Wersja do druku

Udostępnij

Z przyjemnością informujemy, że w ostatnim numerze „Twojej muzy” (nr 4/2012, sierpień-wrzesień) ukazał się tekst Katarzyny Gardziny-Kubała, podsumowujący dwudniową konferencję Edukacja taneczna – realia i wyzwania, zorganizowaną przez Instytut Muzyki i Tańca na początku czerwca br. Poniżej zamieszczamy fragment artykułu:

„Edukacja artystyczna ze swej natury budzi wiele kontrowersji i napotyka wiele problemów. Kształcenie artystyczne jest drogie. Tu nie wystarczy tablica, kartka i długopis. Potrzebne są instrumenty dla muzyków, farby, płótna i plenery dla plastyków, sale baletowej, akompaniatorzy, etc. dla tancerzy. Właśnie tancerzami i innymi zawodami związanymi z tańcem artystycznym zajmowali się dyskutanci, którzy zebrali się na konferencji Edukacja taneczna w Polsce – realia i wyzwania”zorganizowanej na początku czerwca przez Instytut Muzyki i Tańca. Stawiano sobie pytania co zrobić, aby pieniądze wydawane na szkolnictwo taneczne były efektywnie wydawane, a polski taniec rósł w siłę

Taniec zawodowy i infrastruktura edukacyjna z nim związana to w naszym kraju najmniejsza z nisz (może poza szkołami cyrkowymi). Między innymi dlatego jego problemy i potrzeby są słabo widoczne w ogólnej dyskusji nad edukacją artystyczną. Nawet przedstawiciele urzędów odpowiedzialnych za nią obecni na konferencji nie ukrywali, że szkolnictwo baletowe musi wzmocnić lobbing na swój temat oraz być cierpliwe, bo np. szkół muzycznych są Polsce tysiące, a baletowych… tylko pięć. Pierwszy dzień konferencji był poświęcony właśnie edukacji instytucjonalnej, na poziomie szkół podstawowych i średnich oraz na poziomie szkół wyższych”.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close