Wersja do druku

Udostępnij

W ostatnich dwóch numerach czasopism teatralnych, tj. „Didaskalia” i „Teatr , zostało opublikowanych kilka tekstów poświęconych tematyce tańca współczesnego i teatru tańca.

W „Didaskaliach” nr 107 – pierwszym numerze wydanym w zmienionej szacie graficznej – cały blok poświęcono Raimundowi Hoghemu: z artystą rozmawia tu Jadwiga Majewska (Człowiek, forma, rytuał), która jest również autorką tekstu Powoli, coraz wyraźniej… – szczegółowego omówienia dwóch spektakli wybitnego twórcy, tj. Swan lake. 4 Acts i 36, Avenue Georges Mandel (poświęcony postaci Marii Callas), które zostały pokazane w ramach zeszłorocznego sezonu Nadrenii-Westfalii w Polsce. W tym samym numerze Marta Michalak rozmawia z polską tancerką, aktorką, choreografką i autorką ruchu scenicznego w teatrach dramatycznych, współtwórczynią Harakiri Farmers – Dominiką Knapik (Artystka hybrydyczna).

Natomiast w najnowszym, lutowym numerze miesięcznika „Teatr” opublikowany zostało wystąpienie Arnda Wesemanna , redaktora niemieckiego czasopisma Tanz, które zostało wygłoszone podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowej Dziedzictwo Piny Bausch, która towarzyszyła występom Tanztheater Wuppertal w Warszawie oraz Festiwalowi Ciało/Umysł we wrześniu ubiegłego roku. W swoim tekście autor analizuje dzisiejsze redefinicje niemieckiego teatru tańca (Teatr tańca po teatrze tańca). Z kolei Julia Hoczyk w artykule Performans płci analizuje problematykę genderową na przykładzie dwóch belgijskich spektakli: Gardenii Franka van Laecke i Alaina Platela (Festiwal Teatralny „Dialog” we Wrocławiu) oraz We Solo Men Ann van den Broek (Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie). Zestawiając strategie zastosowane przez ich twórców, autorka omawia problematykę inscenizacji płci.

Z tekstem Arnda Wesemanna można zapoznać się tutaj: http://www.teatr-pismo.pl/index.php?sub=pokaz&f=artykul&nr=1797

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close