Wersja do druku

Udostępnij

W połowie maja Teatru Wielki – Opera Narodowa przygotował piknik operowy w ramach Europejskich Dni Opery. Jest to przedsięwzięcie o dziesięcioletniej już tradycji, obejmujące swym zasięgiem cały Stary Kontynent. Z tej okazji organizowane są rozmaite wydarzenia, których celem jest przybliżenie i włączenie tej dziedziny kultury do głównego nurtu oraz poszerzenie grona jej miłośników. Warszawska placówka zaproponowała w tym roku wiele atrakcji, między innymi: salon literacki (spotkania z autorami publikacji TW – ON), wyprzedaż kostiumów, warsztaty plastyczne dla najmłodszych, lekcje baletu, wycieczki po gmachu teatru, wystawę kapeluszy (Cały teatr na naszej głowie), a na scenie ustawionej przed budynkiem teatru wyświetlano filmy i ogłoszono repertuar na nowy sezon.

 

W sezonie 2017/2018 TW – ON zaprezentuje cztery nowe opery (Eros i Psyche Ludomira Różyckiego, Szalony muezin. Szymanowski – inspiracje wschodnie Karola Szymanowskiego, Ognisty anioł Siergieja Prokofiewa i Carmen George’a Bizeta), jeden dramat muzyczny (Peleas i Melizanda Claude’a Debussy’ego) oraz dwa balety (Balety polskie Roberta Bondary/Jacka Tyskiego/Jacka Przybyłowicza i Dama kameliowa Johna Neumeiera). Ważnym wydarzeniem będą również IX Dni Sztuki Tańca (10–26 listopada 2017), w czasie których będzie można zobaczyć aż siedem spektakli: Balety polskie, Chopiniana/Bolero/Chroma i Darkness Polskiego Baletu Narodowego; Brahms Variations/A short ballet/Change/Coming together (pierwszy wieczór) oraz Vessels/Chaconne/Dancing on the Front Porch of Heaven (drugi wieczór) nowojorskiego zespołu Dance Theatre of Harlem; Święto wiosny/Krzesany z Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Venezuela Batsheva Dance Company z Tel Awiwu.

 

Choreografie do premierowych oper przygotują: do Carmen choreograf tańca współczesnego Jacek Przybyłowicz, znany warszawskiej publiczności ze spektakli: Kilka krótkich sekwencji (2005), Alpha Kryonia Xe (2006) oraz III Symfonia Pieśń o nocy Szymanowskiego (2006); do Ognistego anioła i Szalonego muezina… aktor i choreograf Tomasz Wygoda, który zdobył doświadczenie, opracowując ruch sceniczny do spektakli na całym świecie, między innymi do: Orestei (reż. M. Zadara, TW-ON), Pierścienia Nibelunga (Gergiev/Tsypin/Zeldin, Teatr Maryjski Petersburg/Covent Garden London), La Bohème (reż. Mariusz Treliński, Opera w Waszyngtonie), czy Króla Rogera (reż. Mariusz Treliński, Teatr Maryjski); a do Peleasa i Melizandy gościnnie zaproszony angielski reżyser Joseph Alford, jeden z dwóch dyrektorów artystycznych zespołu Theatre O, nowatorskiego teatru, który zajmuje się „poezją wirtualną”, tworząc wyraziste i pomysłowe światy teatralne.

 

 Pierwszą taneczną premierą nowego sezonu (10 listopada 2017) jest wieczór Balety polskie.  Złożą się na niego trzy choreografie: Świtezianka Roberta Bondary do muzyki Eugeniusza Morawskiego, Sextour Jacka Tyskiego do dzieła Aleksandra Tansmana oraz II koncert skrzypcowy Jacka Przybyłowicza do utworów Karola Szymanowskiego. Ta nowa produkcja powstaje z okazji nadchodzącej rocznicy stulecia odzyskania niepodległości. Stanowi rodzaj hołdu składanego wybitnym kompozytorom, twórcom pejzażu muzycznego dwudziestolecia międzywojennego, którzy na świecie byli cenieni za życia, a w ojczyźnie są dopiero teraz odkrywani i honorowani. Do tej na wskroś polskiej muzyki powstaną nowe balety młodych, ale doświadczonych choreografów, z których każdy wypracował swój własny, oryginalny język ruchu. Będzie to ciekawe zderzenie klasycznych, prawie stuletnich utworów muzycznych, z całkiem nowymi kompozycjami tanecznymi.

 

Swoistą przeciwwagą dla nowoczesnego wieczoru Balety polskie będzie Dama kameliowa Johna Neumeiera (premiera 20 kwietnia 2018). Styl tego amerykańskiego choreografa bazuje bowiem na technice tańca klasycznego, którą wzbogaca aktorskimi środkami wyrazu oraz akrobatycznymi popisami tancerzy, co stawia niezwykle wysokie wymagania wobec wykonawców. O pozwolenie na realizację tego baletu z 1978 roku ubiegają się najlepsze sceny świata, a zgodę otrzymują jedynie nieliczne: Hamburg Ballet od 1987 roku, Opera Paryska od 2006 roku, czy Teatr Bolszoj od 2014 roku. Libretto Damy kameliowej powstało na podstawie powieści Aleksandra Dumasa (syna) o tym samym tytule: to historia nieszczęśliwej miłości Armanda Duvala do kurtyzany Małgorzaty Gautier. Ciekawe, jak tancerze Polskiego Baletu Narodowego poradzą sobie z takim wyzwaniem.

 

TW – ON proponuje publiczności urozmaiconą ofertę repertuarową, dzieła klasyczne i nowoczesne, spektakle zarówno doświadczonych, jak i młodych twórców, dzięki czemu wszyscy miłośnicy muzyki i tańca będą mogli znaleźć coś dla siebie. Ponadto bogata oferta abonamentowa umożliwia zaplanowanie wizyt od razu na cały sezon. Można wybrać karnet na wszystkie premiery w Sali Moniuszki i Sali Kameralnej, skupić się na jednej dziedzinie sztuki lub też indywidualnie skomponować sobie dowolnych siedem spotkań z operą i baletem.

 

Opracowała: Agnieszka Rutkowska-Sagata

 

***

 

Od 19 czerwca Teatr Wielki – Opera Narodowa uruchomi rezerwacje oraz sprzedaż biletów na wszystkie spektakle.

 

W sezonie 2017/2018  Teatr Wielki przygotowaływybór ośmiu abonamentów, które widzowie mogą indywidualnie dostosować do swoich zainteresowań. Pakiety jednoosobowych i jednorazowych biletów stanowią gwarancję miejsca na wskazane spektakle. W sześciu zestawach abonamentowych bilety zostały objęte 10% zniżką (Opera i Balet: A to Polska właśnie; Opera: Władcy, herosi, amanci; Opera: Muzy, heroiny, primadonny; Balet: Wielka klasyka; Balet: Tylko u nas; IX Dni Sztuki Tańca).

W nadchodzącym sezonie kontynuowane będzie sprzedaż abonamentów edukacyjnych, dedykowanych dzieciom i ich opiekunom, ale także pakiet pomyślany dla osób dorosłych.

 

Dla osób, które mają już abonament i chcą go wymienićna nowy – powinni przyjść do Teatru 1 a 7 czerwca.
Osoby, które chcą dołączyć do grona abonamentowiczów wraz z nowym sezonem, Teatr zaprasza do 8 czerwca.

 

Szczegółowe informacje o abonamentach można uzyskać w osobnym stanowisku Biura Organizacji Widowni od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 17.00 oraz pod numerem telefonu + 48 22 69 20 210.

Liczba abonamentów jest ograniczona.

 

Repertuar: http://teatrwielki.pl/repertuar/kalendarium/data/2017/09/#/f/0/1-30

 

Abonamenty: http://teatrwielki.pl/bilety/abonamenty-201718/

 

Do pobrania:

Kalendarium

Informacja o abonamentach

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close