Wersja do druku

Udostępnij

Przez całe lato kolektyw twórczy B-Sides zaprasza do Babki do wynajęcia (ul. Młocińska 5/7) na wydarzenia taneczno-performatywne w ramach cyklu Babka na lato – Kulturalna Babka by B-Sides. Kolektyw tworzą aktorzy, reżyserzy, scenarzyści, muzycy, kompozytorzy, a także dwie tancerki i choreografki: Helena Ganjalyan i Magdalena Fejdasz. Grupa stawia na otwartość, kolektywność, współodpowiedzialność, podważanie przyjętych norm realizacyjnych i działanie na styku dziedzin.

 

Do tej pory zostały pokazane spektakle: MELT Heleny Ganjalyan oraz Painkillers Zuzanny Kasprzyk (14-15 lipca 2017),

#DBRMPP w wykonaniu Katarzyny Gorczycy i Oskara Malinowskiego (23 lipca), Gdzie jest Zip Coon? w reżyserii Agaty Baumgart, z udziałem tancerek: Heleny Ganjalyan i Magdaleny Fejdasz (2 sierpnia) oraz improwizowany performans muzyczno-taneczny Impro_Ruch_Muzyka (16 lipca). Nadal w sierpniu będzie można zobaczyć po raz kolejny #DBRMPP (16 sierpnia);  spektakl Partytura: Ekstazy w wykonaniu Agnieszki Kryst i Katarzyny Sikory (28 sierpnia) oraz ponownie spektakl Gdzie jest Zip Coon? (30-31 sierpnia).

 

#DBRMPP

Duet inspirowany jest utworem Doroty Masłowskiej Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku. „Te narkotyki to są jednak strasznie szkodliwe. My… Jeszcze tylko chciałem Cię spytać o taką rzecz, to dla mnie bardzo ważne. Może to głupie, wybacz. Czy ja, czy, to znaczy uprawiałem może z Tobą seks? Tak się pytam”. 

Więcej

 

Gdzie jest Zip Coon?

Minstrel show to konwencja teatralna, która powstała w XIX wieku w Stanach Zjednoczonych. U szczytu popularności minstrele wystawiane były w największych teatrach. Ukazywały one w żartobliwy sposób życie niewolników na plantacji. Do występu aktorzy malowali sobie twarze czarną farbą – blackface – co dziś uznane jest za akt rasizmu i prawnie zakazane. O czym zrobilibyśmy dzisiaj minstrel? Jaką sprawę chcielibyśmy nim załatwić?

 

Są różne śmieszne i nieśmieszne rzeczy. Wszyscy mamy prawo do śmiechu i do odrobiny rozrywki. A co jeśli żart przybierze formę ekstremalną, w której zaczyna być czymś więcej niż żartem? Formę, w której staje się mechanizmem przykrywającym przemoc i usprawiedliwiającym wyzysk. A może przeciwnie – narzędziem rozbrajającym opresję?

Więcej

 

 

Helena Ganjalyan – aktorka, tancerka, choreografka, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Uczestniczka wymiany z Wydziałem Aktorskim University of Nothern Iowa (USA). Współpracowała m.in. ze światowej sławy reżyserami: Romeo Castelluccim, Guilherme Botelho, Sabine Harbeke, a także z Teatrem Wybrzeże, Teatrem im. H. Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrem Dada von Bzdulow, Teatrem Capitol we Wrocławiu, Dominiką Knapik, Idanem Cohenem, Jerzym Stuhrem, Jackiem Głombem, Kayą Kołodziejczyk, Lechem Raczakiem, kolektywami: Dzikistyl Company oraz paryskim Les Gens d’Uterpan. Na jej doświadczenie filmowe składa się zarówno praca z uznanymi twórcami takimi, jak: Jolanta Dylewska i Andrzej Wajda, Marcin Wrona, Waldemar Krzystek, jak i młodymi – zdolnymi m.in. Kordian Kądziela, Michał Wawrzecki, Krystian Kamiński. Za monodram MELT inspirowany postacią szekspirowskiej Ofelii otrzymała wyróżnienie na XX Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Jej solowa choreografia LADY Ł. – UNICUT zdobywała wielokrotnie uznanie na polskich i zagranicznych festiwalach: II miejsce i Nagroda Publiczności na Solo Dance Contest 2012 w Gdańsku (przewodnicząca Jury – Ann van den Broek), SoloDuo + Friends w Kolonii, SoloDuo w Budapeszcie. Należy do warszawskiego kolektywu twórczego b-sides.

Magdalena Fejdasz – niezależna aktorka, tancerka, performerka, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2013-2017 występowała gościnnie w Teatrze Śląskim w Katowicach, Teatrze Groteska w Krakowie, Teatrze Academia w Warszawie, Teatrze Rozbark w Bytomiu a także w ramach rezydencji w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Pracowała m.in. z Agnieszką Glińską i Weroniką Pelczyńską, dot.company, Martą Ziółek, Waldemarem Raźniakiem, Caroline Finn, Agnieszką Wąsikowską, Romanem Woźniakiem, Błażejem Peszkiem czy Martą Streker. Wzięła udział w programie Teatr Formy – Działania Performera odbywającym się w Krakowie i Bergen, prowadzonym przez Ole Martina Meland (Carte Blanche, Norwegia) a także Choreo Lab Warszawa-Zurich – warsztatach dla młodych tancerzy i choreografów z Polski i Szwajcarii (Centrum w Ruchu). W ramach Malta Festival w Poznaniu (2013) grała w spektaklu The Four Seasons Restaurant, w reżyserii Romeo Castellucciego. Należy do warszawskiego kolektywu twórczego b-sides.

 

Więcej o cyklu

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close