Wersja do druku

Udostępnij

W najnowszym numerze miesięcznika „Teatr” (maj/2013) opublikowano kilka tekstów związanych z tańcem i teatrem ruchu. W dziale „Przegląd” Tadeusz Kornaś pisze o I edycji Festiwalu Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie, którego założeniem była prezentacja swoistej mapy tańca w Polsce – zarówno w znaczeniu geograficznym, jak i mapy kierunków i tendencji („sposobów patrzenia na taniec”), na co zwraca uwagę autor. W swoim artykule Kornaś koncentruje się szczególnie na spektaklach tematyzujących ciało performerów/tancerzy i cielesność: Station de Corps Tomasza Bazana/Teatru Maat projekt, Zona Segura Małgorzaty Haduch i Tryptyku Mikołaja Mikołajczyka. W tym samym dziale tekst Pawła Schreibera Diabeł wcielony, recenzujący pokaz spektakl Mephisto Waltz, który odbył się w ramach tegorocznego Festiwalu Gorzkie żale w Warszawie. Tekst staje się okazją do omówienia estetyki pracy zespołu, oscylującej między nabudowywaniem gęstych, symbolicznie nasyconych obrazów i prostotą skojarzeń, między wizualnością a intensywną cielesnością – „odwołania kulturowe pojawiają się i mijają […] a pierwsze skrzypce grają jednak elemnty najprostsze, przekazywane nastrojem, gestem, czy miną”. W „Teatrze” opublikowano również wywiad z wybitną szwedzką aktorką, Stiną Ekblad, która wystąpi w Warszawie w czerwcu br. w Sonacie widm w reżyserii Matsa Eka w ramach festiwalu Spotkanie Teatrów Narodowych. Z rozmowy można dowiedzieć się więcej przedstawieniu i o Matsie Eku jako reżyserze, ponieważ praca w teatrze dramatycznym jest jego stałą aktywnością, oprócz pracy choreograficznej.

Wszystkie teksty dostępne sa online na stronie czasopisma: http://www.teatr-pismo.pl/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close