Autor: Graham Watts

24.11.2014 Graham Watts

Bałtycki Teatr Tańca: „Niderlandy cz. 1 i 2”

Pomimo tego, że zarówno Sarabande i Falling Angels stanowią część cyklu Kyliána Black and White, powstały oddzielnie (pierwsza wspomniana w 1990 i druga w 1989), a towarzysząca im muzyka i obsada nie mogłyby się różnić bardziej: sześcioro mężczyzn tańczących do tytułowej Sarabandy Bacha i osiem kobiet przy akompaniamencie pierwszej części utworu Drumming Steva Reicha w Falling Angels. A jednak podobna forma struktury, łącząca spektakle minimalizmem w kostiumie i scenografii serii Black and White, domaga się wyłaniania podobieństw. Obie choreografie wykonywane są jedna po drugiej, bez wyraźnej przerwy. Kiedy reflektory oświetlające mężczyzn gasną, z tyłu sceny pojawiają się sylwetki kobiet, zabieg...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close