Wersja do druku

Udostępnij

Instytut Muzyki i Tańca wraz ze szwajcarską siecią RESO ogłasza nabór na bezpłatne warsztaty dla menedżerów tańca prowadzone przez organizację La Belle Ouvrage specjalizującą się w szkoleniach w zakresie zarządzania kulturą. Warsztaty organizowane są w ramach programu Kooperacje 2012-2013. Szwajcaria – Europa Środkowo-Wschodnia Szwajcarskiej Fundacji dla Kultury Pro Helvetia. Termin: 3-5 października 2014. Warsztaty prowadzone będą w całości w języku angielskim. Zgłoszenia zawierające CV oraz krótki list motywacyjny należy kierować do 8 września 2014 na adres: taniec@imit.org.pl (w temacie maila: warsztaty La Belle Ouvrage). Osoby zakwalifikowane do udziału w warsztatach zostaną powiadomione drogą mailową do 22 września 2014. Uwaga! We wrześniu 2014 IMiT zorganizuje także warsztaty dla menedżerów tańca działających na rynku krajowym – więcej informacji w najbliższych dniach!

 

Profil uczestników:

– doświadczenie menadżerskie lub menadżersko-producenckie w dziedzinie tańca współczesnego, baletu lub projektów interdyscyplinarnych z udziałem artystów tańca (doświadczenie w pracy menadżera zespołu/artystów);

– ewentualnie doświadczenie menadżerskie w prowadzeniu własnej kariery artystycznej –dotyczy artystów niezależnych lub posiadających własny o zespół;

– motywacja do rozwoju własnej kariery jako menadżera tańca;

– chęć poznania mechanizmów determinujących działanie w ramach międzynarodowego rynku tańca;

– konieczna bardzo dobra znajomość języka angielskiego (!).

Cele warsztatu:
– zdobycie wiedzy na temat krajobrazu tańca w Europie;

– zdobycie wiedzy na temat możliwości sprzedaży spektakli w krajach europejskich, dostosowania własnej strategii do realnych warunków sprzedaży w różnych krajach;

– nauka metodycznego działania pozwalającego na stworzenie strategii komunikacji i promocji międzynarodowej oraz doskonalenie narzędzi sprzedaży spektaklu.

 

Program

Punktem wyjścia sesji warsztatowej będzie refleksja nad zawodem menadżera (jego pozycją, kompetencjami, podziałem kompetencji w ramach różnych zawodów związanych z tańcem) oraz identyfikacja głównych graczy na tanecznej mapie (festiwale, miejsca/programy rezydencyjne, sieci, platformy, spotkania profesjonalistów, artyści, kuratorzy, menadżerowie, źródła informacji), uwzględniająca kwestie estetyczne. W drugiej części sesji warsztatowej prowadzący skoncentrują się na elementach strategii sprzedaży spektaklu na scenie międzynarodowej, dostosowanej do specyfiki danego spektaklu/prac danego artysty, uwzględniającej kontekst pracy artysty/zespołu.

 

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe.

 

Ramowy harmonogram i zakres przedmiotowy warsztatów

Dzień 1 (piątek, 03.10):

16.00- 16.30: powitanie uczestników

16.30-17.30:  prezentacja prowadzących, organizacji La Belle Ouvrage oraz celów i programu warsztatu. Prezentacja uczestników i ich oczekiwań dotyczących warsztatu

17.30-18.30: organizacjasceny tańca w Europie  – różnice historyczne, geograficzne, estetyczne, główne typy organizacji, podział kompetencji w ramach różnych zawodów związanych z tańcem

18.30-20.00: główni gracze europejskiej sceny tanecznej (charakterystyka): festiwale, miejsca/programy rezydencyjne, sieci, platformy, spotkania profesjonalistów, artyści, kuratorzy, menadżerowie, źródła informacji (część 1).

 

Dzień 2 (sobota, 04.10):

09.30-13.00: główni gracze europejskiej sceny tanecznej (charakterystyka): festiwale, miejca/programy rezydencyjne, sieci, platformy, spotkania profesjonalistów, artyści, kuratorzy, menadżerowie, źródła informacji (część 2)

13.00-14.30: przerwa obiadowa

14.30 -18.00: sprzedaż spektakli: zawód menadżera i jego narzędzia – pozycja, kompetencje, narzędzia komunikacji, dossier spektaklu, stawka za spektakl (część 1).

 

Dzień 3 (niedziela, 05.10):

09.30-11.00: sprzedaż spektakli : zawód menadżera i jego narzędzia – pozycja, kompetencje, narzędzia komunikacji, dossier spektaklu, stawka za spektakl (część 2)

11.00-13.00: strategia sprzedaży spektaklu: umiejscowienie danej pracy na mapie tanecznej, zidentyfikowanie i rozwijanie właściwej sieci kontaktów, skonstruowanie oferty (część 1)

13.00-14.30: przerwa obiadowa

14.30-17.30: strategia sprzedaży spektaklu : umiejscowienie danej pracy na mapie tanecznej, zidentyfikowanie i rozwijanie właściwej sieci kontaktów, skonstruowanie oferty (część 2)

17.30-18.00: podsumowanie

 

Prowadzenie: Albane Guinet-Ahrens, Anne-Cécile Sibué-Birkeland z organizacji La Belle Ouvrage.

 

Po ukończeniu studiów w zakresie zarządzania w 1994 roku (HEC), Albane Guinet-Ahrens pracowała jako specjalista do spraw marketingu w Monachium, w organizacji pozarządowej w Limie oraz galerii sztuki w Paryżu. W 1996 roku objęła stanowisko dyrektora Le Volcan w Hawrze – jednej ze scen narodowych Francji, gdzie prezentowane są spektakle z szerokiego spektrum sztuk performatywnych – taniec, muzyka, a także teatr uliczny. W 1999 roku została szefem działu produkcji paryskiego Parc de la Villette . Stojąc na czele 15-osobowego zespołu, brała udział w realizacji przedsięwzięć takich jak Villette Jazz Festival, Urban Dance Artists Initiative (program wspierający młodych artystów poprzez mentoring i wsparcie przy produkcji nowych prac), programy rezydencyjne dla artystów sztuki cyrkowej i prezentacje ich prac, wystawy, plenerowy festiwal filmowy i inne. W latach 2003-10 razem z Laure Guazzoni szefowała organizacji Et bientôt z siedzibą w Paryżu, oferującej usługi impresaryjne oraz wsparcie w procesie produkcji prac artystom takim jak choreograf Kitsou Dubois i Grand Magasin. Jednocześnie realizowała projekty specjalne dla szeregu scen i ośrodków szkoleniowych (Greta, Agecif, Sciences Po). W 2006 roku razem z Clarą Rousseau i Laure Guazzoni utworzyła La Belle Ouvrage jako nowe narzędzie mające na celu reformę pracy w sektorze kultury poprzez wprowadzenie nowych modeli i metod szkolenia, które byłyby lepiej dopasowane do potrzeb pracowników tego sektora funkcjonujących obecnie w złożonym środowisku międzynarodowym. Guinet-Ahrens w ramach działalności La Belle Ouvrage pracowała jako konsultantka i menedżer do spraw dydaktycznych, jednocześnie prowadząc szkolenia. W 2007 roku odbyła się pierwsza edycja kursu Views from abroad poświęcona zagranicznej praktyce organizacji tournee i obiegu dzieł. W 2009 roku Guinet-Ahrens rozpoczęła współpracę z siecią Space, angażując się w organizację mobilnego programu szkoleniowego o zasięgu europejskim dla 30 menedżerów sztuki z 20 różnych krajów. W 2011 roku ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Paris Diderot w Paryżu.

www.labelleouvrage.fr/en

 

Anne-Cécile Sibué-Birkeland – dyrektorka, konsultantka i trenerka w Bureau Cassiopée-Paris (Francja) & Cassiopée Office-Bergen (Norwegia). Anne-Cécile Sibué-Birkeland jest absolwentką Wyższej Szkoły Handlowej w Nantes oraz studiów magisterskich w zakresie zarządzania kulturą w Europie (Paris 8). Przez ostatnich 16 lat współpracowała jako producentka z francuskimi i zagranicznymi artystami sztuk performatywnych – początkowo z zespołem Roc in Lichen, by następnie zostać menedżerką francusko-wietnamskiego choreografa Ea Sola (1998-2001) oraz La Petite Fabrique Company przy projekcie Les Fables à la fontaine. W 2004 założyła w Paryżu firmę Bureau Cassiopée, której sześcioosobowy zespół świadczy usługi impresaryjne oraz wspiera artystów i zespoły w procesie produkcji ich prac. Sibué-Birkeland współpracowała przez wiele lat z takimi artystami jak Herman Diephuis, Gisèle Vienne, Jonathan Capdevielle, czy Martine Pisani, starając się zawsze zrozumieć ich proces twórczy, wspierając ich obecność na arenie międzynarodowej i rozwój a także czuwając nad ich kolaboracjami z innymi artystami. W ramach działalności Bureau Cassiopée od połowy 2012 roku Sibué-Birkeland  skupiła się na działalności edukacyjnej, szkoleniowej, mentoringu i doradztwie. Anne-Cécile Sibué-Birkeland wraz z Léonor Baudouin, współdyrektorką Bureau Cassiopée, zainicjowała i prowadzi innowacyjne programy mentoringowe na terenie Francji. Działa także jako menedżer do spraw szkoleń, współpracując z organizatorami kursów i warsztatów (La Belle Ouvrage-Paris, ARDEC-Montpellier; ENSATT-Lyon). Doradza także zespołom i instytucjom w zakresie strategii i rozwoju międzynarodowego (obecnie Nouveau Théâtre de Montreuil). Od 2010 roku mieszka dzieli swój czas między Paryżem a Bergen, gdzie w 2013 roku utworzyła CASSIOPEE OFFICE, świadczące usługi doradcze, mentoringowe i szkoleniowe na terenie Norwegii i krajów nordyckich.

www.bureaucassiopee.fr

 

Projekt realizowany w ramach programu Kooperacje 2012-2013. Szwajcaria-Europa Środkowo-Wschodnia, Szwajcarskiej Fundacji dla Kultury Pro Helvetia, Przedstawicielstwo w Warszawie.

www.prohelvetia.ch

 

Logo Pro Helvetia (miniaturka)

 

Więcej

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close