Ludzie tańca

Zdjęcie: Bożena Klimczak

Wersja do druku

Udostępnij

Kierownik baletu, a wcześniej od 1985 roku solistka Opery Wrocławskiej. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu oraz Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie – specjalność pedagogika baletu. W 2003 roku ukończyła również Podyplomowe Studia Teorii Tańca w tej samej uczelni. W 2004 r. otrzymała tytuł doktora sztuki w dyscyplinie artystycznej taniec .Od 1996 r. jest wykładowcą przedmiotu taniec (specjalizacji taniec współczesny, charakterystyczny i klasyczny) na Wydziale Aktorskim PWST we Wrocławiu, a od 2004 r. jako adiunkt. W latach 1994-96 pracowała jako wykładowca przedmiotu ruch sceniczny na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. W tym czasie (1997-98) pracowała też jako choreograf Teatru Nr12 przy C.S. Impart we Wrocławiu i od tego momentu datuje się jej kariera choreograficzna. Od 2005 roku jest prodziekanem Wydziału Aktorskiego PWST we Wrocławiu. Jako solistka występowała z powodzenie zarówno w klasycznym, jak i współczesnym repertuarze baletowym Opery Wrocławskiej. Dokonała wielu opracowań choreograficznych do spektakli dyplomowych w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego na Wydziale Wokalnym oraz PWST we Wrocławiu na Wydziale Aktorskim i Lalkarskim. Zrealizowała jedną z części spektaklu baletowego Bal życia wg Agnieszki Osieckiej. W październiku 2006 stworzyła choreografię spektaklu Białe Tangano do muzyki Piazolli, a w lutym 2007 – baletu Dziadek do orzechów Czajkowskiego. Współpracowała z Theater der Stadt Goerlitz w Niemczech oraz z Teatro Delle Salline de Cagliari na Sardynii. Jest laureatką medalu 200-lecia baletu Polskiego, odznaki Zasłużony Działacz Kultury, Złotej, Srebrnej i Brązowej Iglicy, nagrody rektorskiej PWST we Wrocławiu, w 2005 r. została odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Najważniejsze partie:


Impresje baletowe: Exodus muz. Kilar (rola Ewy), Tangos muz. Piazolla, Nostalgia muz. Bach, Albinioni, La valse muz. Ravel, Giselle muz. Adam (rola Mirty), Pas de quatre muz. Pugni, III Symfonia muz. Górecki (rola Matki i Mateczki), Msza muz. Bernstein (rola Dziewczyny), Trzy kroki stąd… muz. Oldfield (rola Kobiety), Sylfidy muz. Chopin (rola primabaleriny), Bolero muz. Ravel (rola Kobiety), Wieczór Diagilewa: Trójkątny kapelusz muz. de Falla, Gry muz. Debussy, Cztery temperamenty muz. Hindemith (rola Choleryczki), Flamenco, miłość i śmierć muz. Rodrigo (rola Angustias), Pan Twardowski muz. Różycki (role: Pani Twardowska, Ewa, Królowa Wschodu), Peer Gynt muz. Grieg (role: Matka Aasa, Ingrid), Kopciuszek muz. Prokofiew (role: Kopciuszek, Siostra grymaśnica), Jezioro łabędzie muz. Czajkowski (role: pas de six, narzeczone, dwa łabędzie).

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close