Wersja do druku

Udostępnij

INTROSPEKCJA. Przedmiot nieocenionej wartości zrodził się z głębokiej analizy własnych metod twórczych Joanny M. Czajkowskiej, potrzeby eksperymentu oraz trudnej sytuacji zawodowej autorki, podobnie jak całego polskiego środowiska tańca. Solo składa się z dwóch części, które pokazane zostaną w sobotę 27 marca o godz. 18.00 – pierwsza i 19.15 – druga, na kanale YouTube oraz Facebooku Sopockiego Teatru Tańca. Dostęp jest bezpłatny.

 

Uwaga! Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.

 

W pierwszej części projektu Joanna M. Czajkowska ogląda własną pracę z 2016 roku – wieloobsadowy spektakl Przedmiot nieocenionej wartości, odnoszący się do historii polskiego tańca. Jej reakcje kinetyczne i emocjonalne zostały zarejestrowane na wideo. Widz może zatem obejrzeć spektakl oczami jego autorki. Dla artystki ważna była autentyczność przeżycia, a sam eksperyment miał odpowiedzieć na pytania: „Co dla twórcy jest ważne po kilku latach od premiery dzieła?”, „Jak silna jest pamięć ciała?”, „Jakie emocje i myśli pozostają echem emocji poprzednich, a jakie zostają wygenerowane jako zupełnie nowe pod wpływem upływającego czasu oraz obecnej sytuacji zawodowej i życiowej?”. Nagranie z pierwszej części tworzy też wizualizacje w drugiej odsłonie projektu.

 

Druga część INTROSPEKCJI. Przedmiotu nieocenionej wartości to – za profesor Ewą Wycichowską – choreomonodram. Choć pod względem ruchowym nowy spektakl opiera się na remiksie materiału choreograficznego z Przedmiotu nieocenionej wartości, opowiada zupełnie inną historię, a poprzedni zachwyt nad ludzkim ciałem i możliwościami wyrazowymi tancerzy, zastępuje gorzka refleksja nad osobistą sytuacją zawodową i dramatyczną sytuacją polskiego tańca w ogóle.

 

INTROSPEKCJA. Przedmiot Nieocenionej Wartości

 

Część 1.
Koncept, wykonanie: Joanna M. Czajkowska
Kamery i montaż: Piotr Czarnecki
Światła: Mateusz Gierc

 

Część 2.
Koncept, reżyseria, wykonanie: Joanna M. Czajkowska
Muzyka i udźwiękowienie: Mariusz Noskowiak
Nagrania video: Piotr Czarnecki
Wizualizacje, projekt plakatu: Katarzyna Teresa Turowska
Kostium: Adam Królikowski
Reżyseria świateł: Mateusz Gierc

Konsultacja: prof. Ewa Aleksandra Wycichowska

Rejestracja spektaklu: Piotr Czarnecki

 

W spektaklu zostały wykorzystane fragmenty wywiadu z tancerzem Opery Bałtyckiej, pedagogiem i choreografem Marcelim Żędzianowskim (17.07.1932-11.06.2014), zarejestrowanego w marcu 2014 roku.

 

Recenzje spektaklu Przedmiot nieocenionej wartości

Anna Jazgarska Więcej, teatralny.pl 

Łukasz Rudziński Ciało w centrum uwagi, kultura.trojmiasto.pl  

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close