Wersja do druku

Udostępnij

Studium Teatralne w Warszawie (ul. Lubelska 30/32) zaprasza w dniach 15-16 grudnia na spektakl 1923.webcam duetu TukaWach. Prezentacje odbywać się będę co pół godziny dla jednego widza (pierwszego dnia od 18.00 do północy, drugiego dnia od 17.00 do północy, obowiązują zapisy). Prezentacjom spektaklu towarzyszyć będą warsztaty performatywne TukaWach (17-19 grudnia), poświęcone tematowi rytuałów przejścia.

 

 

Od artystek:

 

Jako duet TukaWach postanowiłyśmy potraktować fakt braku fizycznego miejsca do pracy twórczej jako wyzwanie i przenieść swój kolejny projekt 1923.webcam w przestrzeń wirtualną. Paradoksalnie w tym nowym, nieznanym przedsięwzięciu pomaga nam dwójka tancerzy sprzed niemalże 100 lat. Anita Berber i Sebastian Droste nie byli tymi, którzy znaleźli się w podręcznikach z historii tańca współczesnego, jednak ich radykalne życie i twórczość otworzyło nas na kompletnie nową formę poszukiwań, ponieważ pragniemy, aby szeroko pojęta eksploracja twórcza i idące za nią ryzyko były charakterystyką naszej współpracy.

 

1923.webcam nie jest pokazem stworzonym na scenę i transmitowanym online, ale oryginalną pracą Live Art powstałą specjalnie dla Sieci (Web), gdzie browser (przeglądarka) jest sceną, a widownia… tobą.

 

Tańce występku, zgrozy i ekstazy to wieczór taneczny prezentowany w Berlinie w latach 20. zeszłego wieku autorstwa Berber i Droste. Stanowi on naszą choreograficzną dramaturgię w formie serii tańców/poematów solowych i duetów transmitowanych na żywo przy pomocy kamerki internetowej.

 

Intymnemu spotkaniu online (jeden widz) towarzyszą przetworzone sample od Beethovena do Spoliansky’ego oraz dźwięki modemu 56k.

 

1923.webcam jest: online, czasie rzeczywistym, futurystyczną, staroświecką, anachroniczną subwersją współczesnego, internetowego przemysłu erotycznego i Nacktkultur okresu międzywojennego.

 

Dla Studium Teatralnego otwieramy 1923.webcam przed jego oficjalną publikacją w Internecie w 2018 roku, z możliwością podejrzenia, jak artystki pracują „na kamerkach”.

 

koprodukcja: Stawman Augments

 

obowiązują zapisy: steatralne@gmail.com

bilety: 10 zł

 

 

Prezentacjom spektaklu towarzyszyć będą warsztaty performatywne TukaWach (17-19 grudnia), poświęcone tematowi rytuałów przejścia.

Więcej informacji

 

TukaWach duet powstał w 2013 roku tworzony przez Magdalenę Tuka i Anitę Wach, performerki o doświadczeniu teatralnym i tanecznym. Do 2016 TukaWach istniał pod nazwą Ja Ja Ja Ne Ne Ne (2013-2016) – projekt inspirowany był twórczością Josepha Beuysa. Poprzez łączenie ze sobą nowego dramatu, tańca współczesnego i eksperymentów z multimediami może być sytuowany w nurcie teatru postdramatycznego. Fabuła nie jest traktowana jako przyczynowo-skutkowy układ zdarzeń, a otwarta na dekonstrukcję i fragmentaryczność. Fikcja wykorzystywana jest do próby konfrontacji ze sceną, z widzem, z materiałem pochodzącym ze źródeł osobistych. Narracja stanowi konieczność formy, która jednocześnie nieustanie poddawana jest doświadczeniom i eksploracji, przy zwróceniu szczególnej uwagi  na autonomię performera. Tak więc spektakl jest wynikiem wkładu zarazem wspólnego, jak i indywidualnego. 

Od samego początku jednym z głównych modus operandi grupy jest rozwój współpracy z innymi organizacjami oraz artystami indywidualnymi. Dzięki czemu w ciągu ostatnich latach praca prezentowana była w różnych częściach Polski, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Chorwacji, Danii, Czechach, USA i na Słowacji. Projekty otrzymały dofinansowanie z Ministerstwa Kultury, Międzynarodowej Fundacji Wyszehradzkiej, Instytutu Adama Mickiewicza, Festiwalu Tańca w Gdańsku 2013, Trójmiejskiej Sceny Tańca, Fundacji Ciało/Umysł i Maat Festival.

 

Magda Stawman-Tuka – performerka, dramaturg. Ukończyła studia magisterskie na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, otrzymała dyplom aktora aramatu , przyznawany przez ZASP,, przez 10 lat pracowała w warszawskiej grupie Studium Teatralne jako aktorka i prowadząca warsztaty.  Spektakle ST pokazywane były w wielu krajach Europy i Ameryki Południowej. Po odejściu ze Studium pracowała z interaktywną grupą teatralną The Other Way Works pokazując spektakle w Anglii, następnie ze słoweńskim kolektywem artystycznym Via Negativa. Jest stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji Wyszehradzkiej,  czego rezultatem było powstanie jej dwóch ostatnich przedstawień, które znajdują się obecnie w repertuarze TukaWach.

 

Anita Wach – performerka, choreografka. Przez 7 lat pracowała jako tancerka w jednym z pierwszych profesjonalnych zespołów tańca współczesnego w Polsce – Śląskim Teatrze Tańca, następnie z warszawskim Teatrem Bretoncaffe (teatrem tańca) oraz jako niezależna tancerka i performerka z innymi grupami i artystami. Była rezydentką PACT Zollverein, Centrum Choreografii w Essen, stypendystką Swiss Arts Council, Pro Helvetia oraz Ministerstawa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest członkinią słoweńskiego kolektywu artystycznego Via Negativa.

 

***

 

Zrealizowano ze środków miasta st. Warszawa

 

 Zakochaj się w Warszawie - logo finansowanie (miniaturka)

 

Centrum Artystyczne Lubelska 30/32 (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close