Wersja do druku

Udostępnij

* Hub – (z ang.) punkt ogniskowy, wokół którego jednocześnie mają miejsce wielorakie wydarzenia…

Teatru Dada von Bzdülöwprzy współpracy zMCKA Zatoka Sztukiw Sopocieinicjuje coroczny wakacyjny cykl warsztatów taneczno-choreograficznych pod nazwą DadaHub. Dada Hub prowadzony będzie pod okiem twórców związanych z Teatrem Dadavon Bzdülöw, na które zapraszamy tancerzy, choreografów orazperformerów tanecznychzainteresowanych metodą, estetyką i myślą teatralną wypracowaną w TeatrzeDada.

W trosce o jakość warsztatu ograniczamy ilość uczestników do 25 osób. Zapraszamy tancerzy z Polski i z zagranicy z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym lubedukacyjnym.

Wszystkie zajęcia prowadzone będą w Sali Kryształowej Zatoki Sztuki – studio z nieprawdopodobnym widokiem na morze.

Chcemy podzielić się naszym doświadczeniem. Pragniemy stworzyć miejsce spotkania i wymiany energii twórczej.

***
Pierwszą, sierpniowo-wrześniową edycję Dada Hub, poprowadzą:
Katarzyna Chmielewska
Leszek Bzdyl
oraz
Julia Mach
– Radosław Hewelt

Informacje podstawowe:

* termin warsztatów: 26 sierpnia 2012 – 4 września 2012

* 80 godzin warsztatu.

* ilość uczestników warsztatu ograniczona: 25 osób

* Koszt uczestnictwa w warsztatach: 500 PLN

miejsce:
MCKA Zatoka Sztuki
Sala Kryształowa
Al. F. Mamuszki 14
81-718 Sopot

aplikacje / zgłoszenia:
*czekamy na Wasze zgłoszenia do końca lipca 2012. Przysyłajcie je na adres:
e-mail: dadaoffice@wp.pl(w tytule: DADA HUB).
*Osoby zgłaszające się otrzymają pełniejszą informację o warsztatach oraz zostaną poproszone o odesłanie wypełnionej aplikacji zgłoszeniowej.

informacje dodatkowe:
W trakcie warsztatów przewidziano dla uczestników możliwość skorzystania z ciepłych posiłków w formie stołu szwedzkiego w restauracji MCKA Zatoka Sztuki w cenie 15zł/dziennie.
Istnieje również możliwość skorzystania z taniego noclegu w studio Teatru Dada w Gdańsku Wrzeszczu (własny śpiwór i karimata, chęć skorzystania z noclegu należy zgłosić w emailu: dadaoffice@wp.pl
Opłaty od uczestników będą przyjmowane w dniu rozpoczęcia warsztatów.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wyboru uczestników warsztatów na podstawie kolejności zgłoszeń i ich doświadczenia. Maksymalna ilość uczestników: 25 osób.

propozycje warsztatowe:

Leszek Bzdyl: Technika, improwizacja i kompozycja – 20h

Warsztat, który chciałbym zaproponować, powinien być tak samo niedookreślony, jak cały dorobek Teatru Dada von Bzdülöw: tańcząc myślę o teatrze / tworząc teatr myślę ciałem tańczącym.Zapewne to nazbyt szerokie zagadnienie, ale tylko w ten sposób taniec i teatr stają się dla mnie interesującą przestrzenią sztuki, tylko w tej rozległej dwoistości znajduję inspirację i ochotę naostateczne spotkanie z widzem. 25 lat moich doświadczeń wynikających z tego dwu-wektorowego napięcia wydaje się być jakimś nieskończonym bogactwem, którym należy się dzielić. Z drugiej strony jednak, owe 25 latdoświadczeń mówi, że to co wczoraj zdefiniowane, dzisiaj musi być zweryfikowane. A zatem będziemy definiować i weryfikować… Zapraszam na dwuczłonowy warsztat. Część pierwsza warsztatu penetrować będzie naturalność i precyzję frazy tanecznej. Korzystać będziemy z systemów wypracowywanych przez lata w TeatrzeDada (korelacja oddechu i ruchu, preparacja i akcja, wielokierunkowość impulsów, radość energetycznego przepływu). W drugiej część warsztatu skoncentrujemy się na scenariuszachperformatywnych i ich realizacji. Temat wywoławczy tej części warsztatowej: Koniec świata, którego tak bardzo pragniemy, a którego nijak doczekać się nie możemy!

Katarzyna Chmielewska: Technika, improwizacja i kompozycja – 20h

W trakcie warsztatu z techniki zgłębiać będziemy rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca, wykorzystując w tym celu podstawy zero balancing oraz techniki release. Celem warsztatów będzie zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz lepszej jakości i świadomości ciała. Technika wykorzystywana wtrakcie zajęć jest wypadkową wielu technik i moich doświadczeń zebranych podczas 20 letniej pracy w Dada oraz poprzez inspirujące spotkania z wieloma choreografami, tancerzami i reżyserami teatralnymi. W trakcie zajęć towarzyszyć nam będzie muzyka na żywo, która powinna ułatwić nam podróż po mapie naszego ciała. W drugiej częściwarsztatu skupimy się na improwizacji i kompozycji. Zajmiemy się tworzeniem choreografii, gdzie pierwszym krokiem będzie improwizacja z partnerem. Podczas tych zajęć będzie można doświadczyćroli choreografa i tancerza oraz zmierzyć się z trudnością „budowania choreografii”. Celem warsztatu będzie doświadczenie momentu, kiedy choreografia staje się żywa i odczuwana jak improwizacja.

Julia Mach: Balet klasyczny dla tancerzy tańca współczesnego – 20h

Warsztat Julii Mach jest wprowadzeniem do podstawowych terminów baletu klasycznego. Tancerze będą mieli możliwość poznać elementy baletu jako systemu, który pomaga udoskonalić precyzjęruchu, świadomość jego kierunków oraz wzmocnić siłę i sprawność stóp i nóg. Uczestnicy warsztatu będą mieli także okazję wykorzystać poznane elementy jako wzbogacające ich indywidualny języktańca współczesnego.

Radek Hewelt: Technika i improwizacja – 20h

Głównymi składnikami jego lekcji są podstawy techniki release, sensoryczne uwrażliwianie ciała, różnice pomiędzy mikro i makro ruchem, a także hedonistyczne szukanie przyjemności z ruchu.Jednocześnie nie skupia się na perfekcyjnym osiąganiu formy, a raczej na samym procesie jej osiągania.

„Umieść swoje ciało, organy, mięśnie, kości, płyny ustrojowe, pragnienia, emocje, pomysły, koncepty, myśli, fantazje na bardzo małym ogniu – podobnie jak umieszcza się świeże warzywa na lekkopodgrzanej patelni. Możesz eksperymentować z ilością w/w składników. W międzyczasie nawilż i przygotuj stawy do przyjmowania ciepła i aromatów. Pozwól ciału powoli rozsmakować się swoimciężarem i przestrzenia wokół. Kiedy całość powoli się rozgrzeje obserwuj jak nabiera ona objętości i wypełniona aromatami pęcznieje. Proces ten wymaga czasu. Kiedy masa zaróżowi się, nie bój sięnowych sensacji. Przypraw wszystkie komponenty swoimi ulubionymi przyprawami ale nie obawiaj się spróbować również nowych. Nie spiesz się. Kiedy w końcu całość stanie się gorąca pozwólgłodowi kinetycznemu przejąć władanie nad ciałem. Uaktywnione zmysły i polaczenia nerwowe pozwolą Ci rozsmakować się w świeżo przyrządzonej potrawie. Jeśli smak potrawy nie do końca Cięsatysfakcjonuje, przeanalizuj cały proces i zmień coś następnym razem.

Teatru Dada von Bzdülöw


Radek Hewelt : urodzony w Gdańsku, gdzie ukończył studia z pedagogiki i opieki społecznej, a następnie, studia z choreografii i tańca w szkole P.A.R.T.S. w Brukseli. Jako tancerz, performer, choreograf i nauczyciel tańca pracowałdotychczas w Polsce oraz we Francji, Belgii, Holandii, Danii, Niemczech i Austrii. Od 2003 mieszka i pracuje w Wiedniu. Dotychczas współpracował z wieloma zespołami i choreografami, m.in. Teatrem Dada von Bzdülöw, Lynda Gaudreau,Thierry de Mey, Elio Gervasi, Cristian Duarte, Andrea Stotter, Sebastian Prantl, Katarzyną Kozyrą, Editta Braun Company, Michikazu Matsune & David Subal, Pathosbeuro, Andrea Bold, Ewą Bankowską, United Sorry (Frans Poelstra,Robert Stein) & Anne Juran & Pieter Ampe, Cooperativa Performativa, Toxic Dreams, Nature Theatre of Oklahoma, Anat Steinberg, Magdaleną Chowaniec, Olkiem Soulimenko. Realizuje swoje własne choreografie, m.in. Zoom In (2001),touch same places (2002), 21 minutes (2005), About a boy (2006), Close-up (2008), Scenario 1 (2009), Tonight’s Tune (2009), Tonight’s just a tune (2009) oraz Soft Cowboy (2010). Dotychczas zostały one zaprezentowane na kilkueuropejskich festiwalach, m.in. Impulstanz oraz Imagetanz w Wiedniu, dancas na cidade w Lizbonie, Festival d’Automne w Paryżu oraz w europejskich instytucjach kultury, m.in. Kaaitheater Studios w Brukseli, Theatre de la Bastille wParyżu, TanzQuartier w Wiedniu.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close