Wersja do druku

Udostępnij

Przypominamy, że w ciągu najbliższego tygodnia w ramach 32. Warszawskich Spotkania Teatralne odbędą się trzy odsłony nurtu TANIEC, organizowanego we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca. Już w sobotę Le Sacre Teatru Dada von Bzdülöw w reżyserii Leszka Bzdylai Katarzyny Chmielewskiej (Teatr IMKA godz. 19.00) Hamlet w choreografii. Cezary Tomaszewskego (Wydział Teatru Tańca w Bytomiu /PWST w Krakowie – 27 marca, wtorek, godz. 19.00 i 22.00 Instytut Teatralny) oraz Tryptyk Mikołaja Mikołajczyka, na który składają się trzy spektakle solowe artysty: Waiting, Z Tobą chcę oglądać świat oraz Plasir d’amour (czwartek 29 marca, Teatr IMKA, od 18.00). Natomiast w ramach pokazów towarzyszących odbędą się prezentacje produkcji IT – W Przechlapanem Rafała Urbackiego (25 marca godz. 22.00) oraz Był sobie dziad i baba Agnieszki Błońskiej (30 marca godz. 21.00). Przedstawienia wykorzystujące ruch i plastykę ciała zaprezentowane zostaną również w ramach Małych Warszawskich Spotkań Teatralnych (Mikrokomos Wrocławskiego Teatru Pantomimy oraz AB3 grupy tańca współczesnego Norrdans.

Przedstawienia wykorzystujące ruch i plastykę ciała zaprezentowane zostaną również w ramach Małych Warszawskich Spotkań Teatralnych. Będą to: Mikrokomos Wrocławskiego Teatru Pantomimy (reżyseria: Konrad Dworakowski) oraz AB3 szwedzkiej grupy tańca współczesnego Norrdans (występy we współpracy z programem Stary Browar Nowy Taniec dla Dzieci).

Dodatkowo w Międzynarodowy Dzień Teatru, 27 marca o godz. 20. 30, po spektaklu Hamlet w Instytucie Teatralnym odbędzie się spotkanie wokół książki Wojciecha Klimczyka Wizjonerzy ciała. W spotkaniu wezmą Witold Mrozek i Weronika Szczawińska. Rozmowę poprowadzi Anna Królica.

O spektaklach nurtu TANIEC:

Hamlet w choreografii Cezarego Tomaszewskiego i pod opieką artystyczną Jana Peszka, PWST w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu – klasyka dramatu, historia teatru i tańca, Twórcy postanowili uwolnić dramat od linearności przewietrzyć tekst, aby zabrzmiał wiarygodnie w ustach młodych wykonawców i uwspółcześnić przy pomocy zabaw językowych rodem z kabaretu, zaakcentowanie fizjonomii postaci czy nawiązywanie dialogu z publicznością.

Le Sacre Teatru Dada von Bzdülöw w reżyserii Leszka Bzdyla – pastiszowa i fascynująca trawestacja Święta wiosny Strawińskiego/Niżyńskiego, z muzyką Mikołaja Trzaski. Święto… stało się pretekstem do stworzenia błyskotliwego apokryfu, rzekomo niezaakceptowanego przez Diagilewa.

Tryptyk Mikołaja Mikołajczyka, na który składają się trzy spektakle solowe artysty: Waiting, Z Tobą chcę oglądać świat oraz Plasir d’amour, po raz pierwszy (i jak dotąd jedyny) pokazany całości w ramach Maat Fetsiwalu/Konfrontacji Teatralnych w Lublinie (2011). Autobiograficzny Tryptyk zaczął powstawać po wypadku, który wyłączył tancerza ze świata baletu klasycznego. W każdym ze spektakli twórca na nowo poszukuje języka artystycznego, którym mógłby wyrazić swoje doświadczenie. Motywem spajającym wszystkie praca jest motyw ciała tancerza – dyscyplinowanego i wyzwalanego, niezbędnego narzędzia pracy.

Trailer spektaklu:

http://www.youtube.com/watch?v=5gFEaFB4QBE&feature=g-all-lik&context=G2bc754eFAAAAAAAAAAA

Szczegółowe informacje o wszystkich wydarzeniach w zakładkach Kalendarium/Wydarzenia oraz na stronie festiwalu:

http:///www. warszawskie.org

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close