Wersja do druku

Udostępnij

W dniach 1-4 grudnia o godz. 19.30 Teatr Pieśń Kozła zaprasza do swojej siedziby (ul. Purkyniego 1, Wrocław) na premierowe pokazy spektaklu Wyspa, do którego choreografię stworzył Iván Pérez Aviles. Spektakl stanowi anarchistyczną grę wyobraźni, prowadzoną przez polifoniczny śpiew i taniec współczeseny, toczącą się w monochromatycznej scenografii. Wyspa jest inspirowana Burzą Szekspira, ale też starą islandzką tradycją opowiadania snów umierającym. Na scenie wystąpi łącznie 19 osób. Wyspę tworzą  aktorzy Teatru Pieśń Kozła oraz tancerze pod kierunkiem wybitnego choreografa Ivána Péreza.

 

Tytułowa Wyspa to samotny człowiek wraz ze swoimi pragnieniami, obsesjami, tęsknotami. W interpretacji Teatru Pieśń Kozła Burza Williama Szekspira dzieje się w oszalałej wyobraźni starca Prospero, który przykuty do swego więzienia snuje marzenia i sny. Człowiek zdradzony i oszukany żyje wyłącznie marzeniami, które sam stwarza. Wyobraźnia Prospero jest poetycka i magnetyczna. Kreuje on wszystkie postacie, które go otaczają, będąc każdą z nich i żadnej z nich nie widząc naprawdę. Wyobraźnia jak mit stwarza muzykę i taniec. Narracja starca jest nielogiczna, sugestywna i nie poddaje się zaszufladkowaniu. Prospero opowiada o przeżyciach, marzeniach, których nie można spełnić i świecie, który nie istnieje. Wszystko ma formę poematów muzyczno-tanecznych. Prospero od dwunastu lat jest więźniem i opowiada dwanaście muzycznych poematów. Cudownej choreografii towarzyszy przejmująca polifonia wokalna. Zespół 19 wykonawców to wnętrze szalonego umysłu samotnego starca. Burza to ostatni tekst dramatyczny Szekspira. Pisany z perspektywy odchodzenia i pożegnania ze światem. Jest metaforą i baśnią jednocześnie.

 

Reżyseria: Grzegorz Bral
Dramaturgia: Alicja Bral
Muzyka: Jean Claude Acquaviva, Maciej Rychły
Choreografia: Iván Pérez Aviles

Przygotowanie pieśni: Łukasz Wójcik 

Przygotowanie chóru: Kelvin Chan

Obsada: Anu Salonen-Almagro, Julianna Bloodgood, Jenny Kaatz, Olga Kunicka, Natalia Voskoboynikova, Magdalena Kumorek, Katarzyna Janekowicz, Magdalena Wojnarowska, Dimitris Varkas, Kelvin Chan, Michał Rudaś, Łukasz Wójcik, Peyman Fallahian Sichani

Tancerze: Christopher Tandy, Ines Belder Nacher, Orla Mc Carthy, Yi-wei Lo, Leon Poulton, Will Thompson

 

Grzegorz Bral:

To pierwszy nasz projekt, w którym na taką skalę łączymy nowoczesny chór z tańcem współczesnym. Przypomina to zderzenie dwóch żywiołów, ożywcze i otwierające przed nami nowe możliwości. Taniec współczesny zawsze mnie intrygował, bo to rodzaj buntu przeciw skostniałym, narzuconym, rygorystycznym normom społecznym. Spektakl jest podzielonego na poematy. Każdy z nich przypomina malowanie obrazu za pomocą wyrazistych, niezwykle plastycznych środków ekspresji, dopełnionych polifoniczną muzyką najwyższej próby.

 

Muzykę, podobnie jak w przypadku Pieśni Leara stworzyli Jean-Claude Acquaviva i Maciej Rychły. Autorką pieśni jest Alicja Bral. Spektakl będzie oszczędny pod względem formalnym. Scenografia Wyspy, podobnie jak kostiumy będą surowe, utrzymana w czerni i bieli.

 

Wyspa to już drugi premierowy spektakl Teatru Pieśń Kozła w tym roku. Wcześniej zaprezentował przedstawienie Crazy God, inspirowane Hamletem Szekspira.

 

Teatr Pieśń Kozła obchodzi w tym roku jubileusz 20-lecia. Przez lata swej działalności zdobył międzynarodowe uznanie jako jeden z najbardziej nowatorskich i awangardowych zespołów europejskich. Najlepiej świadczą o tym prestiżowe nagrody, w tym przede wszystkim na najsłynniejszym na świecie festiwalu teatralnym Fringe w Edynburgu. W 2004 rok za spektakl Pieśni Leara otrzymał nagrody: Fringe First, Herald Angel oraz Best International Show Edinburgh (2004). W 2012 roku za Return to the Voice: Fringe First, Herald Archangel, Special Award/Musical Theatre Matters Awards, a także pierwsze miejsce w rankingu krytyków The List.

W tym roku Teatr Pieśń Kozła w czasie światowego tournée prezentował Pieśni Leara m.in. w USA, Hiszpanii, Włoszech, Chinach i Chile. Spektakl uzyskał znakomite recenzje m.in. w New York Times, New York Theatre Guide, Chicago Tribune czy Washington Post. Teatr Pieśń Kozła przyciąga aktorów oraz studentów z całego świata. Wykorzystuje w swej praktyce unikalny trening aktorski nazwany Techniką Koordynacji.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close