Wersja do druku

Udostępnij

Podczas listopadowej odsłony Centralnej Sceny Tańca w Warszawie, która zaplanowana jest na 5 listopada w Mazowieckim Instytucie Kultury, zaprezentowane zostaną dwa spektakle solowe polskich tancerek i choreografek – Fearless Małgorzaty Mielech oraz Kambium Aleksandry Bożek-Muszyńskiej. Po pokazach kuratorka cyklu Paulina Święcańska poprowadzi „Rozmowy też o tańcu”. Z zaproszonymi gośćmi połączy się on-line.

Kambium

Kambium to krótka i niezobowiązująca podróż przez najwrażliwszą część miazgi.

Koncepcja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska

Muzyka: collage

Premiera: 23 listopada 2018, Kipisz #9, Łódź

Czas trwania: 20 minut

Aleksandra Bożek-Muszyńska – performerka, choreografka, instruktorka tańca współczesnego, edukatorka, trenerka biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Od kilku lat prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015-2017, realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie oraz beneficjentka programu Global Practice Sharing w Movement Research w Nowym Jorku. Od 2007 roku związana z warszawskim teatrem Mufmi Anny Piotrowskiej, gdzie aktualnie jest koordynatorką do spraw artystycznych, instruktorką i choreografką. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych, m. in. The Best Solo 2014 za solo I know №Thing na międzynarodowym festiwalu SoloDuo (SzólóDuó Festival) w Budapeszcie i tanecznych. Jej prace były prezentowane m. in. w Berlinie, Budapeszcie, Filadelfii, Nowym Jorku, Warszawie i Wiedniu. W 2017 roku wraz z Hanną Bylką-Kanecką założyła kolektyw Holobiont, który tworzy interdyscyplinarne projekty wielopokoleniowe. W swoich pracach bada granicę między prostotą i naiwnością; prezentacją i facylitacją oraz znajdowaniem schematów i łamaniem ich. Aspekt wizualny, język oraz swoiste poczucie humoru są charakterystyczne dla jej prac. Jej ciało bardzo dobrze reaguje na to, kiedy może robić to, co lubi.

Fearless

Strach – pierwotna emocja, która prowokuje destrukcję, ale także umożliwia przetrwanie. Strach jako śliski twór, który pełza pod skórą, penetruje i zatruwa krew.

Poznaj nieustraszoną dziewczynę, która wchodzi na ring, aby stoczyć walkę ze swoimi demonami, próbując zrozumieć genezę strachu.

Jej litania przeciw strachowi, to: „Nie wolno się bać, strach zabija duszę. Strach to mała śmierć, a wielkie unicestwienie. Stawię mu czoło. Niech przejdzie po mnie i przeze mnie. A kiedy przejdzie, odwrócę oko swej jaźni na jego drogę. Którędy przeszedł strach, tam nie ma nic. Jestem tylko ja.”

Frank Herbert

Koncepcja, choreografia, taniec: Gosia Mielech

Muzyka: Anna Suda / An On Bast

Projekt kostiumu: Kata Kwiatkowska, Gosia Mielech

Wykonanie kostiumu: Przemek Podolak / RAG, Marzanna Gruszczyńska

Reżyseria światła: Paweł Murlik

Aranżacja światła: Arkadiusz Kuczyński

Czas trwania: ok. 40 minut

Produkcja: DanceLab, Jaggy Polski

Premiera: 18 września 2019, NonStopFestivalen, Norwegia.

Kolejne prezentacje spektaklu: 22 października 2019, Poznań, Polska (premiera polska), 6 grudnia 2019, Bangalore, Indie (premiera w Azji)

Małgorzata Mielech – choreografka, tancerka oraz pedagożka. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczynskiej w Poznaniu (2007). Związana z DanceLab – projektem artystycznym, który założyła wraz z Zofią Jakubiec w 2012 roku. Jako niezależna artystka Małgorzata Mielech zaangażowana jest w wiele działań artystycznych związanych z kreacją, ciągłym doskonaleniem warsztatu technicznego, jak również promowaniem interdyscyplinarnego podejścia do sztuki tańca (np. Projekt DanceLabirynth). W latach 2007-2012 była solistką Polskiego Teatru Tańca. Tańczyła w całym repertuarze PTT i współpracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami takimi jak Ohad Naharin, Yossi Berg, Jacek Przybyłowicz, Yoshifumi Inao, Ewa Wycichowska, Gunhild Bjørnsgaard, Paulina Wycichowska, Thierry Verger i inni. Od stycznia 2015 roku Małgorzata Mielech współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem Ivgi&Greben w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu ROZBARK. Oprócz tego tworzyła nowe projekty DanceLab, a także prezentowała spektakle z repertuaru DanceLab w Polsce i na świecie. Z Oliverem Maharem przygotowała duet zatytułowany I’mperfect. W Polsce i na świecie prowadzi zajęcia oparte na technikach tańca współczesnego oraz body conditioning. Małgorzata prowadzi autorskie zajęcia GoPiYoga, które bazują na jodze dynamicznej oraz technice pilates.

***

Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury; Fundacja Artystyczna PERFORM

Projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie

Kuratorka: Paulina Święcańska

Przed zakupem biletów organizatorzy proszą o zapoznanie się z regulaminem sprzedaży oraz regulaminem udziału w wydarzeniach organizowanych przez Mazowiecki Instytut Kultury w okresie pandemii, a także wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia, które należy przekazać bileterowi w dniu wydarzenia. Materiały do pobrania: https://www.mik.waw.pl/bilety/kasa.html

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close