Wersja do druku

Udostępnij

29 czerwca startuje Letni Przegląd Teatru Ochoty 2018. Tegoroczna edycja wakacyjnego cyklu spektakli i wydarzeń około teatralnych na Ochocie rozegra się pod hasłem relacji i przyjaźni.Program Przeglądu tworzą spektakle, koncerty i projekty pracowników i współpracowników Teatru. Ważną częścią wydarzenia będą spektakle taneczne. Widzowie będą mieli okazję zobaczyć m.in.  Wycieka ze mnie samo złoto z eksperymentalną choreografią Renaty Piotrowskiej-Auffret (współpracowniczki tutejszego Ogniska Teatralnego). Nie zabraknie również autorskich projektów w wykonaniu artystów znanych z poprzednich spektakli Teatru Ochoty. Na Przeglądzie zagrają aktorzy-tancerze Zatoki Suma – Oskar Malinowski (duet z Katarzyną Gorczycą pod tytułem #DBRMPP) i Helena Ganjalyan (solo Melt), Aleksandra Bożek-Muszyńska, która pod szyldem kolektywu Holobiont  wspólnie z Hanną Bylka-Kanecką zrealizowała spektakl dla dzieci Księżycowo, tym razem pokaże solo  Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się  prokrastynacji.

 

Kalendarium:

 

29 czerwca godz.19.00:  Renata Piotrowska-Auffret, Wycieka ze mnie samo złoto

 

Wielu kobietom pragnienie, by urodzić dziecko, wydaje się oczywiste: jest silne i nie podlega wątpliwościom. Co jednak, jeżeli pragnienie to zostaje odrzucone, podlegając jednocześnie kategoriom prawa? W swojej nowej pracy  Piotrowska – Auffret bada ten obszar. Artystka opiera się zarówno na osobistej historii, jak i na narracjach innych kobiet, by podążyć za kobiecym pragnieniem posiadania dzieci poprzez sieć polityk reprodukcji, rozmaitych obietnic, ideologii i prób wykorzystywania oraz przyglądając się relacji między życiem prywatnym a zawodowym.

 

Jak dużo inwestujemy w pracę i życie? Jaką wartość nadajemy temu co produkujemy i reprodukujemy w celu spełnienia osobistego pragnienia? A w pracy, w sztuce? Jak daleko możemy się posunąć? I dlaczego?

 

O spektaklu pisały na naszym portalu:

 

Hanna Raszewska-Kursa w tekście Pytania o polskość – II relacja z IX Maat Festival „Ciało narodowe”

Paulina Trzeciak w tekście Gdy wycieka ze mnie ideologia

 

koncepcja, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret
wykonanie i teksty: Renata Piotrowska-Auffret i goście
współpraca: Karolina Kraczkowska, Aleksandra Osowicz
dramaturgia: Bojana Bauer, Renata Piotrowska-Auffret
konsultacje dramaturgiczne: Magdalena Ptasznik
współpraca przy redakcji tekstów: Michał Kurkowski
światło: Monika Krześniak
oprawa wizualna: Aleksandra Osowicz
opracowanie muzyczne: Renata Piotrowska-Auffret i goście
organizatorzy: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu
kooprodukcja: MAAT Festiwal – Centrum Kultury w Lublinie
partnerzy: Nowy Teatr, Wawerskie Centrum Kultury, Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Muzyki i Tańca, Narodowe Centrum w Paryżu

 

 

1 lipca godz. 20.00:  Katarzyna Gorczyca i Oskar Malinowski, #DBRMPP

 

#DBRMPP to spektakl taneczny będący miłosnym show. To podróż po świecie kiczu, opowieść o szybkim zaspokojeniu potrzeby bycia z kimkolwiek .Choreografia spektaklu została nagrodzona na Warszawskiej Platformie Tańca 2016 oraz na Krakowskim Konkursie Choreograficznym 3…2…1… TANIEC!.

 

O spektaklu pisała na naszej stronie Teresa Fazan w tekście O kobietach, miłości i sztuce – program prezentacji spektakli w ramach konferencji „Taniec w Warszawie. Społeczeństwo, edukacja, kultura”

 

koncept/ wykonanie: Katarzyna Gorczyca i Oskar Malinowski
scenografia/ reżyseria świateł: Maciej Kosteczka

premiera: 14 października 2016 w Teatrze Zamiast w Łodzi

 

 

6 lipca godz. 19.00: Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji

 

Punktem wyjścia do pracy nad tym tanecznym spektaklem była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie jeszcze czas? Inspiracją dla poszukiwań stała się estetyka kampu.

 

O spektaklu pisały na naszym portalu:

Hanna Raszewska-Kursa w tekście Pytając o czas – II relacja z XVI Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł

Teresa Fzaan w tekście Sprawy ważne, sprawy błahe – o lutowych spektaklach Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

 

koncepcja, choreografia i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska
muzyka: na żywo Marcin Bożek, collage
reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
kostium: Aleksandra Bożek-Muszyńska i Anna Czyżykiewicz

koncepcja kuratorska: Edyta Kozak, Anikó Rácz
kierownik produkcji: Krzysztof Kwiatkowski

spektakl powstał w ramach projektu Exchange: Change Time and Dance

 

 

7 lipca godz. 19.00: Helena Ganjalyan, Melt

 

Monodram oparty na pracy z figurą Ofelii z szekspirowskiego Hamleta. Słowo przeplata się w naprzemiennej grze z ruchem, gestem, abstrakcyjną formą wizualną.

 

Ofelia wytwarza własny język swojej fizyczności, seksualności, próbuje wyjść poza służalcze „tak Ojcze”, w którym wielokrotnie zamyka ją autor. To kobieta, która nieustannie stwarza się między nakazem a zakazem, która zawsze jest wobec/względem. Słowo przeplata się w naprzemiennej grze z ruchem, gestem, abstrakcyjną formą wizualną.

 

„melt” – z ang. „tonąć”, ale także „stopić”, „topić”, „rozpuszczać”, „zatopić”, „zagłuszać”, „wzruszać” – rozpracowuje finalny motyw Ofelii, szukając jego rozwiązania nie tylko w dosłownym szekspirowskim ujęciu, ale także w rodzaju wejścia w stan nieobecności, nieuwagi, bycia poza swoim ciałem i jego działaniami, bycia obok.

 

koncepcja, reżyseria, wykonanie: Helena Ganjalyan
muzyka: Yasuhiro Morinaga
premiera: 20. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku

 

 ***

 

Bilety: 30/20 zł

Szczegółowe informacje: www.teatrochoty.pl

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close