Wersja do druku

Udostępnij

Po niedawnych sukcesach teatralnych w Turcji i po niemal miesięcznej trasie z polsko-japońskim projektem Kantor_Tropy: COLLAGE, trójmiejski Teatr Amareya ponownie udaje się w podróż do Japonii. Tym razem artystki Teatru Amareya wystąpią na obchodach 30. rocznicy śmierci twórcy tańca butoh Tatsumiego

Hijikaty.

 

Obchody 30. rocznicy śmierci wybitnego japońskiego tancerza butoh – Tatsumiego Hijikaty to wydarzenia o międzynarodowej randze organizowane przez Archiwum Tatsumiego Hijikaty (Uniwerystet Keio – Tokio), organizację badawczą Portfolio Butoh, zespół Shinonome Butoh z Tokio (Yuko Kawamoto).

     

W ramach udziału w obchodach 30. rocznicy śmierci Hijikaty Tatsumiego w Japonii Katarzyna Pastuszak weźmie udział w spektaklu Sasara Mo Sara (ささらもさら) w choreografii i reżyserii Yuko Kawamoto (Shinonome Butoh Company). Pokazy premierowe odbędą się w dniach 2-4 września 2016 w Arts Council Tokyo (Sala d-SOKO). Katarzyna Pastuszak poprowadzi także 3-dniowe autorskie warsztaty taneczne w Studio Piace w Tokio.

 

Natomiast w dniach 9-12 września Katarzyna Pastuszak, Joanna Duda i Aleksandra Śliwińska wezmą udział w otwarciu Kamaitachi Museum w miejscowości Ugomachi (region Tōhoku). 11 września, w ramach  otwarcia muzeum, trójmiejskie Joanna Duda i Katarzyna Pastuszak zaprezentują spektakl Izume przygotowany specjalnie na tę okazję. Warto dodać, że Muzeum Kamaitachi poświęcone jest twórczości Tatsumiego Hijikaty, dla którego rodzinny region Tōhoku był kolebką jego tańca.

           

 

Ponadto podczas pobytu w Japonii Katarzyna Pastuszak wraz z Joanną Dudą, Aleksandrą Śliwińską i Yuko Kawamoto odwiedzą miejscowości dotknięte katastrofą tsunami 2011 (Sendai i Fukushima). Artystki będą tam zbierały materiały do polsko-japońskiego projektu artystycznego Perforacje: Pamięć wody współfinansowanego przez Miasto Gdańsk, którego premiera planowana jest na 22-23 października 2016 w Centrum WL4 W Gdańsku .

 

Harmonogram wydarzenia:

 

Termin: 23 sierpnia-16 września 2016

Miejsce: Art Centre, Keio University, Tokio / Tokyo Arts Council – d-SOKO  Hall, Tokio / Ekoda Storehouse, Tokio / Kamaitachi Museum w Ugomachi (Ugomachi) / miasta Sendai i Fukushima

 

29 sierpnia- 1 września 2016 – próby do spektaklu Sasara Mo Sara (ささらもさら) z udziałem Katarzyny Pastuszak w chor. Yuko Kawamoto (Shinonome Butoh Tokyo).

 

2-4 września 2016 – 3 pokazy premierowe spektaklu Sasara Mo Sara (ささらもさら) w Tokyo Arts Council (d-SOKO)

Link: https://www.facebook.com/events/805420032892122


6-8 sierpnia 2016
– 3-dniowe autorskie warsztaty taneczne Katarzyny Pastuszak w Studio Piace (Tokio)

Link: https://www.facebook.com/events/1832908870274724

 

9-11 września 2016 – prezentacja spektaklu Izume (Katarzyna Pastuszak – taniec, Joanna Duda – muzyka na żywo) na otwarciu Kamaitachi Museum w miejscowości Ugomachi (region Tōhoku)

 

12-15 września 2016 – wizyta Katarzyny Pastuszak, Aleksandry Śliwińskiej, Yuko Kawamoto i Joanny Dudy na północy Japonii (tereny dotknięte katastrofą tsunami 2011), zbieranie materiałów do polsko-japońskiego projektu artystycznego „Perforacje: Pamięć wody” finansowanego przez Miasto Gdańsk, którego premiera odbędzie się w 22-23 października 2016 w Centrum WL4 w Gdańsku

 

Pobyt Katarzyny Pastuszak i Joanny Dudy w Japonii jest możliwy dzięki wsparciu Miasta Gdańsk w ramach Stypendium Kulturalnego „Fundusz Mobilności”, a także dzięki uprzejmości Pana Takashi Morishita – Dyrektora Archiwum Hijikaty Tatsumiego (Uniwersytet Keio, Tokio) i dzięki współpracy z Yuko Kawamoto – Shinonome Butoh Company (Tokio).

 

Szczegóły na temat spektaklu prezentowanego w Tokyo Arts Council sala d-SOKO w ramach obchodów 30. rocznicy śmierci Hijikaty Tatsumiego:

 

 

Spektakl Sasara Mo Sara (ささらもさら) to produkcja zespołu Shinonome Butoh w reżyserii i choreografii Yuko Kawamoto z udziałem Katarzyny Pastuszak oraz artystów japońskich. Premiera spektaklu odbędzie się w dn. 2-4 września2016 w Tokyo Arts Council (d-SOKO) w ramach obchodów 30. rocznicy śmierci wybitnego japońskiego tancerza butoh – Tatsumiego Hijikaty. Spektakl jest kontynuacją współpracy Katarzyny Pastuszak, Yuko Kawamoto i projektanta kostiumów Daisuke Tsekudy, którzy w 2015 roku współtworzyli polsko-japoński projekt Kantor_Tropy COLLAGE w reżyserii Katarzyny Pastuszak.

 

Sformułowanie „sasara mo sara” jest charakterystyczne dla gwary okręgu Hiroszimy i oznacza „nieokiełznany chaos”. 70 lat temu, bomba atomowa „Little boy” zmiotła z powierzchni ziemi 90% miasta Hiroszima i zdewastowała to, czym było. Co więcej, jeden błysk wybuchu bomby atomowej zmienił postrzeganie człowieka na temat jego własnego niszczycielskiego potencjału. Główną osią spektaklu Sasara Mo Sara (ささらもさら) jest pytanie o przeszłość, teraźniejszość i przyszłość broni jądrowej. Jest to spektakl butoh, w którym artyści starają się dać wyraz uczuciom smutku, nienawiści, lęku, złości, nie tylko skupiając się na pokłosiu bomby atomowej, ale przyglądają się wielu innym nieokiełznanym i absurdalnym zjawiskom i sytuacjom zniszczenia, od wieków pojawiają się wciąż i wciąż na nowo na całym świecie.

 

 

Sasara Mo Sara (ささらもさら) – Shinonome Butoh Company

Reżyseria, choreografia:  Yuko Kawamoto

Wykonanie: Yuko Kawamoto, Makiko Takamatsu, Katarzyna Pastuszak, Gouki Watabe

Muzyka: Chie Nakajima

Scenografia:  Kazuyuki Takahashi

Reżyseria świateł: Nobuo Tanaka, Megumi

Kostiumy: Daisuke Tsukuda

Kierownik sceny:  Kazunori Kishimoto

Produkcja: Shinonome Butoh, Naoyuki Aikawa

Wsparcie finansowe: Arts and Culture Promotion Fund Tokyo

Współpraca:  Hijikata Archive

Czas trwania: 50 min.

 

Pobyt Katarzyny Pastuszak i Joanny Dudy w Japonii jest możliwy dzięki wsparciu Miasta Gdańsk w ramach Stypendium Kulturalnego „Fundusz Mobilności”.

 

 Gdańsk Miasto Wolności nowe logo (miniaturka)

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close