W październikowym programie projektu Centralna Scena Tańca będą mieli okazję zaprezentować się młodzi artyści wyłonieni zgłoszeń do konkursu. Czwartkowy wieczór w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie (28 października godz. 19.00) po raz kolejny połączy premiery etiud stworzone specjalnie z tej okazji oraz inne realizacje, które również odnoszą się do szeroko podjętego tematu migracji. Przed spektaklami, o godzinie 18.00, odbędzie się trzeci panel ekspercki poprowadzony przez Dawida Żakowskiego i zaproszonych gości.

Wersja do druku

Udostępnij

Program wieczoru:

110
wykonanie: Julianna Walczak i Pimon Lekler
koncepcja/choreografia: Julianna Walczak
czas trwania: 15 min

LITIGATING HUMANITY
wykonanie: Maria Salwińska
koncepcja/choreografia: Maria Salwińska
czas trwania: 10 min

well come
wykonanie: Klara Szela i Milena Suska
koncepcja/choreografia: Klara Szela i Milena Suska
czas trwania: 20 min

Moje migracje
wykonanie: Katarzyna Niżnik
koncepcja/choreografia: Katarzyna Niżnik
czas trwania: 10 min

Toska (ros.) czyli miłość po rosyjsku
wykonanie: Beata Wierzchołowska i Kacper Klimczak
koncepcja/choreografia: Agnieszka Janicka-Wolska
czas trwania: 30 min

Więcej o spektaklach:

110
Performans skupiający się na połączeniu w niekonwencjonalny sposób improwizacji muzycznej i ruchowej przy wykorzystaniu muzyki na żywo.

LITIGATING HUMANITY
Autointerpretacja opisywanych w intymnym dialogu doświadczeń migracyjnych osób, które artystka ceni i które są jej bliskie. Próba odnalezienia się w ich mentalności i ciele, opisanie ruchem tego, co czują. Wyłonienie obrazu tanecznego osoby (kobiety), która napotyka trudności związane z migracją, ale te bariery pokonuje. Przedstawienie migracji jako czegoś trudnego, lecz także pięknego – pozwalającego nam rozkwitnąć. Jest to temat świeży, pulsujący, dlatego w procesie tworzenia artystka nadaje formę nienamacalnym warstwom uczući instynktu.

well come
Inspiracją do stworzenia spektaklu jest dzieło Banksy’ego z 2020 roku Welcome Mat. Tytułowa wycieraczka została wykonana z kamizelek ratunkowych uchodźców ocalałych z Morza Śródziemnego. Zwraca uwagę na los uchodźców i migrantów, z których wielu tonie, zanim uda im się dostać do „lepszego świata”. Tak jak ironiczne powitanie na wycieraczce skłania do refleksji i spojrzenia na rzeczywistość, tak artystki zapraszają do wspólnego zastanowienia się nad realiami, które dotykają ludzi na świecie. Całość zostanie przefiltrowana przez pełne wrażliwości i delikatności kobiece oko. Będzie to także opowieść o sile, o której dostrzeżenie starają się współczesne kobiety.

Moje migracje
Jak więc rozumieć definicje powiązaną ze stałymi lub czasowymi zmianami w odniesieniu do fizycznego ciała, drugiego człowieka, przestrzeni, formy, czy też czasu? Jak moje własne ciało może służyć jako narzędzie, które pomoże rozwiązać powyższą zagadkę? Czy za migrację mogę uznać zmianę położenia moich kości względem mięśni? Czy za migrację mogę uznać wykonywany wdech, bądź wydech zmieniający kształt mojej klatki piersiowej? Czy za migrację mogę uznać zmianę położenia mojego szkieletu w przestrzeni? Czy migracją będzie zmiana formy, w której się znajduję się w danym momencie? Czy migracją mogę nazwać zmianę prędkości, której w danym momencie doświadczam? Mówi się, że bezruch też jest ruchem. Czy oznacza to więc, że jestem w stałej migracji? Gdzie migracja ma początek, a gdzie koniec? Czy może jest to stała iluzja napływających na siebie zmian? Co więc tak naprawdę jest MOJĄ migracją?

Toska (ros.) czyli miłość po rosyjsku
Czym charakteryzuje się ciemna, nieodgadniona i wiecznie rozszczepiona „rosyjska dusza”? Tyle w niej potwora, ile człowieka? Tyle relacji ,ile braku relacji? Spokoju, ile niepokoju? Miłości, ile niemiłości? Tytułowa Toska, to uczucie duchowego cierpienia, często bez konkretnej przyczyny, to poszukiwania utopijnego uczucia, zaginionego „ludzkiego” głosu wśród pesymistycznej wizji rodem wprost z filmów rosyjskich. Czy możliwe jest osiągnięcie szczęścia?

Bilety dostępne na stronie: https://bilety.mik.waw.pl/artist/view/id/22529

***

Kuratorka: Magdalena Brzozowska
Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury i Fundacja Artystyczna PERFORM
Projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie edycja II
Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close