Uprzejmie informujemy o uruchomieniu szóstej edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca „Muzyczne białe plamy”. Program „Muzyczne białe plamy” przeznaczony jest dla polskich i zagranicznych badaczy, którzy planują prowadzenie badań naukowych w zaniedbanych i mało znanych obszarach polskiej muzyki oraz tańca. Badania dotyczą polskiej muzyki oraz tańca i mogą obejmować np. twórczość kompozytorską, działalność artystyczną, aktywność muzykologiczną, recepcję muzyki, czy zagadnienia związane z historią, teorią, estetyką tańca polskiego, w szczególności tańca scenicznego.
Program skierowany jest do osób z wyższym wykształceniem, które mogą wykazać się dokonaniami w pracy badawczej. Temat badań zgłasza bezpośrednio badacz lub grupa badaczy (do 3 osób), a efekty przeprowadzonych badań – prace naukowe, katalogi twórczości, bazy danych, opracowania źródłowe, rekonstrukcje utworów itd. zostaną sfinansowane i opublikowane przez IMiT.
W edycji 2016/17 wyodrębniono priorytet dla prac badawczych związanych z życiem i twórczością Feliksa Nowowiejskiego. Na badania w tym zakresie zarezerwowano 25% puli budżetu programu.
Termin zgłoszeń upływa 5 września 2016 roku. Wybór projektów nastąpi 30 września 2016 roku.
Realizacja VI edycji programu potrwa od 1 października 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku.
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem programu w zakładce „Programy” na stronie http://imit.org.pl
Polecamy również pracę badawczą dotyczącą tańca, powstałą w ramach IV edycji programu:
Zachęcamy również do zapoznania się z efektami I edycji programu w zakładce „materiały”, gdzie opublikowane są następujące prace badawcze: Ewa Czachorowska – Zygor – Twórczość symfoniczna i kameralna Adama Walacińskiego. Prezentacja. Interpretacja; Tomasz Dziedzic, Marek Gaszyński – Polski Rock and Roll 1956-1968. Poza anteną i prasą (uwarunkowania, twórczość, patologia); Magdalena Szyndler – Repertuar muzyczny południowej części Śląska Cieszyńskiego (Beskid Śląski) – tradycja i współczesność; Mariusz Urban – Katalog zbioru muzykaliów zgromadzonych na chórze Kościoła pw. Najświętszego Imienia Jezus we Wrocławiu wraz z incypitami nutowymi.