Wersja do druku

Udostępnij

25 września o godz. 19.00 w ramach festiwalu Ciało/Umysł w Warszawie (Teatr Studio, Duża Scena) pokazany zostanie ajnowszy spektakl pochodzącego z RPA Stevena Cohena – znanego widzom festiwalu sprzed edycji w roku 2009. W A cradle of mankind artysta łączy materiał filmowy z w południowoafrykańskich jaskiniach zwanych „kolebką ludzkości” oraz choreografię, którą przygotował wraz ze swoją dziewięćdziesięcioletnią opiekunką z dzieciństwa, Nomsą Dhlamini. Zderzenie odległych czasów i przestrzeni oraz malowideł skalnych, których reminiscencje odnaleźć można w sztuce współczesnej, tworzą artystyczną wypowiedź na temat ewolucji człowieka. Warto przypomnieć, że odczas 8. edycji C/U twórca pokazał trzy kontrowersyjne prace, w tym video Maid in South Africa także z udziałem Nomsy.

Steven Cohen jeden z najbardziej radykalnych artystów współczesnych RPA. Anglojęzyczny Żyd, homoseksualista. Artysta używa swojego ciała, aby tworzyć „żywą sztukę” odsyłającą zarazem do rzeźby, tańca współczesnego, kultury queer i performansu. Zdobył wykształcenie w dziedzinie psychologii i sztuk wizualnych oraz odbył obowiązkową służbę wojskową w Republice Południowej Afryki. Przez dziesięć lat wystawiał swoje prace plastyczne w galeriach na całym świecie. Od 1997 roku zajmuje się szeroko pojętą sztuką performansu bardzo często związaną z działaniami w sferze publicznej, komentowaniem relacji polityczno-społecznych w Afryce i eksplorowaniem granic własnej genderowej i politycznej tożsamości.

Choreografia i wykonanie: Steven Cohen

Wykonanie: Nomsa Dhlamini

Światła i dyrekcja techniczna: Erik Houllier

Video: Baptiste Evrard

Koncepcja, scenografia i kostiumy: Steven Cohen

Kostiumy – produkcja: Léa Drouault

Asystent produkcji: Elu Kieser

Filmy

Realizacja: Steven Cohen

Wykonanie: Nomsa Dhlamini

Zdjęcia: John Hodgkiss

Film: John Hodgkiss i Steven Cohen

Asystenci: Elu Kieser, Léa Drouault

Montaż: Baptiste Evrard

Dyrekcja techniczna: Erik Houllier

Podziękowania: Anselm Kangah, Quartz, Patrick – Quazarvisions, Antony Merlaud.

Specjalna dedykacja pamięci Merrilla Plagisa.

Produkcja: Latitudes Prod – Lille, Maria-Carmela Mini

Koprodukcja: Le Quartz – scène nationale de Brest, Les Spectacles Vivants – Centre Pompidou – Paris, Le Festival d’Automne – Paris, Le phénix – scène nationale Valenciennes, La Bâtie – Festival de Genève, le théâtre Garonne – Toulouse, Le Manège.mons/CECN (Transdigital), Technocité (Mons), le réseau Open Latitudes (Latitudes Contemporaines- Lille, Les Halles – Bruxelles, L’Arsenic – Lausanne, Le Manège-Mons/Maison F

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close