Wersja do druku

Udostępnij

W piątek 20 września – pierwszego dnia XII Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł o godz. 19.00 w Teatrze Studio (Scena Malarnia) odbędzie sięprzedpremierowy pokaz spektaklu Sol Kai Kołodziejczyk. Sol to angielski skrót od określenia „Shit Out of Luck”, wykorzystywanego w odniesieniu do beznadziejnej sytuacji bez wyjścia. Jednocześnie Sol w języku łacińskim oznacza słońce, a w mitologii nordyckiej bogini Słońca. Służy jako określenie doby marsjańskiej czy dźwięku G, od którego nazwę wziął cały system solmizacji muzycznej. Pracę nad spektaklem artystka rozpoczęła w 2013 roku. Jej poszukiwaniom towarzyszyły pytania o cel ruchu, przekaz performatyki w obecnym świecie sztuki, a także krytyczna obserwacja nowych tendencji.

Goszcząc na farmie (MAD BROOK FARM) Steve’a Paxtona i Lisy Nelson artystka miała okazje uczestniczyć w warsztatach oraz zapoznać się dogłębnie z dorobkiem prekursorów contact improwizacji. Zainteresowana również twórcami związanymi z ruchem BACK TO THE LAND zestawiła na drodze swoich poszukiwań pragnienie powrotu do natury z dzisiejszymi potrzebami izolacji artystów celem koncentracji twórczej. (Przykład BREAD AND PUPPET THEATRE ). Przedstawienie jest wynikiem autorefleksji nad dotychczasową karierą artystycznaą a zarazem próbą krytycznego oglądu formalnego funkcjonowania tańca współczesnego w kilkadziesiąt lat po rewolucji pionierów post-modern dance.

pomysł i choreografia: Kaya Kołodziejczyk
kostium: Grzegorz Matląg – MALDOROR

muzyka: Sun Ra „Space is the place“
kompozycja oryginalna: Daniel Radtke
reżyseria świateł: Herman Venderickx

koncepcja przestrzeni: Magdalena Fela Jaszczuk

fotografia: Magda Starowieyska

menadżerka projektu: Natalia Starowieyska

Kaya Kołodziejczyk: tancerka i choreografka. Występowała w spektaklach twórców takich jak Anne Teresa de Keersmaeker, William Forsythe, Trisha Brown, Iwona Pasińska czy Mariusz Treliński. Wśród jej autorskich realizacji choreograficznych znajdują się Audycja IV do muzyki Andrzeja Krzanowskiego, Oh, Noh do muzyki Szymona Brzóski, Opera Harnasie na podstawie Krzesanego Wojciecha Kilara i Harnasi Karola Szymanowskiego. Jako wykładowca współpracuje z HfMDK we Frankfurcie nad Menem, P.A.R.T.S. w Brukseli i jest gościnnym pedagogiem w wielu renomowanych teatrach na świecie.

Projekt stworzony przy wsparciu: Centrum Kultury w Lublinie, Teatr MAAT Projekt, MAAT Festiwal – Lublin oraz TRAFO – Trafostacja Sztuki w Szczecinie. Koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, APAP (Advancing Performing Arts Project) przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close