Wersja do druku

Udostępnij

VI Międzynarodowy Festiwalu Kontakt Improwizacji „Warsaw Flow” odbędzie się w dniach 1–6 lipca 2015 roku w Warszawie. Na stronie www.polandcontactfestival.com można rejestrować się  do udziału w Festiwalu i projekcie dla tancerzy SKIN. Podczas VI edycji Festiwalu uczestnicy będą rozwijać aspekt performatywny improwizacji kontaktowej – w  odróżnieniu od pierwszych pięciu edycji, które były bardziej skoncentrowane na aspekcie społecznym i edukacyjnym.  Poniżej publikujemy informacje o festiwalu oraz biogramy nauczycieli.

 

W tym roku oprócz warsztatów planowane są:

– 2 projekty intensive,

– 6 performance’ów,

– działania site specific,

– open stage,

– performance class,

– prowadzone jamy,

– publikacja.

 

Podczas VI edycji „Warsaw Flow” nie zabraknie wybitnych nauczycieli. W tym roku należą do nich:

 

Mirva Mäkinen – Finlandia

Daniela Schwartz – Argentyna/Francja

Eckhard Müller – Niemcy/Francja

Iwona Olszowska – Polska

Ralf Jaroshinski – Niemcy/Brazylia

 

Festiwal będzie poprzedzony specjalnym projektem, skierowanym do tancerzy – SKIN, podczas którego nauczyciele: Daniela Schwartz i Eckhard Müller wraz z uczestnikami postarają się odnaleźć odpowiedź na pytanie „Jak osiągnąć najwyższy stan gotowości improwizacji i pełną obecność podczas akceptacji nieznanego i uzyskać dostęp do wszystkich jego możliwości?”. Warsztaty, trwające od 27 do 30 czerwca, zakończą się wieczornym performansem pierwszego dnia Festiwalu, czyli 1 lipca 2015.

 

Ceny:

Każdy, kto zarejestruje się na Festiwal do 31 marca 2015, otrzyma zniżkę w postaci 200 zł. Festiwal w promocyjnej cenie kosztuje 600 zł.

 

Każdy, kto zarejestruje się na Festiwal oraz projekt dla tancerzy SKIN do 31 stycznia 2015 zapłaci za całość 1100 zł.

 

Od 1 kwietnia 2015 cena festiwalu wynosi 800 zł, a cena warsztatu SKIN 600 zł.

 

Więcej informacji na stronie:

 www.polandcontactfestival.com 

oraz na fanpage’u www.facebook.com/warsawflowfestival, gdzie na bieżąco będą pojawiać się informacje na temat wydarzeń towarzyszących Festiwalowi.

 

 

Informacje o nauczycielach VI edycji festiwalu:

 

Mirva Mäkinen: w tańcu interesuje ją płynność ruchu. Bada ruch, jego rytm i to, w jaki sposób przenika on przez ciało. Taniec tworzy się poprzez przejście od stanu całkowitego rozluźnienia do ekstremalnego wysiłku i napięcia. Przyjętą przez nią ideą jest bycie całkowicie obecnym, przez co każdy ruch nabiera szczerości i znaczenia.

Pochodzi z Finlandii. W 2000 roku ukończyła studia na wydziale tańca w Akademii Teatralnej w Finlandii. W 2010 r. rozpoczęła studia doktoranckie na Akademii Teatralnej w Helsinkach. Uzyskała także tytuł magistra wychowania fizycznego na Uniwersytecie Jyväskylä. Od 2000 roku jest instruktorką tańca, choreografką i nauczycielką w szkole artystycznej Kallio Upper Secondary School of Performing Arts. Była instruktorką podczas kilku międzynarodowych festiwali improwizacji kontaktowej. Współpracuje ze stowarzyszeniem tanecznym Karttunen Kollektiv, grupą New Circus Company Circo Aereo, choreografem Jooną Halonenem, zespołem Echo Echo z Irlandii, Freyem Faustem oraz Joergiem Hassmannem. Obecnie tworzy z fińskim choreografem Valtterim Raekalliem.

 

Iwona Olszowska: tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance; Somatic Movement Educator wg metody Body Mind Centering®. Od 1989 roku kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca EST. Obecnie realizuje projekty improwizacji strukturalnej, lecture performance, site specific. Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytecie George’a Masona w Waszyngtonie oraz Uniwersytetach w Alabamie i Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca i Centrum Animacji Kultury. Tworzyła autorskie spektakle, choreografie solowe i dla zespołu EST, a także m.in. Polskiego Teatru Tańca, Teatru Rozmaitości, Narodowgo Starego Teatru, Teatr im. Słowackiego w Krakowie. Prowadziła coachingi zakończone pokazami, m.in. Pan European Art Laboratory w Willi Decjusza. Tworzy również improwizacje strukturalne, min. lecture performances.Brała udział w projektach z Pracownią Fizyczną, Renatą Piotrowską, Martą Pietruszką i Andrzejem Sadowskim, Marcinem Janusem, Magdą Przybysz oraz w projektach międzynarodowych: z Liz Lerman Dance Exchange, Risą Jaroslow, Maidą Withers, Pierre’em Deloche’em, Michaelem Schumacherem. Tańczyła w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Anglii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Portugalii, Izraelu, Czechach, Mołdawii i na Ukrainie. Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego i ArtsLink w Nowym Jorku.

 

Ralf Jaroschinski: urodzony w południowych Niemczech, dorastał w Rio de Janeiro w Brazylii. Jest absolwentem tańca klasycznego i modern na Uniwersytecie Muzyki i Teatru w Hanowerze w Niemczech. Studiował techniki tańca nowoczesnego oraz techniki kompozycji w Nowym Jorku (USA) dzięki stypendium Deutscher Akademischer Austauschdienst (Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej). Odkrywał tam w 1994 roku kontakt improwizację, współpracując z takimi osobami, jak Daniel Lepkoff, Alito Alessi, a później także Martin Keogh, Brenton Cheng i Nancy Stark Smith. Od 1998 do 2002 Jaroschinski prowadził grupę taneczną Teatru Miejskiego w Hildesheim w Niemczech i włączył technikę CI do treningu tancerzy oraz jako jedną z kreacji w swoich pracach. Następnie zlecono mu stworzenie choreografii dla Niemieckiego Baletu Narodowego m.in. w Hannoverze, Karlsruhe i Monachium. Jak dotąd stworzył blisko 100 sztuk tanecznych, zaprezentowanych publiczności w Europie, Azji i obu Amerykach.

Ralf Jaroschinski upowszechnia kontakt improwizację poprzez zajęcia i warsztaty już bardziej regularnie od 2004 roku, ucząc na festiwalach, takich jak West Coast Contact Improvisation Jam (wcciJAM) w Berkeley, Portland Regional Jam, Santa Cruz Dance Festival i NCDC Summer Dance Camp w Southern Sierras w pobliżu Fresno w Stanach Zjednoczonych, Encuentro Internacional de Improvisación por Contacto w Limie oraz Festival Internacional de Ballet w Trujillo w Peru, Campinas em Contato, Encontro internacional de contato improvisação São Paulo (EICI), Contact in Ri” w Rio de Janeiro, Festival internacional de contato improvisação na natureza, Florianópolis i Sul em Contato w Porto Alegre w Brazylii, Pfingst-Jam Potsdam, Internationales Tanzfestival Ingolstadt, Tanzworkshop Stuttgart-Oeffingen w Niemczech, Touch & Play w Cardonie w Hiszpanii, Israeli Contact Improvisation Festival (ICIF) w Izraelu.

 

Daniela Schwartz: Artystka-koczownik, posiada dyplom wydziału sztuk pięknych Ecole Supérieure des Arts Décoratifs w Strasbourgu we Francji. Związana jest z techniką, performansem i nauczaniem CI od 1998 roku. Jako artystka wizualna, interesuje ją ciało, przestrzeń i ruch w teraźniejszości jako materia do badań, ekspresji i tworzenia. Jej prace łączą ze sobą liczne elementy multimedialne, obiekty, instalacje – to multidyscyplinarne podejście jest obecne we wszystkich jej technikach.

Co da się zaobserwować w dwukierunkowym ruchu: wewnątrz i na zewnątrz ciała? Czy możemy stać się bezgraniczni? Jak pozwolić by ruch wypłynął bez zbędnych napięć i izolacji, jeżeli pracuję z różnorodnymi zmysłami; wewnętrzny dialog, który zachodzi między tym co widzę, słyszę, postrzegam, czuję, myślę wyobrażam, a zmianami jakie zachodzą w stosunku do nich?

Eckhard Müller: Z entuzjazmem tańczy i występuje w technice Contact Improvisation od 1988. Skupia się na odkrywaniu podstawowych zasad CI. Poprzez 20 lat regularnej praktyki jako instruktor z wielką przyjemnością szerzy plony swoich ciągłych badań.

Zapraszamy do pogłębienia świadomości tańca i doświadczania CI, w konfrontacji z wzrokowymi, dźwiękowymi, architektonicznymi, percepcyjnymi, zmysłowymi wrażeniami. Obserwacja własnych możliwości na pozostaniu otwartym wobec intensywności wewnętrznych i zewnętrznych bodźców. Integracja obu doznań pomoże w dostępie do w pełni uosobionego ruchu, wzmocni improwizację oraz solo, otworzy różnorodne możliwości w fizycznym kontakcie z innymi.

 

 

***

„Warsaw Flow 2015” to VI edycja jedynego w Polsce Międzynarodowego Festiwalu z nurtu Contact Improvisation, będącego jednym z najprężniej rozwijających się kierunków tanecznych w ostatnich latach w Europie i w Polsce. „Warsaw Flow” to specyficzny rodzaj festiwalu, nastawiony nie tylko na prezentację, lecz głównie na pracę i proces własnego rozwoju tanecznego pod okiem wybitnych instruktorów, którzy tworzą kreatywną atmosferę do wspólnej eksploracji tej techniki tańca zarówno dla zawodowych tancerzy o różnym poziomie zaawansowania, jak i dla amatorów.

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close