Wersja do druku

Udostępnij

Projekt #moiprzyjacieletancza według koncepcji i w choreografii Magdaleny Przybysz oraz w reżyserii i dramaturgii Agaty Życzkowskiej jest efektem poszukiwań strategii związanych z  opowiadaniem historii – tzw. storytelling. Premiera zaplanowana jest 22 października o godz. 19.00 w Centrum Promocji Kultury na Pradze Południe (ul. Podskarbińska 2). Kolejna prezentacja zaplanowana jest w ramach listopadowej Sceny Tańca Studio. W przedstawieniu poza reżyserką i choreografką udział biorą Mikołaj Prynkiewicz i Wojciech Grudziński.

 

O spektaklu:

Przyświeca mu prosta zasada:

To, czego się nie da opowiedzieć słowami – zatańcz lub zaśpiewaj.

To, czego się nie da zatańczyć – powiedz.

To, czego nie da się w żaden sposób wyrazić – przemilcz.

 

Proces projektu bazuje wokół poszukiwań odpowiedzi na następujące pytania:

Jak ważny jest sam początek?

Czy współczesne rytuały umożliwiają budowanie społecznych więzi opartych na demokratycznej komunikacji?

W jaki sposób możemy recyklingować nasze wspomnienia oraz rzeczy, które posiadamy?

Czym jest kaprys sceniczny?

Czy musimy tańczyć, jak nam zagrają?

 

#moiprzyjacieletancza

#storrytelling #taniec #rytuałyotwarcia #recyklingrzeczy #recyklingwspomnien #kaprysysceniczne

#magda #tanczmyinaczej #niznamzagraja #adhd

#agatha #tanczmyinaczej #swiatbedziemartwypodskorupawladzyipieniedzy #mojparyz

#wojciech #tanczmyinaczej #officejob #mystoryisnostory #madonna

#nikolas #tanczmyinaczej #gwiazdyprzestanaswiecic #irozsadzinamlby #mieczswietlny

 

Casting performatywny:

https://www.youtube.com/watch?v=5WSogl3XaRk

 

Isadora Duncan i Magda Przybysz – wymiana artystyczna

https://www.youtube.com/watch?v=Zrz2YON9QxU

 

https://moiprzyjacieletancza.blogspot.com

 

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Współpraca artystyczna: Wojciech Grudziński/Mikołaj Prynkiewicz/Katarzyna Stefanowicz

Wykonanie: Wojciech Grudziński/Mikołaj Prynkiewicz / Magdalena Przybysz / Agata Życzkowska

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Partnerzy: PROM Kultury Saska Kępa / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Patronat medialny: kulturalnie.waw.pl, teatr dla was.pl, slow life.pl, mowianamiescie.pl

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

 

Zakochaj się w Warszawie - logo współfinansowanie (miniaturka)

 

 

 

Teatr HOTELOKO powstał z inicjatywy aktorki, reżyserki, performerki i producentki Agaty Życzkowskiej. Realizuje artystyczne, edukacyjne i społeczne projekty na pograniczu tańca, teatru i performans, łącząc te dziedziny sztuki. Nazwa jest związana z ideą:

JESTEŚMY TAM, GDZIE JEST DOBRY FLOW.

www.facebook.com/TeatrHOTELOKO

www.fundacjarozwojuteatru.pl

 

Magdalena Przybysz
choreografka/performerka/tancerka

Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy Pokolenie solo oraz Witolda Mrozka Nowy taniec. Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie „Tanie”c, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagillońskim w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta (Przesilenie letnie), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca (Strange Lóóp)w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu (Wytnij-wklej), Cricoteka w Krakowie (Dancing for the Birds, They watching Us) czy na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie (Mój Poland Drive). 

Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO przy projektach artystyczno-społecznych i performance łączących wiele dziedzin sztuki, m.in. zrealizowała choreografię do spektaklu „frau mujer femme” w koncepcji Agaty Życzkowskiej. Obecnie pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering®, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tą wiedzę na język współczesnej choreografii.

 

Agata Życzkowska
aktorka/performerka/reżyserka/producentka

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym w działaniach na pograniczu teatru, tańca i performance: brała udział w wielu warsztatach z uczniami Jerzego Grotowskiego (Eugenio Barba: Odin Week, ISTA; Abani Biswas:Milon Mela; Jairo Cuesta i James Sloviak: New Word Performance Laboratory; Bruce Myers i Toshi Tsuchitor: aktorzy Petera Brooka; Raúl Iaiza: Teatro La Madrugada z Mediolanu) oraz warsztatów contact improvisation /Ray Chung/ w ramach Warsaw Flow. Wyreżyserowała spektakl taneczny: Dziady w chor. Beaty Wojciechowskiej w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Brała także udział jako performerka m.in. w spektaklu The SHOW MUST GO ON w  chor. Jérôme Bel /Teatr Dramatyczny w Warszawie (2011) oraz w projekcie „Family Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei jako performerka w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2015 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca: zrealizowała m.in. jako producent projekt You KANT Dance w choreografii Magdaleny Przybysz.

W 2011 roku założyła Teatr HOTELOKO, gdzie zrealizowała jako producentka, aktorka i performerka kilka projektów m.in. spektakl teatru fizycznego pt. Pracownia Ludica nr 2 we współpracy z hiszpańską grupą Enczima Teatro (2011), performance selfie (2014) i jutro: urodziny (2015) oraz wyreżyserowała performans frau mujer femme w choreografii Magdaleny Przybysz prezentowany m.in. w ramach Warszawskiej Platformy Tańca (2016), a także wyreżyserowała dwa performance o charakterze artystyczno-społecznym: nowe wyzwolenie  (2015) oraz Syrena herbem twym zwodnicza/RZECZ O WOLNOŚCI (2016).

 

Wojciech Grudziński

niezależny tancerz i choreograf

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej imienia Romana Turczynowicza w Warszawie oraz wydziału tańca współczesnego Codarts – Rotterdam Dance Academy w Holandii. Obecnie realizuje program magisterski w Instytucie Międzywydziałowych Nauk Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie edukacji tanecznej brał udział w spektaklach wielu choreografów m.in. Itamar Serussi, Hans van Manen, Ed Wubbe oraz Jiří Kylián. W 2013 roku autorska choreografia Fresh Flash została wyselekcjonowane przez dyrekcję Uniwersytetu Codarts do prezentacji w Korzo Theater i De Gouvernestraat w Holandii. Miedzy 2014 a 2015 współpracował z zespołem St. Jens Van Daele Dance Company, biorąc odział w dwóch produkcjach Spring Tide i About Lucien. W sierpniu 2015 r. dołączył do zespołu CoisCéim Dance Theatre w Irlandii. We wrześniu 2016 roku zaprezentował w ramach Sceny Tańca Studio autorski spektakl we własnej choreografii i wykonaniu pt. SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny. Stypendysta holenderskich programów Schuurman Schimmel – van Outeren Stichting (2012/2013) oraz Sichting Btekker – La Bastide (2013).

 

Mikołaj Prynkiewicz

Student V roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2014-2016 student Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Zralizował spektakle dyplomowe: Out cry, chor. Edan Gorlicki (2015), Wiele hałasu o nic,  reż. Brian Michaels (2016), który był prezentowany podczas Folkwang Shakespeare-Festival 2016 w Essen. Performer w Under de si, reż. Luis Garay, Diego Bianchi zrealizowanego w ramach Festiwalu Malta, Poznań (2014). Tancerz w Czarodziejskim flecie, reż. Jerzy Lach w Warszawskiej Operze Kameralnej (2014) oraz w widowisku Śpiewy murów’44, reż. Jerzy Bielunas, chor. Maciej Florek, Warszawa (2014). Gościnnie wystąpił w produkcji Ifigenia w T., reż. Włodzimierz Staniewski, Europejskiego Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”(2016). Brał udział w nagraniu projekcji video do spektaklu Krystiana Lupy pt. Proces w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W ramach współpracy polsko-izraelskiej zrealizował projekt twórczy The Peak w College Kibutzim of Education and Technology w Tel Awiwie (2015). Na zaproszenie Leszka Bzdyla uczestniczył w Dada Hub 2015, Sopot.

 

Kształcenie taneczne u takich pedagogów, jak: Amos Ben-Tal, Shi-Bo, Werner Brechter, Leszek Bzdyl, Patricia van Deutecom, Louis Frank, Josef Fruček, Jack Gallagher, Edan Gorlicki, Natalia Iwaniec, Bożena Klimczak, Maciej Kuźmiński, Eva Lackowa, Jacek Łumiński, Eryk Makohon, Iwona Olszowska, Igor Podsiadło, Anna Piotrowska, Janusz Skubaczkowski, Vivian Wood.

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close