Wersja do druku

Udostępnij

W ramach polsko-austriackiego programu Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange oraz Laboratorium Ruchu 2016 po warsztatach i spektaklu Leonie Wahl, we Wrocławiu swoje spektakle zaprezentują kolejni artyści tańca i performansu z Polski i Austrii (w ramach programu INTPA –  International Net for Dance and Performance Austria). W piątek 20 maja pokaz przedstawienia Nowickiej Stany Wyśnione oraz performansu tanecznego Daily Madness Tobiasa M. Drangera. W sobotę 21 maja prezentacja Rockers w choreografii Dante Murillo w wykonaniu Dante Murillo i Pawła Dudusia oraz solo Filipe’a Pereiry. Tydzień później, 27 maja – Only Love is Real w choreografii i wykonaniu Laury Evy Meuris i Pawła Dudusia oraz na spektakl Szept w moim oku meksykańskiej grupy Grupa Crearte3 (chor. Małgorzata Haduch). Dzień później, 28 maja, w CIA Pink Mama Theatre pokaże solo Sławka Bendrata La femme de service oraz solo Valentina Markusa Oppermanna Zielonooki. Ze swoim performansem  ja_ gruby wystąpi również Piotr Mateusz Wach. Na zakończenie majowych prezentacji 29 maja w CIA prezentacja spektaklu What kind of animal is? Tanz Company Gervasi (chor. Elio Gervasi). Tanz Company Gervasi. Wszystkie pokazy odbywać się będą o godz. 19.00. Publikujemy szczegółowe informacje.

 

Ponadto po warsztatach z Leonie Wahl i Tobias M. Dranger warsztaty tańca współczesnego z elementami Metody Feledenkraisa poprowadzi Yukie Koji (31 maja-1 czerwca).

Więcej informacji

 

O spektaklach:

 

20 maja godz. 19.00, CIA (Centrum Inicjatyw Artystycznych), ul. Tęczowa 79 /81

 

Projekt Stany Wyśnione jest propozycją wielopoziomowego wykorzystania pracy ze snami i wyobraźnią w praktyce performatywnej. Czwórka performerów zabiera widzów w podróż w sferę podświadomości, zagłębiając się w świat zmysłów i wyobraźni, komponując wspólną drogę poprzez jawę i sen, łącząc pracę z wyobrażonym ze świadomymi zabiegami choreograficznymi. Proces śnienia pozwala odkrywać nieprzewidywalne, zaskakujące obrazy, stające się podstawą praktyki ruchowej i stanowiące trzon spektaklu.

 

Daily Madness opowiada o walce między neurotycznym przymusem organizacji, otaczającym chaosem i wielkim pragnieniem swobody. Czy doświadczyłeś tego pomiędzy spotkaniami, czasem, rozkładem jazdy? Czy doświadczyłeś szaleństwa codzienności? Proste pragnienie, aby kształtować swój świat, jak i plan dnia, tak, aby można w nim spokojnie się odnaleźć. Performans pokazuje człowieka w biurze otoczonego przez niezliczone przedmioty. Ściany biurowe są jak odbicie jego myśli.

Więcej informacji

 

21 maja godz. 19.00, Barbara infopunkt/kawiarnia/kultura, ul. Świdnicka 8 c

 

Rockers

Spektakl Rockers powstał z inspiracji obrazami Hieronima Boscha. Rockers bada ludzkie namiętności i bada różne etapy między siłą i słabością. Uparta, nieustępliwa gra z ciałem, odkrywa znaczenie pamięci i percepcji ciała ludzkiego istnienia.

Wstęp wolny!

Po przedstawieniu odbędzie się dyskusja Sztuka partycypacyjna jako wyzwanie dla współczesnego społeczeństwa z udziałem Anny Królicy, Pawła Dudusia i Dante Murillo.

Więcej informacji

 

27 maja godz. 19.00, Barbara infopunkt/kawiarnia/kultura, ul. Świdnicka 8 c

 

Only Love is Real jest jedną częścią (1/6) z serii 6 aktów performatywnych poświęconych miłości. Seria 6 prac jest manifestacją wielowymiarowych aspektów miłości o nienarratywnej strukturze. Celem artystów nie jest zdefiniowanie miłości, a zaproszenie do refleksji. Prezentacja całej serii prac będzie miała miejsce w Wiedniu podczas festiwalu w ramach Huggy Bears Program w grudniu 2016. Praca plasuje się na pograniczu sztuk wizualnych i sztuki performance.

 

Szept w moim oku

Projekt powstał w wyniku rezydencji artystycznej w Centro de Las Artes w San Luis Potosi w Meksyku, przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza/Culture.pl. W 2015 roku Małgorzata Haduch pracowała z profesjonalnymi tancerzami z Queretaro, Jalisco, Pachuca i San Luis Potosi. Tematem spektaklu jest poszukiwanie narzędzi choreograficznych, które pozwolą przenieść doświadczenie tańca z tego, co się widzi, na to, jak taniec może być odbierany za pomocą zmysłu słuchu. Jednak zamiast dźwięku, w centrum uwagi tej choreografii jest cisza, a ruch rodzi się z dwóch form muzycznych – szeptu i hałasu.

 

Wstęp wolny!

Liczba miejsc jest ograniczona. Zapisy: atutysztuki@gmail.com.

 

Po przedstawieniu odbędzie się dyskusja Wobec dyskursów i polityki: Myśl krytyczna w kontekście działań instytucji i praktyk artystycznych z udziałem Romy Hurey, Joanny Szymajdy (Zastępcy Dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca), Elio Gervasiego i Yukie Koji.

 

 

 

Więcej informacji

 

28 maja godz. 19.00, CIA (Centrum Inicjatyw Artystycznych), ul. Tęczowa 79 /81

 

La femme de service

Praca solowa nawiązująca do problematyki legendarnego spektaklu Umarła klasa. W dziele Tadeusza Kantora bohaterowie powracają do czasów dzieciństwa, by zobaczyć ponownie obrazy, które powodują zamęt w głowach. W pracy nad spektaklem artysta postanowił wykorzystać pierwiastek swoich osobistych przeżyć – śmierć ojca.

 

Solo taneczne Zielonooki zainspirowane jest filmem dokumentalnym Śmierć w internecie. Jest to autentyczna opowieść o mężczyźnie podającym się na portalach społecznościowych  za dotkniętego silną depresją nastolatka.

 

Performans ja_gruby traktuje o kanonie i ideałach współczesnego piękna.

Więcej informacji

 

29 maja godz. 19.00, Narodowe Forum Muzyki, Plac Wolności 1

What kind of animal is?

 

Tanz Company Gervasi zarysowuje socjalne mikro-procesy, formy związków i powiązań, samotności i wzajemnego postrzegania. Formy kontaktu, dotyk, rytuały. Grupy powstają tak szybko jak się rozpadają. Ich rytuały permanentnie się zmieniają. Outsiderzy się wycofują i rozwijają również krótkotrwale rytuały samotności. Grupa zapewnia ochronę, pielęgnację ciała i emocjonalną bliskość. Upodabnia się tym samym do rodziny, czy też kolektywu pracy.

Więcej informacji

 

***

Projekt Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange odnosi się bezpośrednio do tytułu spektaklu Tadeusza Kantora, w którym jednym z tematów była relacja na linii artysta – społeczeństwo. Temat jest nadal aktualny i szeroko dyskutowany w kontekście praktyki kuratorskiej, roli instytucji, produkcji artystycznych i samej praktyki twórczej. Wychodząc od rozpoznania Kantora, kuratorzy chcą dotrzeć do zagadnień i tematów współczesnych, aktualnych i stworzyć twórcom przyjazną przestrzeń do tworzenia, dyskutowania i prezentowania własnej sztuki.

 

Projekt Laboratorium Ruchu ESK 2016 realizowany we współpracy z ESK 2016, Instytutem Muzyki i Tańca oraz Wydziałem Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia.

 

Partnerzy: Austriackie Forum Kultury, Instytut Austriacki we Wrocławiu, Narodowe Forum Muzyki.

Kurator Laboratorium Ruchu ESK 2016: Adam Kamiński 

Zespół kuratorski projektu Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange: Anna Królica, Roma Hurey, Adam Kamiński.

Wydarzenie odbywa się pod  Patronatem Honorowym Konsula Honorowego Republiki Austrii.

 

Wydarzenia z udziałem Tobiasa M. Draegera, Cie. Helene Weinzierl, Cie. Elio Gervasi i Clever Team wspierane są z programu INTPA – INTERNATIONAL NET FOR DANCE AND PERFORMANCE AUSTRIA, realizowanego przez Tanzquartier w Wiedniu z funduszy Urzędu Kanclerza Austrii i austriackiego Federalnego Ministertwa Europy, Integracji i Spraw Międzynarodowych.

 

Logo ESK Wrocław (miniaturka) Logo IMIT (miniaturka) Logo Wrocław (miniaturka) Stowarzyszenie Jest Człowiek (Adam Kamiński) logo (miniaturka)

 

INTPA logo (miniaturka) Oesterreich Institut logo (miniaturka)  Austriackie Forum Kultury w Warszawie - nowe logo 2016 (miniaturka)

 

Narodowe Forum Muzyki logo (miniaturka) Bundeskanzleramt Össtereich logo (miniaturka)  Wien Kultur logo (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close