Podczas pierwszego w 2024 roku wieczoru Centralnej Sceny Tańca będzie można zobaczyć dwa spektakle taneczne: Holy Melancholy w wykonaniu Teatru Tańca Nieznany oraz solo Katarzyny Leszek Illusions of Shameless Abundance. Taneczny wieczór odbędzie się 8 lutego o godz. 19.00. Prezentacja towarzyszy konferencji naukowo-środowiskowej CST W poszukiwaniu balansu. Dobre praktyki i zrównoważony rozwój w tańcu i innych sztukach performatywnych.

Wersja do druku

Udostępnij

Holy Melancholy, Teatr Tańca Nieznany

Holy Melancholy to szeroka rozlewność życiowych fal, bez szarpanych linii granicznych. Fale przelewają się potężnym, oleistym echem dalekiej burzy. To o melancholii, określonej przez Zygmunta Freuda następująco: stan żałoby i jednoczesny brak zgody na odczuwanie żalu po stracie nam bliskiego. To moment, w którym strata staje się tak nie do zniesienia, że połyka ją nieświadomy świat, gdzie żal wciąż istnieje, ale jest nie do przetworzenia przez świadomy umysł.

Realizatorzy:
Reżyseria i choreografia: Katarzyna Leszek
Wykonanie: Jagoda Wasilewska, Julia Radziszewska, Agnieszka Brzezińska, Joanna Kukiełka, Weronika Nowosad, Weronika Lempe, Ewa Krzywicka, Filip Hylewicz
Kostiumy: Katarzyna Leszek, Julia Radziszewska
Warstwa muzyczna: Katarzyna Leszek z wykorzystaniem utworów: De Ambassade, Geen Genade  oraz Hermanos Gutiérrez El Camino De Mi Alma
Reżyseria światła: Katarzyna Leszek

Solo illusions of shameless abundance

choreografia i wykonanie: Katarzyna Leszek

Artystka pisze o swoim dziele tak: „Solo stanowi osobisty postulat i zarazem mizantropijną refleksję będącą głosem w kwestii dążeń współczesnych realiów i konsekwencji, które za sobą niosą.
To iluzje bezwstydnych obfitości, które kreuję, których doświadczam, w których żyję, żeby utrzymać się w świecie wstydnych granic, a upadając, nie zapominam udawać, że nadal stoję na ziemi, na którą nie zasługuję. Stoję spokojnie, trzymam fason i pamiętam, żeby nie zapomnieć o butach.”

Spektakl zdobył I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie „Solo Dance Contest 2021” podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca. Uzasadnienie werdyktu jury: „Katarzyna pokazała spójny i wyrafinowany spektakl, który dostarczył przekaz osobisty i polityczny jednocześnie”

Bilety: www.mik.waw.pl/repertuar lub w kasie Mazowieckiego Instytutu Kultury

Katarzyna Leszek to absolwentka kierunku choreografia na Akademii Muzycznej w Łodzi, a także kursu Choreografii Eksperymentalnej Centrum w Ruchu w Warszawie. Brała udział w Międzynarodowym Programie Tanecznym Vertigo Dance Company w Jerozolimie, w Izraelu, oraz ukończyła Międzynarodowy Program Tańca Współczesnego w szkole Nuova Officina della Danza w Turynie, we Włoszech. Jest zwyciężczynią międzynarodowego konkursu Solo Dance Contest 2021 w ramach 13. Gdańskiego Festiwalu Tańca za pracę illusions of shameless abundance. W 2021 roku, jej etiuda Walczyk w dwóch aktach została wyróżniona w konkursie choreograficznym do muzyki kompozytora polskiego organizowanym przez ZAIKS, a fragment jej spektaklu Holy Melancholy wygrał konkurs choreograficzny organizowany w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca My Dance w Tarnowie 2022. Współzałożycielka kolektywu Teatr Tańca Nieznany, działającego od 2018 roku na terenie Poznania. W swoich praktykach ruchowych posługuje się głównie improwizacją, szeroko pojętym językiem tańca współczesnego. Pracuje z wrażliwością na własne ciało i procesy w nim zachodzące, badając relacje umysł-ciało.

Blok programowy Taniec, dialog, człowiek, kultura definiuje taniec jako narzędzie komunikacji przekazujące treści i idee docierające do różnych poziomów wrażliwości widza. W ramach tego bloku prezentowane są spektakle twórców młodego i starszego pokolenia, zespoły oraz duety, przedstawienia wykorzystujące różnorodne techniki ruchu: taniec współczesny, teatr fizyczny oraz sztuki pokrewne. Program powstał z nadzieją, że ta różnorodność pozwoli publiczności budować i wzbogacać własny alfabet sztuki tańca.

Więcej informacji na stronie: www.mik.waw.pl 

projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja V
kuratorki: Katarzyna Stefanowicz
organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
współfinansowanie: miasto st. Warszawa

Wydarzenie towarzyszy konferencji naukowo-środowiskowej W poszukiwaniu balansu. Dobre praktyki i zrównoważony rozwój w tańcu i innych sztukach performatywnych (8-11 lutego 2024).

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close