Uzyskała tytuł magistra inżyniera na Akademii Rolniczej w Lublinie w ramach kierunku technologia żywności i żywienia człowieka (2006; specjalizacja biotechnologia i biochemia żywności), a następnie ukończyła podyplomowe studia żywienia i dietetyki w sporcie na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie (2015).
Otrzymała dyplom instruktora tańca współczesnego w ramach ukończonego kursu kwalifikacyjnego, organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury (2010). Uczestniczyła w szkoleniu i otrzymała dyplom instruktora Zoga – multidimensional movement introduction (2020).
Brała udział w licznych warsztatach tańca współczesnego oraz uczestniczyła w wielu festiwalach w Polsce i zagranicą (Francja, Hiszpania, Niemcy, Norwegia, Litwa, Ukraina, Białoruś, Rumunia).
W latach 1988–1997 należała do dziecięcego Zespołu Artystycznego „Uśmiech”, działającego przy Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie. Następnie (1997–2001) tancerka w Teatrze Tańca „System Ruchu” prowadzonym przez Martę Bury w Rzeszowie. Dzięki temu doświadczeniu kilka lat później, w 2008 roku, została zaproszona do udziału w spektaklu Mocando w choreografii Marty Bury w Teatrze Gestu z Rzeszowa.
Wcześniej występowała jako tancerka Grupy Tańca Współczesnego (od 2003 roku) w spektaklach założycielki teatru Hanny Strzemieckiej: plepleJAdy Witolda Gombrowicza (2004), Akrobaci, kwiaty i księżyc pomiędzy (2004; (premiera: 2002, artystka weszła do obsady w 2005), 16 Asymptota (2003), piejo, dziobio, gdaczo... (2005). Wzięła udział także w takich spektaklach, jak continue (2006), i znów, i jeszcze raz (2006), clear/n (2008) stadium. etap I (2008) i opium (w choreografii Anny Żak) oraz Hydrogen Bond (2008) w choreografii Sosany Marcelino.
W 2004 roku Mysiak rozpoczęła współpracę z Lubelskim Teatrem Tańca.
Jako tancerka uczestniczyła również w następujących spektaklach: Snooker (2005; choreografia: Hanna Strzemiecka); again and again (2006; choreografia: Ryszard Kalinowski); 48/4 (2007; choreografia: Ryszard Kalinowski), endo (2009; choreografia: Ryszard Kalinowski), nano (2011; choreografia: Ryszard Kalinowski), grace runners (2011; choreografia: Karen Foss); Hamsun. Głód (2011; choreografia: Ryszard Kalinowski, reżyseria: Łukasz Witt-Michałowski; w ramach Sceny Prapremier inVitro); fatal error (2012; choreografia: Ryszard Kalinowski); hello kitty (2012; choreografia: Wojtek Kaproń), Historie których nigdy nie opowiedzieliśmy (2013; choreografia: Simone Sandroni), Stalking Paradise (2014; choreografia Külli Roosna, Kenneth Flak), Light skin (2014; idea: Patryk Lichota); Re:action (2014; choreografia: Jacek Owczarek); Homo-GO (2018; choreografia: Anna Żak), Something about us (2018; choreografia: Inna Aslamova), If/Then (2019; choreografia: Joseph W. Alter), W moim początku jest mój kres (2021; reżyseria: Joanna Lewicka).
Od 2005 roku współorganizuje Festiwal Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca i prowadzi regularne zajęcia z techniki tańca współczesnego, a od 2017 roku również jogi. Tworzy stałą ofertę regularnych zajęć w ramach Centrum Ruchu. Sama nieustannie uczestniczy w warsztatach i coachingach z uznanymi pedagogami i choreografami.
W 2010 roku artystka przygotowała swój pierwszy autorski spektakl mono, który miał premierę na Scenie Debiutów w ramach Festiwalu Strefa Kontaktu w Kaliszu (2010). Stworzyła choreografię do spektaklu Teatru Andersena w Lublinie Bajki Wilde w reżyserii Daniela Adamczyka (2019). W 2020 roku wspólnie z Aleksandrą Łabą stworzyły spektakl In/side. Partytury ruchowe do peformansów Worki it (2021), Ćwiczenia z patrzenia, bycia i działania (2021, 2020). Wzięła udział w teledysku Bovskiej Wujek G (2020).
Była stypendystką Alternatywnej Akademii Tańca w ramach programu Art Station Foundation – Stary Browar Nowy Taniec (stypendium całościowe 2011 rok, częściowe 2018 rok); w latach 2010–2011 uczestniczką europejskiego projektu Lifelong Learning dla młodych choreografów Tour d’Europe des Choregraphes (Grenoble, Lublin, Hamburg, Dublin, La Coruna); w latach 2019–2021 roku uczestniczką projektu badawczego Dramaturgia tańca, prowadzonego przez Elżbietę Chowaniec i Jacka Owczarka (Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi), zakończonego premierą spektaklu Apokalipsa (2021).
W 2012 roku otrzymała nagroda Kulturalną Prezydenta Miasta Lublin „za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony dóbr kultury”, a 2017 roku medal Prezydenta Miasta Lublin w uznaniu za aktywną działalność artystyczną i edukacyjną służącą promocji sztuki tańca z podziękowaniem za wkład w organizację Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca oraz upowszechnianie kultury wśród mieszkaniowców miasta Lublin.