Wersja do druku

Udostępnij

W piątek 20 grudnia o godz. 19.00 w warszawskiej siedzibie Teatru Tańca Zawirowania będzie można zobaczyć Looking for Asylum w choreografii Idona Tadmora. Będzie to prezentacja efektów dziesięciodniowej rezydencji tego wybitnego izraelskiego tancerza i choreografa w Teatrze Tańca Zawirowania i jego współpracy z tancerzami: Olgą Briks, Beniaminem Citkowskim, Jackiem Foltynem, Ewą Noras. Pokaz będzie miał formę próby otwartej, po której odbędzie się rozmowa z twórcami.

 

Żyjemy w czasach, w których świat staje się coraz bardziej mroczny i zimny. Władze troszczą się bardziej o terytorium, niż o człowieka. Ludzie są samotni, a ich życie jest pełne lęków. Każdy dąży do tego, aby być częścią społeczeństwa i przynależeć do grupy. Spektakl porusza bardzo aktualny temat zarówno w moim życiu, jak i na świecie. Nawet w najmniejszej i najciemniejszej przestrzeni można dostrzec światło nadziei – to jest w nas. Widzę jak tancerze odnajdują się w rolach postaci, o których chcę opowiedzieć i identyfikują się z nimi. Każdy z nich jest zupełnie inny i to jest największym atutem tego przedstawienia.
Ido Tadmor

Choreografia: Ido Tadmor
Taniec: Olga Briks, Beniamin Citkowski, Jacek Foltyn, Ewa Noras

Premiera: 20 grudnia 2019

Muzyka: collage
Produkcja: Teatr Tańca Zawirowania/ Fundacja Scena Współczesna

 

Ido Tadmor był członkiem Batsheva Dance Company oraz Bat-Dor Dance Company. Wiodący tancerz w wielu spektaklach światowej klasy choreografów, na przykład nowojorskiego Lar Lubovitch Dance Company. Przez  cztery lata Tadmor był głównym sędzią izraelskiej edycji programu So You Think You Can Dance. Jako autorytet w dziedzinie tańca zasiada w jury międzynarodowych konkursów na całym świecie. Tadmor pracował jako pedagog z wiodącymi zespołami. W 2013 roku z Teatrem Tańca Zawirowania i Elwirą Piorun zrealizował Engage. Jego praca The Empty Room została nagrodzona w VI Międzynarodowym Konkursie Sztuki Choreograficznej im. Sergiusza Diagilewa w Łodzi w 2012 roku. Został mianowany dyrektorem artystycznym Baletu Izraelskiego. W 2011 roku Ido Tadmor został laureatem prestiżowej izraelskiej nagrody Landau Prize za dorobek artystyczny. Niedawno świętował trzydziestolecie międzynarodowej kariery.

 

Olga Briks

Edukację taneczną odebrała w Szkole Tańca i Baletu pod dyrekcją Beaty Książkiewicz, w Szkole Tańca Współczesnego Natalii Draganik-Franke w Poznaniu oraz w Izraelu, gdzie uczestniczyła w codziennych lekcjach z zakresu tańca oraz metod pracy z ciałem. Jako tancerka występowała na polskich oraz zagranicznych scenach, współpracując m.in. z Natalią Iwaniec, Melanie Lomoff, Tomaszem Wygodą, Collective B, Battery Dance Company. Stypendystka Fundacji Platon oraz laureatka wielu prestiżowych konkursów. W sezonie 2018/19 rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w produkcjach Mariusza Trelińskiego. Z Teatrem Tańca Zawirowania związana jest od października 2019 roku. Realizuje swoje zainteresowanie tematem emancypacyjnych działań cielesnych, prowadząc różnego rodzaju warsztaty i rozwijając własne działania performatywne.

 

Ewa Noras

Swoją przygodę z tańcem rozpoczęła w zespole D way of life, prowadzonym przez Dominikę Cybulską w Tychach, gdzie szkoliła się w technice tańca jazzowego. Ukończyła studia licencjackie na AWF w Poznaniu na kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. W tamtym czasie związana również ze Szkołą Tańca Współczesnego Natalii Draganik-Franke, tańczyła w etiudach: Move.Research.Practise czy Metafory i porównania. W 2018 roku wystąpiła jako performerka podczas intermedialnej wystawy Anti-Static w Muzeum Narodowym w Poznaniu. Od ponad roku związana z warszawskim zespołem H.art Company Artura Grabarczyka. Występowała w spektaklach Ravnfjaær i Chrome paradise. Od niedawna tancerka Teatru Tańca Zawirowania.

 

Beniamin Citkowski

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów oraz Fundacji Balet. W latach 2014-2016 związany był z Bałtyckim Teatrem Tańca, w którym został solistą. Występował w spektaklach Izadory Weiss: Sen nocy letniej (uznanym za najlepszą premierę teatru tańca na świecie w 2013 roku), Burza, Body Master, Light, Śmierć i dziewczyna oraz spektaklach jednego z najwybitniejszych żyjących choreografów – Jiříego Kyliána: Six dances i Sarabanda. W sezonie 2015/2016 występował jako solista zespołu baletu Opery Bałtyckiej, gdzie współpracował m.in. z włoskim choreografem Giorgio Madią. W 2016 roku dołączył do Białego Teatru Tańca, z którym wystąpił w ramach Diaghilev International Festival of Arts w Petersburgu – zatańczył główne role w spektaklach Tristan i Izolda oraz Fedra. W kwietniu 2018 roku objął stanowisko asystenta Izadory Weiss, realizując m.in. wznowienia taneczne opery La Clemenza di Tito i opery Manru we współpracy z Polskim Baletem Narodowym. Aktualnie związany również z Akademią oraz Teatrem Tańca Zawirowania.

 

Jacek Jaco Foltyn

Specjalizuje się w technikach jazz i modern jazz. Od najmłodszych lat związany z zespołem Jazzone prowadzonym przez Pawła Michno, z którym zdobył między innymi Wicemistrzostwo Świata Federacji IDO w kat. Modern Jazz. Warsztat taneczny doskonalił u najlepszych pedagogów z Wielkiej Brytanii, USA, Włoch, Francji, Niemiec, RPA. Współtworzył choreografie do 3. edycji Tańca z Gwiazdami. Obecnie tancerz Teatru Tańca Zawirowania oraz Warszawskiej Opery Kameralnej.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close