Wersja do druku

Udostępnij

Już po raz piąty Krzysztof Pastor zaprasza do Teatru Wielkiego na prezentacje prac młodych choreografów Kreacje. Chętni do uczestnictwa w tym projekcie mają każdorazowo wolną rękę w opracowaniu koncepcji programowej, zorganizowaniu, realizacji i promowaniu warsztatowego wieczoru baletowego własnymi siłami. Podczas Kreacji 5 swoje choreografie zaprezentują uczestnicy poprzednich edycji Warsztatu Choreograficznego (Eduard Bablidze, Barbara Bartnik, Michał Chróścielewski, Anna Hop, Lachlan Phillips) oraz debiutanci (Viktor Banka, Joanna Drabik, Kurusz Wojeński). Doroczne warsztaty choreograficzne wprowadził do Teatru Wielkiego – Opery Narodowej Krzysztof Pastor w 2009 roku, zaraz po objęciu dyrekcji Polskiego Baletu Narodowego. Przyświecała mu idea stworzenia tancerzom szansy debiutów choreograficznych, ale także wyzwolenia ich inicjatywy na innych polach realizacji spektaklu baletowego.

Krzysztof Pastor: „Niektórzy uczestnicy warsztatów z roku na rok zyskują coraz więcej mozliwości prezentacji swoich projektów artystycznych, również poza programem Kreacji. Z uznaniem spotkały się nowe prace Roberta Bondary: Zniewolony umysł w Bydgoszczy oraz Persona na naszej scenie kameralnej, której fragment był także prezentowany przez nas niedawno na Dance Salad Festival w Houston. Zaprosiłem go rónież do Litewskiego Baletu Narodowego, by zrealizował tam prapremierę baletu o Mikalojusie Čiurlionisie. Także Jacek Tyski zrealizuje wkrótce kolejny spektakl dla Polskiego Baletu Narodowego – Hamleta według Szekspira, a Anna Hop przygotowuje się już u nas do pełnospektaklowego debiutu. Ujawniają się też predyspozycje naszych artystów w obrębie organizacji całego projektu i wszelkich działań związanych z powstaniem i przebiegiem kolejnych Kreacji.”

Program Kreacji 5 składa się z dwóch części:

I część:

Around us – choreografia: Viktor Banka, muzyka: Ryan Davis (Asteroids), Nathan Fake (Cascade airways)

Private nightmare – choreografia: Barbara Bartnik, muzyka: Oberman Knocks (Degonnt Type Runners)

It’s too much at once – choreografia: Michał Chróścielewski, muzyka: Richard Rogers i Lorenz Hart (Blue Moon), Paul Simon (Bridge over troubled water)

Black hole – choregorafia: Lachlan Phillips, muzyka: Björk (Dark Matter), Grizzly Bear (Plans), Animal Collective (I Think I Can)

II część:

Collars – choreografia: Anna Hop, muzyka: Meredith Monk (Plague, Double Fiesta, Shadow Song), projekt kostiumów: Żaneta Kuroczycka

Kwartet – choreografia: Joanna Drabik, muzyka: Witold Lutosławski (Gry weneckie, cz. I Ad libitum)

Akord – choreografia: Eduard Bablidze, muzyka: Arvo Pärt (Fratres)

Fryday – choreografia: Kurusz Wojeński, muzyka: Orbital (Adnan’s), projekcje: Piotr Bednarczyk

Biogramy choreografów

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close