Wersja do druku

Udostępnij

Najbliższe prezentacje w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca odbędą się w Domu Kultury Kadr (ul. Gintrowskiego 32) w poniedziałek 26 marca 2018. O godz. 16.00 organizatorzy zapraszają na finał warsztatów z Łukaszem Czapskim, tancerzem i choreografem tańca współczesnego. Podczas otwartej lekcji uczestnicy zaprezentują poznane elementy techniki floorwork. Zaproszą też publiczność do wypróbowania ćwiczeń, które pozwolą zmobilizować kręgosłup i wykorzystać podłogę do efektywnego poruszania się w przestrzeni.  O godz. 18.00 odbędzie się pokaz spektaklu Pauliny Święcańskiej Enemy. Performans jest próbą ukazania zależności między dwiema pozornie wrogimi częściami psychiki tej samej osoby: jednej wyrywającej się w nieznane, spontanicznie i kreatywnie działającej, drugiej – powściągliwej, stanowiącej stabilną i pewną bazę. W jaki sposób będąc rozpiętym między takimi  skrajnościami  można nawiązać relację? Natomiast o godz. 19.30 zaplanowano prezentację More Ramony Nagabczyńskiej. Będzie to nowa wersja performansu z udziałem Anny Steller. Twórczynie przyglądają się tu transhumanizmowi, który rozprawia się z mitem indywidualizmu i realizuje głęboko zakorzenione pragnienie powrotu do stanu splecionego z innym. 

 

Po każdym spektaklu zaplanowano spotkanie artystów z widzami. Spotkania poprowadzą Julia Hoczyk i Agata Życzkowska.

Bilety: 10 zł – dostępne w Domu Kultrury Kadr, 22 843 88 oraz na stronie www.dkkadr.waw.pl

 

Kilka dni wcześniej, 21 marca o godz. 13.00 w ramach Programu Animacje  Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na otwarty pokaz pracy Wersja demo według koncepcji i w choreografii Magdaleny Przybysz. W projekcie wezmą udział młodzi performerzy z Warszawy w wieku 4-10 lat, którzy stali się uczestnikami dwumiesięcznych warsztatów tańca współczesnego. Częścią warsztatu są również gry i zabawy choreograficzne,  które mają na celu rozwijanie wyobraźni przestrzennej i ruchowej, abstrakcyjnego myślenia o tańcu oraz wyrażania poprzez ruch tego, co myślą i czują.

Wiecej informacji

 

Więcej o spektaklach 26 marca:

 

Paulina Święcańska: Enemy

Jak może wyglądać relacja z samym sobą? Kiedy trzeba walczyć ze swoim wewnętrznym wrogiem, a kiedy wystarczy go po prostu zobaczyć i posłuchać?

 

Koncepcja spektaklu powstawała wokół powyższych pytań oraz na bazie osobistych doświadczeń performerek. Ważne jest dla nich całościowe spojrzenie na człowieka, sztuka mająca znaczenie osobiste, przez co bliższa, mniej oderwana od rzeczywistości. Takie podejście było rozwijane zarówno przez wykorzystanie przeżyć wewnętrznych w procesie twórczym, jak i poprzez pracę na płaszczyźnie umysłu, emocji, ciała i obrazu. Holistyczne spojrzenie na człowieka zostało przeniesione na scenę poprzez poruszenie ciała i emocji, stymulujące do poszukiwania odpowiedzi na pytania:

 

Jak pokazać całość człowieka na scenie?

Jaki jest człowiek autentyczny/pełny?

Czym jest istota dualizmu na scenie: aktor/performer – człowiek prywatny?

 

Interesuje nas poszukiwanie ruchu czystego, bez zbędnych ozdobników i kolorystyki, które mogą w tym spektaklu zakłócić przekaz i odbiór. Chcemy poszukać tych elementów na pograniczu przejść pomiędzy sferą artystyczną, prywatną i społeczną (konfrontacja z widzem). Różne sfery rozszerzą nasze pole percepcji i holistycznego odbioru zagadnień prawdy i naturalności wypowiedzi. Nasze założenia i nasz punkt wyjścia do spektaklu podbudowane są również bardzo podobną fizycznością, co jest efektem wzmacniającym nasz zamierzony i przewidywany efekt końcowy. Duże podobieństwa i subtelne różnice, na których się skupiamy, ich analiza i wzmacnianie, są kolejnymi elementami naszego zainteresowania podczas pracy nad spektaklem, a także  bezpośredniego wykonywania go na scenie.

 

Paulina Święcańska

 

 

 

Koncepcja i reżyseria: Paulina Święcańska

Kreacja postaci i taniec: Paulina Święcańska i Hanna Jurczak

Reżyseria Świateł: Romuald Woźniak

Produkcja: Fundacja Artystyczna PERFORM

 

Ramona Nagabczyńska: More

 

 

W 1993 roku Genesis P’Orridge i jego partnerka Lady Jaye Breyer zaczynają proces stopniowej transformacji własnych ciał. Ma ona doprowadzić do sytuacji, w której obydwa ciała nie tylko będą wyglądały tak samo, ale staną się tym samym. Cut-upową metodą P’Orridge i Breyer generują razem nową pandrogyniczną istotę, którą nazywają Breyer-P’Orridge. Ich transformację można potraktować jako utopijną praktykę transhumanistyczną, ponieważ wedle jednego z twórców tego ruchu, Maxa More’a, istotą transhumanizmu jest tranzytowość, niestabilność kondycji ludzkiej.

 

Koncepcja i choreografia: Ramona Nagabczyńska

Wykonanie: Magda Jędra i Anna Steller
Konsultacje dramaturgiczne: Karolina Kraczkowska

Muzyka: Sasha Zakrevska (Poly Chain), Franz Schubert, Umberto
Światła: Jan Cybis

Produkcja: Fundacja Ciało/Umysł przy wsparciu programu Performing Europe

Partner: network apap – advancing performing arts project

Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa” oraz przez m.st. Warszawa i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Premiera: 30.09.2017 Teatr Studio w Warszawie w ramach Festiwalu Ciało/Umysł

 

Choreografka jest członkinią Centrum w Ruchu.

http://centrumwruchu.pl/

 

 

***

 

 

Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa.

 

 

 

 Zakochaj się w Warszawie - logo współfinansowanie (miniaturka)

 

Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu: Dom Kultury Kadr

 

 Dom Kultury Kadr (miniaturka)

 

 

 

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Patronat medialny: taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, teatr dla was, miesięcznik TEATR, RDC, Warsawholic, Going., TANIEC

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close