorka kolaży i instalacji. Jej praca dyplomowa kostiumy i scenografia do sztuki Ubukról, czyli Polacy zdobyła Główną Nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepszy Dyplom ze Scenografii. Jest stypendystką Lwowskiej Akademii Sztuk Pięknych w Pracowni Szkła i Projektowania Biżuterii. Za swoją pracę wielokrotnie nominowana i nagradzana. Otrzymała także Stypendium i Nagrodę Miasta Poznania za osiągnięcia w dziedzinie projektowania scenografii i kostiumów. Szerokim echem odbiła się jej współpraca z Michałem Znanieckim dla Opery Wrocławskiej, gdzie przygotowała kostiumy do Napoju miłosnego oraz Otella. Pracowała także przy polskich prapremierach musicalowych: Producentach, Wonderful Town, Zakonnicy w przebraniu, Czarownicach z Eastwick, Rodzinie Addamsów. Film Ewa w reżyserii Ingmara Villqista i Adama Sikory, do którego przygotowała kostiumy został uhonorowany nagrodą na Festiwalu Filmowym Era Nowe Horyzonty. Otrzymała nominację do Złotej Maski za scenografię i kostiumy do spektaklu Wanda w reżyserii Marii Sadowskiej i Joanny Grabowieckiej. Artystka współpracuje z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Jest także autorką kostiumów do I sezonu Ucha Prezesa. Prace Ilony Binarsch były eksponowane na wielu wystawach, m.in. na wystawie zbiorowej w Galerii Miejskiej w Zakopanem (w piątą rocznicę śmierci Władysława Hasiora) oraz w Centrum Sztuki Współczesnej SOLVAY w Krakowie.

www.teatrrozbark.pl

 

Zbigniew Kozub – muzyka

Kompozytor, wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu, kierownik Pracowni Warstwy Audialnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, laureat dziewięciu nagród w konkursach kompozytorskich oraz nagrody specjalnej Festiwalu Filmów Fabularnych i Telewizyjnych dla Dzieci i Młodzieży w Poznaniu (1992) za muzykę do filmu Mały Książę w reżyserii Waldemara Śmigasiewicza. Prof. Kozub był w latach 1992–1999 dyrektorem Festiwalu Poznańska Wiosna Muzyczna, poświęconego muzyce współczesnej. Został m.in. uhonorowany Srebrnym Krzyżem Zasługi 2014 oraz Odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej 2015. Wśród jego ważniejszych utworów z ostatnich lat znalazły się: Altum silentium na skrzypce i taśmę (2007), Altum silentium II na kwintet akordeonowy (2007), INTer aLIA na fortepian (2007), INTer aLIA II na taśmę (2007) czy Korowód według Wyspiańskiego na orkiestrę (2007). Stworzył muzykę do spektaklu Polka Polskiego Teatru Tańca (2018).

 

Paweł Murlik – reżyseria oświetlenia

Zawodowo zajmuje się aranżacją światła w przestrzeniach teatralnych. Często odpowiadał za spektakle podczas tournée grup teatralnych w Europie i w Azji. Przez kilka lat był również związany ze Śląskim Teatrem Tańca, wypracowując setki godzin z kilkudziesięcioma artystami z całego świata. Podczas festiwali współpracował m.in. z Cullberg Ballet (Szwecja), Joe Alterem (USA), Uri Ivgi (Izrael), Johanem Grebenem (Holandia), Brianem Michaelsem (Wielka Brytania), Erikiem Koungiem (Makao), Kuik Swee Boon (Singapur), Kibbutz Contemporary Dance Company (Izrael), Jean-Guillaume Weis (Luksemburg). Paweł Murlik był odpowiedzialny za reżyserię światła w pracach artystów takich jak: Magdalena Piekorz, Jacek Łumiński, Anna Piotrowska, Maciej Kuźmiński, Jerzy Stuhr, Jan Peszek, Jakub Lewandowski. Obecnie jest związany ze sceną Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark.

www.maciejkuzminski.com

 

Monika Witkowska – współpraca twórcza, asystent choreografa

Studentka ostatniego roku Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. W 2015 roku stypendystka Wydziału Tańca Folkwang University of the Arts w Essen w Niemczech oraz Wydziału Teatru Tańca Kibbutzim Collage of Education w Tel-Awiwie w Izraelu. Współtworzy Vagabond Physical Collective – niezależny kolektyw artystyczny tworzony przez studentów i absolwentów Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Finalistka 32. International Competition for Choreographers w Hanowerze oraz Solo Dance Contest przy Gdańskim Festiwalu Tańca z solo I fought piranhas w choreografii Macieja Kuźmińskiego. Ze swoim autorskim solo Für Roman zdobyła główną nagrodę Best Short Dance Piece na 10. International Competition of Young Dance Performers OPUS 1 w Słowenii. Występowała m.in. w: Przejściach (chor. J. Łumiński), Archipelagu (chor. M. Kuźmiński), Balu w operze (reż. J. Stuhr), We_sellu (chor. W. Mochniej), Lorem Ipsum (Vagabond Physical Collective, reż. P. Urbanowicz).

www.maciejkuzminski.com

 

Paul Bargetto – dramaturgia

Międzynarodowy reżyser teatralny, kurator festiwali i nauczyciel. Przez wiele lat mieszkał i pracował w Nowym Jorku, gdzie między innymi założył teatr East River Commedia (1998-2010) oraz organizował festiwal undergroundzero (2007-2014). W 2012 roku przeniósł się do Warszawy, gdzie obecnie pracuje z grupą teatralną Teatr Trans-Atlantyk. Jest reżyserem takich dzieł jak: Album Karla Hockera and California w Teatrze  Trans-Atlantyk, The Gospel of Saint Matthew after Pasolini w  The Living Theatre, czy Couple of Poor, Polish-Speaking Romanians, (Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku) Doroty Masłowskiej, które wystawiane było m.in. w  Abrons Arts Center w Nowym Jorku.

www.teatrrozbark.pl

 

 

PTT FABULA RASA LOGA (miniaturka)

 

 

***

 

2019 – Rok Wyklętych

 

Premiera spektaklu Fabula rasa wpisuje się w ramy Roku Wyklętych w Polskim Teatrze Tańca, który rozpoczął się 1 stycznia 2019 roku. Idea przewodnia Roku Wyklętych pozwala przywołać polskich artystów bądź bohaterów wyklętych oraz tematy zapomniane lub wyparte.

 

PTT ROK WYKLĘTYCH (miniaturka)

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close