Wersja do druku

Udostępnij

W tegorocznym programie TANZMAINZ FESTIVAL UPDATE #3 znalazły się dwie polskie produkcje. Paweł Sakowicz zaprezentuje solo Jumpcore, a Renata Piotrowska-Auffret spektakl Wycieka ze mnie samo złoto. Obie prace należą do sieci Aerowaves Twenty19. Festiwal potrwa w Mainz w Niemczech od 13 do 21 marca 2020 roku.

 

Po raz trzeci Staatstheater w Moguncji zaprasza na UPDATE między „dużymi” festiwalami tanecznymi. Ten niewielki format poświęcony jest twórcom przekraczającym taneczne granice. W tym roku festiwal udostępnia miejsce choreografom z europejskich regionów, które wciąż są zbyt rzadko reprezentowane w międzynarodowym tańcu. Wystąpią artyści z Polski, Czech, Łotwy, Estonii i Grecji.

 

Paweł Sakowicz Jumpcore

13.03.2020, U17

 

Nie jest do końca jasne, czy Fred Herko planował zakończyć swój kameralny performans samobójczą śmiercią. Wziął kąpiel, włączył Mszę koronacyjną Mozarta i zaczął tańczyć nago w salonie przyjaciela. Kilkakrotnie zbliżał się do otwartego okna. Kiedy wybrzmiał Sanctus, wziął rozbieg i wyskoczył przez okno apartamentu mieszczącego się na piątym piętrze przy nowojorskiej Cornelia Street. Bo przecież każdy tancerz baletowy ma wrażenie, że potrafi latać, a zawieszony na sekundę w skoku, rzeczywiście lata.

 

Choreografia i taniec: Paweł Sakowicz

Dramaturgia: Mateusz Szymanówka

Muzyka: Indecorum

Kostium: Doom 3k

Produkcja: Maat Festival

Koprodukcja: Scena Tańca Studio, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki

Premiera: 8 grudnia 2017 roku, Centrum Kultury w Lublinie

Praca pochodzi z kolekcji Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki.

 

Paweł Sakowicz – choreograf i tancerz, absolwent politologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz choreografii i performansu w London Contemporary Dance School. Autor prac: Bernhard, TOTAL, Jumpcore, Thriller i Masakra. Swoje prace pokazywał m.in. podczas dwóch edycji Polskiej Platformy Tańca, w NYU Skirball w Nowym Jorku czy CAC w Nowym Orleanie. Artysta wspierany przez sieć Aerowaves Twenty19.

pawelsakowicz.com

 

https://www.staatstheater-mainz.com/web/veranstaltungen/tanzmainz-festival-br-update-3/jumpcore

 

 

Renata Piotrowska-Auffret Wycieka ze mnie samo złoto

18 marca 2020, U17

 

Wielu kobietom pragnienie, by urodzić dziecko, wydaje się oczywiste: jest silne i nie podlega wątpliwościom. Co jednak, jeżeli pragnienie to zostaje odrzucone, podlegając jednocześnie kategoriom prawa? W swojej pracy Wycieka ze mnie samo złoto Piotrowska-Auffret bada ten obszar. Artystka opiera się zarówno na osobistej historii, jak i na narracjach innych kobiet, by podążyć za kobiecym pragnieniem posiadania dzieci poprzez sieć polityk reprodukcji, rozmaitych obietnic, ideologii i prób wykorzystywania oraz przyglądając się relacji między życiem prywatnym a zawodowym.

 

Jak dużo inwestujemy w pracę i życie? Jaką wartość nadajemy temu, co produkujemy i reprodukujemy w celu spełnienia osobistego pragnienia? A w pracy, w sztuce – jak daleko możemy się posunąć? I dlaczego?

 

Koncepcja, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret

Wykonanie i teksty: Renata Piotrowska-Auffret i goście

Współpraca: Karolina Kraczkowska, Aleksandra Osowicz

Dramaturgia: Bojana Bauer, Renata Piotrowska-Auffret

Konsultacje dramaturgiczne: Magdalena Ptasznik

Współpraca przy redakcji tekstów: Michał Kurkowski

Światło: Monika Krześniak

Oprawa wizualna: Aleksandra Osowicz

Muzyka: Camille Saint-Saens, Ferenc Liszt, Bill Medley i Jennifer Warnes, The Kurws

Organizatorzy: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu

Koprodukcja: MAAT Festiwal – Centrum Kultury w Lublinie

Partnerzy: Nowy Teatr, Wawerskie Centrum Kultury, Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Muzyki i Tańca, Narodowe Centrum w Paryżu

Producentka: Karolina Wycisk

 

Fragment recenzji „Pytania o cielesność na scenie i na widowni” – I relacja z IX Maat Festival „Ciało narodowe” Hanny Raszewskiej-Kursy dla portalu taniec Polska [PL], styczeń 2018:

 

Wielogłosowość spektaklu jest jego bardzo mocną stroną i wpisuje się w debatę publiczną na temat uznania praw kobiet za prawa człowieka. W Polsce postulat ten wciąż napotyka na niezrozumiały i skandaliczny opór. Wycieka ze mnie samo złoto jeszcze długo będzie spektaklem bardzo – niestety – aktualnym.

http://www.taniecpolska.pl/krytyka/516?fbclid=IwAR3vhNHulhiQ8O47IBeE6ZUKeDN1hmrrkphS2KAvnzRXzvqxAKSG3mG-zuc

 

Renata Piotrowska-Auffret jest choreografką i reżyserką. Absolwentka Akademii Teatralnej i programu ex.e.r.ce „Research and Choreography” w CCN Montpellier we Francji. W swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca eksperymentalnego, sztuk performatywnych, dramaturgii i teatru. Priorytetowa artystka prestiżowej sieci Aerowaves w roku 2017 (Śmierć. Ćwiczenia i wariacje) oraz w roku 2019 (Wycieka ze mnie samo złoto). Do swojego cyklu PRIVATE PIECES czerpie inspiracje z intymnych doświadczeń, realnych i fikcyjnych; zalicza spektakle, których tematyka oscyluje między publicznym i prywatnym. Związana z ośrodkami choreografii w Polsce i Europie. Członkini kolektywu warszawskich choreografów Centrum w Ruchu.

www.renatapiotrowska.pl

 

https://www.staatstheater-mainz.com/web/veranstaltungen/tanzmainz-festival-br-update-3/the-pure-gold-is-seeping-out

 

 

Więcej o festiwalu: www.staatstheater-mainz.com

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close