
W środę w ramach Przeglądu Nowego Tańca w Warszawie (Centralny Basen Artystyczny, godz. 19..00), inicjatywy Marysi Stokłosy, wystąpią Rodrigo Sobarzo de Larraechea oraz Daniel Almgren Recén (którego polska publiczność mogła poznac dzięki tegorocznym występom na festiwalu improwizacji Ad libitum + SIC!). Obaj artyści ukończyli słynna SNDO (School for New Dance Development) w Amsterdamie – jedną z najważniejszych uczelni dla artystów zainteresowanych tańcem i performansem oraz niekonwencjonalnymi poszukiwaniami w obrębie tych mediów. Obaj współpracują również z Ivaną Müller, znaną z przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie w Poznaniu.
O artystach
Rodrigo Sobarzo de Larraechea − choreograf i artysta-performer. Mieszka i tworzy w Amsterdamie. Po ukończeniu SNDO pracuje w Het Veem Theatre. W większości swoich prac zajmuje się kwestiami egzystencjalnymi, poszukiwaniami ontologicznymi – np. w Autistic Movement, Mining oraz United States. Swoje solo Mining pokazywał w Lublanie oraz podczas Tanztage w Berlinie.Obecnie bierze udział w dwóch projektach: wraz z tancerzem i choreografem Adamem Linderem przygotowuje spektakl Such Gathering, którego premiera odbędzie się w Amsterdamie w styczniu 2012 roku, a wraz z performerką Leą Martini pracuje nad Paramount Movement, które dzięki wsparciu Hauptstadtkulturfonds Berlin zostanie pokazane w Sophiensaele w kwietniu 2012 roku.
Jako performer współpracował z Martinem Nachbarem, Jeftą van Dintherem i An Kalerem.
Daniel Almgren Recén − szwedzki choreograf, tancerz i performer, absolwent Obecnie pracuje jako choreograf, tancerz i performer, między innymi z, Keren Cytter i Ibrahimem Quraishi. Tworzy spektakle na pograniczu tańca, performance’u i sztuk wizualnych. Interesuje go przede wszystkim potencjał transformacji, jaki jednostka może uwolnić dzięki świadomym decyzjom podejmowanym w relacji i dialogu z otoczeniem. W swoich pracach poszukuje równowagi między refleksją a fizycznością, która pozwala inaczej spojrzeć na ciało i jego miejsce w przestrzeni. Konsekwentnie skupia się na badaniu czasu, koncepcji i konstrukcji – taka konceptualizacja tematu pozwala zaistnieć poezji w ciele.
O spektaklach
Mining
Mining to performance, w którym ciało odkrywane jest z perspektywy ruchomej granicy pomiędzy przeszłością a przyszłością, a percepcjastaje się równoznaczna z halucynacjami. „Potrzebujemy siły by docenić bezużyteczność, potrzebujemy uporu, aby marzyć.” (Henri Bergson)
opieka artystyczna:Varinia Canto Vila
I live
Projekt odwołuje się do neoklasycznego baletu Hansa van Manena z 1979 roku LIVE. Zyskał on trwałe miejsce w historii tańca ze względu na nowatorskie w tamtym czasie wykorzystanie projekcji wideo na żywo, pokazujących słabe i mocne strony performera.
Daniel Almgren Recén,i live
choreografia:LIVE Hansa van Manena
występuje:Daniel AlmgrenRecén
głos:Rachel Beaujean, Daniel AlmgrenRecén
muzyka:Franciszek Liszt
reżyseria światła:Katinka Marac