Wersja do druku

Udostępnij

W sobotę, 30 listopada w godz. 18.00-22.00 w Promie Kultury Saska Kępa odbędzie się Noc Tańca, podczas której warszawiacy będą mieli okazję zobaczyć siedem spektakli prezentujących różne oblicza tańca współczesnego: improwizację kontaktową, Modal Underground, nową choreografię, performans. Wieczór otworzy ciepło przyjmowany spektakl dla młodzieży Insta Show HOTELOKO movement makers. Grupa pokaże także nagrodzony niedawno w Montrealu Absolutely Fabulous Dancers. Zobaczymy też KULĘ w choreografii Weroniki Pelczyńskiej, WBIJAMY NA BALET w choreografii Thierry’ego Vergera, Bez Sensu w choreografii i wykonaniu laureatów programu You Can Dance Po prostu Taniec – Stefano Silvino i Ilony Bekier-Ekwy. Oprócz tego – dwa nagrania ze spektakli: POPULUXE Wojciecha Grudzińskiego i EXIT Pauliny Święcańskiej i Marka Klajdy.

 

Wstęp na wydarzenie jest wolny, obowiązuje rezerwacja bezpłatnych wejściówek: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl.       

Jedno zaproszenie obowiązuje na wszystkie spektakle.  

 

Harmonogram:

 

18.00: HOTELOKO movement makers Insta Show

choreografia: Magdalena Przybysz

reżyseria: Agata Życzkowska

wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko

19.00: KULA – chor. Weronika Pelczyńska

choreografia: Weronika Pelczyńska

wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar

19.30: WBIJAMY NA BALET – chor. Thierry Verger

choreografia: Thierry Verger

wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda

20.00: HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers

choreografia: Magdalena Przybysz

reżyseria: Agata Życzkowska

wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska

21.00: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino Bez sensu

choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino

21.30: Wojciech Grudziński POPULUXE (wideo)

choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński

 

Paulina Święcańska, Marek Klajda EXIT (wideo)

choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda

 

 

Insta Show

 

Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego był temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych – Instagramie – niezwykle popularnym wśród młodego pokolenia medium. Esencją tego projektu jest to, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska, realizując performans dla młodzieży i dorosłych, pragną oddać prawo wypowiedzi młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu.

 

Fragment recenzji:

Jego największą siłą są nastoletni tancerze, którzy odważyli się opowiedzieć o sobie, co dla 13-, 14- czy 15-latka wcale nie jest łatwe. Jednak czuwające nad merytoryczną stroną spektaklu Agata Życzkowska (reżyseria i dramaturgia) i Magdalena Przybysz (koncepcja i choreografia) znalazły na to sposób – użyły języka, którym młodzież posługuje się na co dzień, czyli nieskomplikowanego, wyrazistego obrazu i choreograficznej migawki, co dopełniły powszechnymi na Instagramie hasztagami. (…). Pod względem artystycznym spektakl jest na dobrym poziomie: zgrabnie skonstruowany, zabawny, wciągający, świetnie wykonany, ale jego dodatkową wartość można odnaleźć w warstwie edukacyjnej – dostarcza on doskonałego materiału do zapoznawania nawet bardzo młodej publiczności ze sztuką tańca.

Adela Prochyra, Opowieści ery „Insta” dla młodszych i starszych – o spektaklu HOTELOKO, taniecPOLSKA.pl

 

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Wykonanie: Zuzanna Gałka, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury

Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

 

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.

 

 

Kula

 

Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar bierze na warsztat zagadnienie relacji. Performerki, pracując ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, tworzą jedno ciało, które staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działając osobno, budują to co wspólne. Kula to nie tylko stan fizyczny, ale również stan umysłu.

 

Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar

Wykonanie: Magda Fejdasz i Monika Szpunar

Zdjęcie: Łukasz Przytarski

Produkcja: Centrum w Procesie, Centrum w Ruchu / Fundacja Burdąg

 

Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa.

 

WBIJAMY NA BALET

 

Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach.

 

Jak chcę, to mogę!

Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem.

Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie.

Na górę razem, zobaczyć największe drzewo.

Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem?

No weź się tato…

Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon!

Wbijamy na balet!

Co za obciach…

 

Choreografia: Thierry Verger

Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda

Muzyka: Maciej Dutka

Premiera: 17 grudnia 2018, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

 

 

Absolutely Fabulous Dancers

 

 „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna,

Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.”

(fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej)

 

„Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!”

(przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR)

 

„See me beautifull

Look for the best in me

For who i really am

And who i want to be

It make take some time

It can take some time

But see me beautifull”

(piosenka Marshalla Rosenberga)

 

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na festiwalu Quartiers Danses w Montrealu we wrześniu 2019 roku.

 

Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie. Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło?

 

Recenzja

 

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria: Agata Życzkowska

Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska

Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska

Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa

Czas trwania: 40 min

 

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.

 

 

Bez Sensu

 

Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają. Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophii Loren i innych gwiazdach.

Koncepcja, choreografia, wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino

 

 

POPULUXE (wideo)

 

Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca.

 

Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu.

Choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński

 

 

EXIT (wideo)

 

Fragment spektaklu EXIT zarejestrowany na wideo.

 

EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami? Przekleństwa niewinności, Wichrowe wzgórza i Spragnieni miłości.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę, aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda

 

***

 

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

 

Organizator: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Współorganizator: Prom Kultury Saska Kępa

Partner: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

 

Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close