Wersja do druku

Udostępnij

Taniec poza utartym szlakiem to cykl prezentacji spektakli repertuarowych Teatru Dada von Bzdülöw, odbywający się w kilku mniejszych ośrodkach kulturalnych w Polsce. Dzięki wsparciu trasy przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dwa spektakle repertuarowe teatru, które miały swą premierę w 2013 roku w Teatrze Wybrzeże, tzn. Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś oraz Enclave 4/7 zaprezentowane zostaną jesienią 2014 roku na scenach w Suwałkach, Olecku, Krośnie i Tarnowie. Pokazy spektakli odbywać się będą od września do listopada. Wyjątkiem była prezentacja Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś w Teatrze im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem w sierpniu. Poniżej zamieszczamy dokładny harmonogram.

 

 

Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś

 

24 sierpnia 2014 godz. 19.00

Teatr im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem

ul. Chramcówki 15,

 

11 września 2014 godz.19.00

Regionalny Ośrodek Kultury w Olecku

Plac Wolności 22,

 

12 września 2014 godz. 19.00

Suwalski Ośrodek Kultury w Suwałkach

ul. Papieża Jana Pawła II 5

 

14 października godz. 19.00

IV Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca „Scena Otwarta”

Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie

ul. Traugutta 1

 

15 października godz. 19.00

Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie

ul. Kolejowa 1


 

 

Enclave 4/7

 

5 października godz. 19.00

Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie

ul. Kolejowa 1


 

13 września godz. 19.00

Suwalski Ośrodek Kultury w Suwałkach

ul. Papieża Jana Pawła II 5

 

listopad  – ArtFest Festiwal

Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie

ul. Traugutta 1

 

 

O spektaklach:

 

Enclave 4/7

 

Spektakl zrealizowany jest przez zespół młodych tancerzy, prowadzonych przez cenionego hiszpańskiego choreografa Roberto Olivana. Teatr Dada von Bzdülöw od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa i reżysera z Hiszpanii, Roberto Olivana. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Olivana Natural strange days, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, wzajemnie obserwując swoje poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru i tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto, jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza.

 

 

Roberto Olivan o spektaklu: 

Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa, jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję, by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań, na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka.

 

Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan
Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska
Muzyka: Oleg Dziewanowski
Produkcja muzyczna: Paweł Grabowski
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Kostiumy: Kasia Piątek
Obsada: Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Ula Zerek

 

Spektakl zrealizowany w ramach programu „Zamówienia choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca.

Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska.

Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie.

 

Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś

 

O spektaklu:

Jest rok 2044. Janina, Jan i Janka przystępują do realizacji eksperymentalnego dokumentu. W jednej z sal dobrze utrzymanego skansenu teatralnego, korzystajac z zamierzchłych technologii (MacBookPro, rzutnik multimedialny, etc.), kostiumów (Milan Fashion Week 2013) oraz emocji (kino, taniec, teatr z początku XXI wieku), Janina, Jan i Janka próbują odegrać COŚ, co było tym CZYMŚ. Filozoficznym wsparciem i inspiracją do przeprowadzenia dokumentalnego eksperymentu jest filozofia Powrotu i Akceptacji Wilhelma Guido.

 

reżyseria, choreografia, wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Leszek Bzdyl
wystrój wnętrza: Michał Kołodziej
archeolożka kostiumograficzna: Magda Bem
wsparcie multimedialne: Maciej Salamon
muzyka: iTunes oraz Adam Witkowski

Fotosy: Michał Andrysiak.

produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże, Gdańsk przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańsk

podziękowania dla Domu Pracy Twórczej – Burdąg oraz Zatoki Sztuki w Sopocie

Premiera: 9 maja 2013, Scena Malarnia, Teatr Wybrzeże w Gdańsk

 

 

***

 

Partnerzy projektu:

Teatr im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem

Regionalny Ośrodek Kultury w Olecku

Suwalski Ośrodek Kultury w Suwałkach

Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie

Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie

 

 

 

MKiDN mini (miniaturka)

 

Logo Miasto Gdańsk (miniaturka)

 

 

Logo Teatr Wybrzeże (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close